Trgovac u maloprodaji

Posao trgovac u maloprodaji

Što radi trgovac u maloprodaji?

Kao trgovac u maloprodaji, tvoj osnovni posao je prezentirati robu na atraktivan način i biti na usluzi kupcima. Za učinkovitu prezentaciju možeš ukrasiti izložbene prostore i izloge. U razgovorima s kupcima, posavjetovati ćeš ih s pojedinostima proizvoda i odgovoriti na pojedina pitanja. Osim toga, uključen si u sve procese od kupnje do naručivanja novih proizvoda, skladištenja i prodaje. Obzirom da varira, ne može se točno reći u kojem odjelu ćeš provoditi najviše vremena. Dio tvog zadatka također može biti kalkuliranje novih cijena, provjera zaliha i po potrebi odabrati nove asortiman proizvoda kojeg ćeš promovirati.

Muškarci

Žene


Obrazovanje

potrebno je završiti srednje strukovno obrazovanje u trajanju od tri godine


Važni školski predmeti

matematika, hrvatski, engleski

Potrebne vještine trgovaca u maloprodaji

Kao trgovac u maloprodaji, uvijek bi se trebao orijentirati na svog kupca. Stoga je važno da želiš stupiti u kontakt s ljudima i pružiti im sveobuhvatne savjete. Predstavljaš funkcije i detalje svojih proizvoda i odvajaš vrijeme za pojedinačna pitanja svojih kupaca. Moraš biti strpljiv i dati im sve potrebne informacije. Osim izravnog kontakta s kupcima, brineš se i o skladištu. Tu će ti pomoći organiziranost, kako bi sve mogao dobro posložiti i navrijeme naručivati potrebnu robu. Budući da se sva roba bilježi elektronički, potrebne su osnovne vještine rada na računalu. Često surađuješ sa velikim broj ljudi, tako da bi trebao biti i timski igrač. Moraš biti pouzdan, te je važno da poslodavac može računati na tebe.

Hard skills

  • Poznavanje rada na računalu
  • Prezentacijske vještine
  • Specifično znanje za profesiju

Soft skills

  • Prenošenje informacija
  • Pouzdanost
  • Spremnost na educiranje
  • Nezavisnost
  • Organiziranost
  • Orijentiranost prema kupcima
  • Strpljenje
  • Timski rad

Kakva je budućnost trgovaca u maloprodaji?

Trenutno je u maloprodaji velika potraga za trgovcima. Ovisno o tome gdje radiš, postoje različiti čimbenici koji utječu na potražnju. Na primjer, sastav potrošača (stanovnici, turisti, putnici, itd.) te njihovi prihodi i preferencije. Još jedan čimbenik koji bi mogao utjecati na tvoju budućnost kao trgovca je, što sve više ljudi svoje stvari kupuje preko interneta. No ne brini, jer trenutno još uvijek, robot ne može zamijeniti čovjeka, u kojem će trgovac kupcu pomoći sa stručnim i osobnim savjetom.


© 2021 Adorio - made within Croatia