Savjet za karijeru

Feedback - još uvijek iznimka, a ne pravilo

Danas su, nažalost, ljubaznost i pohvala rijetkost. No, s pozitivnim feedbackom i pravilnim pristupom razveselit ćete ljude, namamiti im osmijeh na lice i bit će vam zahvalni. S negativnom povratnom informacijom treba biti nešto oprezniji.

Martina Raškaj, mag.oec.

Nekad smo više, a nekad manje svjesni svojih postupaka. Ako preispitujemo sebe i svoje djelovanje, bit će nam jednostavnije zaključiti što radimo dobro, a što loše. To će u konačnici dovesti do toga da ćemo biti sretna i zadovoljnija osoba. Kako bismo u tome uspjeli, osim prepispitivanja samih sebe, bitno je prepoznati i usvojiti feedback.

Feedback nije ništa drugo nego vještina


Vještina davanja, ali i usvajanja informacija koje nam pomažu da saznamo što radimo dobro, gdje griješimo i da znamo što možemo unaprijediti, pomažu nam na poslu kako bismo rasli profesionalno, ali i u svakodnevnom životu.

Većina nas teži iz dana u dan biti bolja osoba. Svakodnevno gledamo kako možemo raditi na sebi i što bismo novo mogli naučiti. Težimo napretku. Međutim, u tome je bitno da znamo kada griješimo, a kada nešto radimo dobro. Zato je bitno međusobno si govoriti što nam se sviđa, što nas je uvrijedilo, što nam smeta te što se može promijeniti i na koji način.

Postoji obrazac i cijeli niz pravila kako dati, a kako primiti pozitivnu ili negativnu informaciju o ponašanju.

Ako dajete feedback, najvažnije je da budete što precizniji i kažete kako se osjećate. Iskažite emocije jer će ih ljudi najprije zapamtiti. A onda uz svoje osjećaje vežete činjenicu i situaciju koja je kod vas pobudila određene osjećaje. Primjerice, "Bila sam sretna kad si me nazvao jer znaš koliko mi to znači ili Pogodilo me što nisi javio da ćeš kasniti jer se večera ohladila." Kada se nalazite s druge strane, važno je da feedback ne uzmete previše k srcu. Razmislite o onome što ste čuli, dajte si vremena i pronađite način kako sljedeći put odreagirati bolje u situaciji koja je u nekome pobudila negativne emocije.

Počnite od prijatelja, obitelji i najbliže okoline


Pohvalite, ali i recite otvoreno ako vam nešto smeta, zašto vam smeta i kako se osjećate u vezi toga. Jednom kada savladate tu vještinu, ući će vam u naviku i svakodnevni život. Pritom potaknite i svoju okolinu na isto.

Danas su, nažalost, ljubaznost i pohvala rijetkost. No, s pozitivnim feedbackom i pravilnim pristupom razveselit ćete ljude, namamiti im osmijeh na lice i bit će vam zahvalni. S negativnom povratnom informacijom treba biti nešto oprezniji. Dajte do znanja da ju dajete u najboljoj namjeri, a ako ne odmah, druga strana će kad-tad shvatiti koliko joj je ista pomogla.

Vrlo lako ćete zatim preko Facebooka poslati poruku dućanu u kojem ste bili i pohvaliti djelatnicu koja je bila iznimno ljubazna i pomogla vam oko odabira majice ili pak napisati konstruktivan e-mail s prijedlogom, npr. za uvođenjem dodatnog konobara u večernjim satima u vašem omiljenom kafiću zbog vremena čekanja na narudžbu.

Vježbajte, učite i širite kulturu feedbacka.

Podijeli:

Image Description

Martina Raškaj, mag.oec.

Savjetnica za životopis i zapošljavanje. VELIKI optimist. Strastveni istraživač. Vječni putnik. Područje rada: Promjena kao komfor zona.
Još savjeta

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Ponekad je to smijanje, ponekad negodovanje, kritiziranje ili zabrinutost. Razloga takvom ponašanju može biti nekoliko.

Je li ugovor na neodređeno najbolja opcija na početku radnog odnosa?

Potpisivanje ugovora na neodređeno s probnim rokom na početku zasnivanja radnog odnosa mene je koštalo gubitka prava na novčanu naknadu s burze.

5 znakova koji bi mogli upučivati da se povučete s pozicije menadžera

U današnjem dinamičnom poslovnom svijetu, važno je znati kada je pravo vrijeme za povlačenje s pozicije menadžera. Postoje određeni suptilni znakovi koji upućuju na potrebu za preispitivanjem vaše uloge unutar tima ili organizacije. Prepoznavanje tih znakova može vam pomoći da donesete ispravne odluke o vašoj karijeri i pridonesete boljem upravljanju i razvoju organizacije.

Koje ti se sve promjene događaju kad promijeniš posao?

Promjena posla je zasigurno svojevrsni šok za nas pa treba osluškivati svoje potrebe, posebice na samom početku. Primjera napuštanja svog radnog mjesta i zamjenom novog ima na pretek, no sami čin neminovno iziskuje i određene promjene, htjeli mi to ili ne.

Kako ostvariti ciljeve?

Postavljanje i ostvarivanje ciljeva zvuči teško i naporno. Odraslo. Ozbiljno. Preozbiljno. No, zapravo, može biti kao igra. Nakon što sam napravila rezime svojih prošlogodišnjih ciljeva i s ponosom izračunala da sam ih uspjela ostvariti čak preko 80% (ukupno ih je bilo preko 40), htjela sam i s tobom podijeliti kako i Ti to možeš uspjeti :)

Unapređenje - usudiš li se izaći iz zone komfora?

S unapređenjem neophodno dolaze novi zadaci, nove situacije, ali i više odgovornosti. Ako ti svejedno unapređenje i izlazak iz zone komfora zvuče kao veliki rizik, uvijek se zapitaj što je najgore što se može dogoditi.


© 2025 Adorio - made within Croatia