Grafički dizajner

Posao grafički dizajner

Što radi grafički dizajner?

Prekovremeni sati, kava i noćni rad jednako su dio struke kao i kreativnost i gotovo beskrajne mogućnosti izmjena. Kao grafički dizajner, dizajniraš grafičke komunikacijske alate i umjetnički pripremaš sadržaj. To mogu biti logotipi tvrtki, reklame, brošure, web stranice ili pakiranje sira. Također ćeš pripremati prezentacije, te voditi brigu o društvenim medijima kao što su Facebook ili Instagram. Najčešće radiš u odjelu marketinga neke tvrtke ili primaš narudžbe od kupaca, te provodiš njihove ideje u djela. Na sastancima s njima, moraš saznati što više informacija, govoriš što je od njihovih ideja moguće primijeniti, te im pokazuješ neke razrađene koncepte. Najbolje ti je pripremiti dva finalna proizvoda, između kojih tvoj klijent može birati, no često ćeš opet morati nešto promijeniti ili napraviti potpuno novi dizajn. Većinu svog radnog vremena provodiš za računalom, jer ti je on potreban za izradu svojih projekata. Ipak, bilo bi dobro da ponekada i izađeš iz ureda i prošetaš, te pažljivo promatraš okolinu, jer ćeš tako često dobiti neku novu ideju ili inspiraciju.

Muškarci

Žene


Obrazovanje

potrebno je završiti srednju strukovnu četverogodišnju školu, program obrazovanja grafički urednik-dizajner na razini visokog obrazovanja moguće ja završiti preddiplomski i diplomski sveučilišni studij grafičke tehnologije (smjer: dizajn grafičkih proizvoda) te poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij grafičkog inženjerstva i oblikovanja grafičkih proizvoda


Važni školski predmeti

likovna umjetnost, matematika, hrvatski

Potrebne vještine grafički dizajnera

Kao grafički dizajner moraš ovladati mnogim alatima. U konačnici, koristiš različite tehnike crtanja, fontove, videozapise, softvere za uređivanje slika? Programi kao što su InDesign, Illustrater i Photoshop ti ne bi smjeli biti nepoznanica. Znanje iz područja fotografije, također ti može pomoći u stvaranju vlastitih proizvoda. Međutim, najvažnija stvar u poslu je tvoja kreativnost. Sve ostalo možeš naučiti, ali kreativnost ti mora biti u krvi. Grafički dizajneri uvijek trebaju inovativne ideje i moraju se usuditi probati i neke nove tehnike. Ponekada se moraš suočiti sa kritikom, te ju ne smiješ uzimati osobno, nego pretvoriti u nešto pozitivno. Kada si u kontaktu sa klijentima, moraš biti orijentiran prema njima, jer će se zadovoljan klijent uvijek vratiti i preporučiti nekome, što je u ovome poslu ključno. Kroz razne edukacije i radionice moraš održavati i nadograđivati svoje znanje, jer u području grafičkog dizajna svakodnevno izlaze novi softveri i tehnike.

Hard skills

  • Računalne vještine
  • Tehnike izrade koncepta dizajna
  • Analitičke vještine
  • Uređivanje slika
  • Grafički dizajn i izgled
  • Fotografija

Soft skills

  • Dobar izražaj govorom i pismom
  • Kreativnost
  • Talent u crtanju
  • Maštovitost
  • Usmjerenost na klijenta

Kakva je budućnost grafički dizajnera?

Tijekom edukacije, ambiciozni grafički dizajneri mogu poboljšati svoje šanse na tržištu rada stjecanjem nekoliko dodatnih kvalifikacija. Većina grafičkih umjetnika radi u oglašavanju, medijima ili PR agencijama, te u izdavačkim kućama. Da bi bio u toku s novim tehnologijama, morati ćeš se konstantno educirati. Nakon nekoliko godina iskustva, možeš poduzeti i prve korake prema samozapošljavanju. Digitalizacija, također utječe na tvoj rad, te je važno da dobro promoviraš svoj rad na odgovarajućim kanalima. Tvrtke za aplikacije trebaju drugačiji dizajn, nego kakve imaju web stranice ili novinski članci, a to je onda tvoja zadaća, da finalni proizvod bude privlačan na različitim uređajima. Zbog sve veće digitalizacije, potrebe za grafičkim dizajnerima je sve više, tako da ne bi trebao imati problema prilikom zapošljavanja.


© 2021 Adorio - made within Croatia