Savjet za karijeru
Zašto je važna motivacija?
Kažu da motivacija prosječno traje 3 do 5 dana, pa sami zaključujemo treba nas često motivirati. Sve je super dok nas ima tko motivirati ili još bolje ako smo dovoljno snažni da se motiviramo sami.
Gordana Kadoić, mag.oec.

Bez obzira jeste li poduzetnik ili radite u nekoj privatnoj ili državnoj organizaciji, sigurno se ponekad nađete u situaciji da vam nedostaje još samo malo do konačnog cilja. O čemu se radi? Nedostaje vam energije? Niste dovoljno uporni? Nemate samopouzdanja?
...ili se radi o nedostatku motivacije?!
Što je to uopće motivacija i kako funkcionira?
Kaže jedna od definicija: "Motivacija je skup pobuda koje pokreću čovjeka na aktivnost te određuju njezin intenzitet i trajanje".
Svi mi koji smo aktivisti pragmatičari odmah uočavamo ključne riječi - pokret, intenzitet i trajanje.
Za mene je motivacija naša unutarnja vatra koja tinja ili gori u nama.
Ako samo tinja, potrebno je rasplamsati taj plamen, ali ako gori, onda obično javno pokazujemo da imamo taj "unutarnji okidač" koji nas pokreće.
Ljude danas najčešće motivira novac, što je dobro i sasvim u redu, no jedan dio ljudi se ipak pokreće i kroz neke druge oblike motivacije kao što su zdravlje, mir, blagostanje, sreća, zadovoljstvo poslom koji rade, druženja s prijateljima, obitelji i dragim poznanicima, putovanja, užitak u sportu i raznim oblicima rekreacije, različite nagrade i darovi..
Radeći s mnogim timovima imala sam priliku vidjeti rezultate nekih testova koji su pokazali da novac kao motivacija u velikom broju ipak nije na prvom mjestu, nego tek na 3. ili 4.
Razlike su očite i u generacijama - "boomeri" su motivirani poslom koji obavljaju, "generacija X" stavlja na prvo mjesto obiteljske vrijednosti, a "millennialsi" prijatelje.
I zato ako ste slučajno voditelj nekog tima, ni malo vam nije lako motivirati članove tima, pogotovo ako ste to planirali odraditi na isti način prema svima.
Tu je potencijalna opasnost i zamka, jer svaki lider treba znati što motivira njegovog člana tima i sukladno tome djelovati.
U organizacijama je motivacija često važnija od strateški postavljenih ciljeva i planova izraženih u brojkama, a na managerima i liderima je zadatak da to prepoznaju.
Na žalost, vrlo mali broj managera shvaća važnost motivacije kao ključnog elementa kojim se podiže produktivnost i učinkovitost, već misli da je dovoljno članovima tima postaviti cilj, pa se čak i potruditi pojasniti kako do njega doći.
Ljudi znaju što, većinom znaju i kako, ali se negdje na tome putu izgube ili umore, pa posustanu.
To je ključni trenutak kojeg pravi lider prepoznaje i djeluje u onoj mjeri koliko dobro poznaje svakog člana svojeg tima.
Kažu da motivacija prosječno traje 3 do 5 dana, pa sami zaključujemo treba nas često motivirati. Sve je super dok nas ima tko motivirati ili još bolje ako smo dovoljno snažni da se motiviramo sami.
Pozitivne osobe uglavnom nemaju problem s motivacijom, daleko je veći izazov motivirati "dežurne negativce". S njima se treba malo više potruditi i najprije otkriti pravi razlog njihovog stava. Većinom su to osobe željne pažnje, pa je najbolji "lijek" za njih nova uloga i odgovornost, te njihova što veća angažiranost.
Ostatku ljudi dovoljno je iskreno priznanje i pohvala i to je im je odlična motivacija da daju više nego što očekujemo. Drugima je pak važno da im delegirate dio posla, oni sretni, a vi zadovoljni jer vam tada ostaje više vremena za vaše strateške zadatke ukoliko ste na managerskoj poziciji.
I dopustimo im da pogriješe, to je normalno i poželjno u razvoju svakog pojedinca, ali nikad ne zaboravimo što ih motivira.
Zato njegujete svoj plamen i ne dopustite mu da se ikada ugasi!
6 pravila za korištenje mobitela na poslu
Volimo mogućnosti naših mobitela, zar ne? Sa svojim prijateljima i obitelji se možete povezati u bilokojem trenutku, nema veze gdje ste, pa čak i na poslu. Naviknuli smo se da smo dostupni tijekom cijelog dana, no u isto vrijeme, to je velika distrakcija na poslu koja može nervirati vaše kolege i nadređene
Ključne vještine i iskustva koja biste trebali steći na praksi
Praksa predstavlja važan korak u profesionalnom razvoju svakog mladog stručnjaka. Ona pruža priliku za stjecanje praktičnog iskustva, razumijevanje radnog okruženja i razvijanje vještina neophodnih za buduću karijeru.
Je li kasno pokrenuti svoj YouTube kanal?
Postoji opći mišljenje da se pokretanje YouTube kanala više ne "isplati" jer vlada mišljenje da smo zakasnili. Iako je istina da se YouTube senzacija postaje preko noći, to ne znači da ne može postati uspješan „YouTuber“ — samo će trebati vremena. Uspjeh utjecajnih YouTubera natjerao je marketinške stručnjake da promijene način na koji potencijalno mogu doprijeti do svoje publike, tako da je zapravo vrlo dobro imati vlastiti uspješni kanal. YouTube je u međuvremenu postao platforma koju tvrtke sve više koriste, a isto tako i osobe koje žele da se njihov glas što dalje čuje.
Kako se isticati u brzo rastućem tehnološkom okruženju?
Pronaći mentora je jedna od najbitnijih stvari koje možete učiniti u bilo kojoj fazi vaše karijere. Ako želite raditi na visokom nivou, tehnički gledano, onda vaš rad mora proći kroz pregled.
Kako izgraditi osobni brend?
U današnjem svijetu prepunom konkurencije, izgradnja i održavanje osobnog brenda postaje ne samo korisno, već i ključno za profesionalni uspjeh. Osobni brend nije samo za poznate osobe ili vrhunske poslovne lidere; to je nešto što svaki zaposlenik može - i trebao bi - razvijati. U ovom članku pišemo o važnosti izgradnje osobnog brenda i dajemo praktične savjete kako to postići.
„Checklista“ za pisanje životopisa
Jeste li već završili sa pisanjem životopisa? Zanima vas jeste li nešto zaboravili dodati? Prođite kroz našu kontrolnu listu za pisanje životopisa i provjerite jeste li nešto zaboravili.