Copywriter

Posao copywriter

Što radi copywriter?

Nije baš iznenađujuće da bi kao copywriter trebao voljeti pisati. Često se kaže, da bi trebao "znati" pisati da bi postao pisac, no to je pogrešno, jer većina ljudi "zna" pisati. Ono što se podrazumijeva , jest pisani izražaj, uspješne formulacije, sposobnost prenošenja neke poruke u pisanom obliku, emocionalno dirnuti čitatelje, općenito, staviti razmišljanja ili koncepte na papir ili u računalo. Kada netko spominje pisce, to su najčešće copywriteri. Međutim to se zanimanje sada proširilo i na druga područja. Sada je piscima dosta povjerena vanjska i interna korporativna komunikacija u tvrtkama, dok su ostala područja djelovanja grafički studiji, marketinške ili PR tvrtke, izdavači ili nakladnici. Kao pisac, formuliraš sve što bi se trebalo pročitati. Naglasak je na "trebalo" jer svi mi na internetu pristajemo na razne odredbe, koje niti ne pročitamo. Kako bi što više osoba pročitalo to što si napisao, analiziraš ciljane skupine, proizvode ili tvrtke, te zatim osmišljavaš prikladna sredstva komunikacije. U ovom zanimanju često će biti radnih vikenda i noćnih radnih sati, no rijetko kada biti će ti dosadno.

Muškarci

Žene


Obrazovanje

nije potrebno posebno stručno obrazovanje. Preporučljivo je završiti studij kroatistike, novinarstava, medija, marketinga, komunikacija


Važni školski predmeti

hrvatski, engleski

Potrebne vještine copywritera

Osim dobrog pravopisa i dobrog izražaja u pismu, najvažnija vještina dobrog copywritera je mogućnost razumijevanja kompleksnih tema. Samo ono što stvarno razumiješ, možeš svojim riječima prenijeti drugim čitateljima. Od pomoći će ti biti znanje o psihologiji oglašavanja, te zakon o medijima. Uz sve to, potrebna je i tehnička komponenta: internetske relevantne vještine kao što su optimizacija za tražilice ili HTML kodiranje. CMS znanje i obrađivanje tekstova u raznim sustavima nije obavezno, no dati će ti značajnu konkurentsku prednost. Ukoliko želiš ostvariti karijeru kao copywriter, onda je fokus na kreativnosti i znatiželji. Jedna uspješna reklamna komunikacija živi od iznenađenja, zabave i različitosti. U suradnji s Art Director-ima, grafičarima ili web dizajnerima stvaraju se kreacijski timovi, za koje je potreban timski rad. Trebao bi se moći nositi sa stresom i kritikama, držati se rokova, te mnogo vremena provoditi na detaljima. Budući da svoje ideje, često moraš predstaviti klijentima, kolegama, ili nadređenima, potrebe su ti i retoričke vještine.

Hard skills

  • Content Managment Sytem (CMS)
  • Vještine rada na računalu
  • Dobro poznavanje engleskog jezika
  • Sposobnost pribavljanja informacija
  • Novinarsko znanje
  • Stručnost u marketingu
  • Kompetencija pisanja i čitanja
  • Jezična kompetencija
  • Optimizacija za tražilice (SEO)

Soft skills

  • Oko za detalje
  • Dobar izražaj u govoru i pismu
  • Entuzijazam
  • Strpljenje
  • Točnost
  • Komunikativnost
  • Kreativnost
  • Prihvaćanje kritika
  • Medijska pismenost
  • Otvorenost
  • Jezične vještine
  • Otpornost na stres
  • Odgovornost
  • Upravljanje vremenom

Kakva je budućnost copywritera?

Tvoj pametni telefon kao i računalo, to isto mogu učiniti. Tekstovi se sve više stvaraju strojno, ali se uglavnom radi o kratkim tekstovima. Trenutno kod složenijih tekstova ipak glavnu ulogu imaju ljudi, što je dobra stvar. Tekstovi koji bi ljudi trebali čitati i razumjeti, još uvijek su najbolji kad ih napišu ljudi. Tvoja uloga može obuhvaćati različite profile: novinar, tehničar u redakciji, lektor ali i u odnosu s javnosti, optimizator tražilice ili specijalist marketinga. Pisci su idealno generalisti, što znači da osim općeg znanja, moraš biti znatiželjan učiti nove stvari. Razne radionice i edukacije su stoga važan izvor inspiracije. Jedno slično područje zanimanja je content marketing, koji se prvenstveno odnosi na pripovijedanje, odnosno upakirati sadržaje u priče. Onaj tko u ovome zanimanju kombinira talent s predanošću, ima izvrsne mogućnosti za karijeru. Copywriteri su često samozaposleni, osnivaju svoju tvrtku ili rade kao slobodni novinar. Opis poslova je sličan, s malo razlikom da ćeš dosta vremena provoditi na samoj administraciji: nabavljanje novih poslova, savjetovati klijente, pregovarati o visini naknade i još puno toga.


© 2021 Adorio - made within Croatia