Konzultant

Posao konzultant

Što radi konzultant?

Kao konzultant radiš u savjetodavnom svojstvu za tvrtke ili organizacije. Ponajviše daješ savjete menadžmentu, koji stoji pred nekom veliko odlukom. To mogu biti promjene u trendovima u različitim područjima. Za pitanja vezana uz kadar, unutarnje i vanjske komunikacije ili tehničkih izazova, bit ćeš angažirani kao konzultant u timu, ovisno o tvojim profesionalnim kvalifikacijama. Ključno je da radiš objektivno, te da mogućnosti i rizike transparentno predstaviš svojim klijentima. Zajednički sastanci su na razini menadžmenta, te ćeš na njima, na temelju istraženih podataka, predstaviti mogućnosti poboljšanja vezanih uz uspješnost tvrtke, reorganizaciju kadrova ili investicija. Da bi dobio što više informacija i podataka kojima ćeš napraviti svoje analize, od svog klijenta dobivaš uvid u poslovne knjige, te ćeš stoga morati čuvati tajne podatke i informacije. Dakle, imaš veliku odgovornost prema svom klijentu i timu u sklopu savjetovanja.

Muškarci

Žene


Obrazovanje

potrebno je završiti studij ekonomskog usmjerenja


Važni školski predmeti

hrvatski, engleski, matematika, ekonomija

Potrebne vještine konzultanta

Kao savjetnik u poslovanju, moraš razmišljati strateški i s velikom točnošću, jer si suodgovoran za buduće odluke koje će donijeti neka tvrtka. Međutim, ako provodiš strukturiranu i detaljnu analizu, možeš ju korak po korak, koristiti za planiranje i najvećih promjena u tvrtki. Budući da konzalting često nije klasičan posao s radnim vremenom od devet do pet, od tebe se očekuje da budeš vrlo predan, fleksibilan i nemaš problema sa putovanjima. Konzultanti se često mogu smatrati rješavateleljem problema. Stoga je kreativnost za inovativna rješenja vrlo korisna. Posebno u većim projektima, potreban je timski rad. Trebao bi dobro surađivati s kolegama, odrediti zajedničke ciljeve i dogovarati obveze. U konzaltingu također razgovaraš sa svojim klijentima kada na primjer, obavljaš intervjue s različitim ljudima unutar tvrtke, pomoću kojih bi dobio cjelovitu sliku o strukturi poduzeća i radnih procesa. Stoga je diskrecija i pouzdanost u ovom poslu veoma bitna i preduvjet za poslovno savjetovanje.

Hard skills

  • Strateško razmišljanje
  • Analitički način rada
  • Visoka operativna spremnost
  • Vještine rada na računalu
  • Osnove prava

Soft skills

  • Timski rad
  • Ustrajnost
  • Točnost
  • Spontanost
  • Fleksibilnost
  • Kreativnost za pronalazak rješenja
  • Neovisnost
  • Komunikativnost

Kakva je budućnost konzultanta?

Kao konzultant prakticiraš zanimanje koje je rezistentno, te će tvrtke tražiti tvoje usluge i u kriznim ekonomskim vremenima. Osim toga, sada je uobičajeno da i javni sektor iskoristi prednosti savjetovanja o upravljanju kada im nedostaju vlastiti resursi i odgovarajuće znanje, kojim bi sami rješavali složene izazove. Tvoji izgledi za zaposlenjem su dobri, bez obzira što su se već velike savjetodavne tvrtke etablirale u toj industriji, jer često tvrtke, znaju tražiti i drugo mišljenje. Čak i diplomirani studenti koji nemaju veze s ekonomijom, a imaju visoku razinu kvalifikacija u jednom od područja, imaju dobru šansu pronaći posao u konzaltingu.


© 2021 Adorio - made within Croatia