Savjet za karijeru

Kako upravljati timom kroz neslaganja i probleme

Lideri su odgovorni za funkcioniranje i uspjeh tima. To ne znači samo delegiranje zadataka i izvještavanje o uspjehu, nego i rješavanje teških situacija.

Mag. Sergeja Stojilković

Svaki vođa se mora naučiti nositi s sukobima, jer su oni neizbježni kada rade s nekoliko ljudi. Kako možete identificirati problem u svojoj grupi, uspješno ga riješiti i navesti tim da postavi ciljeve?

Sukob nije uvijek loša stvar. Sukobi mogu povećati učinkovitost poslovanja ili spriječiti postizanje ciljeva.



Uz pomoć rješavanja sukoba, vođa može napraviti promjene koje su nužne i neće biti prihvaćene u normalnim okolnostima. Međutim, posljedice mogu biti negativne, kao što je gubitak energije za dobivanje sukoba, smanjenje sposobnosti prosuđivanja i problem usklađivanja.


Što uzrokuje sukob


Sukobi proizlaze iz osobnosti pojedinca i odnosa između članova tima, kao i od razlika između ciljeva tima i pojedinačnih ciljeva članova. Najčešći razlozi za neslaganje su nedovoljna informiranost, loša suradnja, neadekvatna raspodjela dohotka, nesposobnost pojedinaca, nedovoljno definirani zadaci, loša organizacija rada, loš red i disciplina, neadekvatnost pojedinaca i neodgovorno ponašanje.


Rješavanje i sprečavanje tih sukoba je zadaća vođa


Lideri su odgovorni za funkcioniranje i uspjeh tima. To ne znači samo delegiranje zadataka i izvještavanje o uspjehu, nego i rješavanje teških situacija. Kako se nositi s njima?
Kada trebate riješiti sukob, potražite odgovor na 4 pitanja:


1. Koji su simptomi sukoba u timu? npr. zadatak nije završen na vrijeme, zadatak nije dobro obavljen, pasivno/agresivno ponašanje, izostajanje s posla ...

2. Što uzrokuje sukobe u timu? Loša komunikacija, nedostatak sposobnosti rješavanja sukoba, nejasni ciljevi i uloge članova tima, loše vodstvo, osobni sukobi među članovima tima, problem osobnog tima, nedostatak vanjske podrške timskom radu ...

3. Kako se trebamo nositi s nastalim sukobom? a) Odredite problem; b) prikupljati podatke; c) analizirati podatke; d) odabrati najbolje rješenje; e) Provedite rješenje

4. Koji alati i kakva je pomoć potrebna, kako bi se timu omogućilo brzo i učinkovito rješavanje sukoba? Kritika se mora odnositi na situaciju, a ne na osobu, na promicanje različitih stavova i iskren dijalog, na pokušaj razumijevanja misli drugih prije podnošenja i poštivanja različitih mišljenja.



Voditelj tima nikad ne smije:


1. Nemojte zanemariti problem.

2. Ne rješavajte problem administrativno, što znači da, iako priznajete da postoji, ne činite ništa da ga riješite.

3. Ne riješite ga samo naizgled, riješite ga kako biste uključenima pokazali razumijevanje i pokazali da ne želite sukobe u timu

4. Nemojte sakriti informacije od članova tima, jer to brzo prisiljava tim da izgubi povjerenje u voditelja.

5. Ne dopustite da većina ušutka pojedinca koji ima drugačiji pogled na problem od ostatka tima.




Neslaganja u timu neizbježna su. Ne bojte se, ali budite dovoljno hrabri da ih riješite. Zapamtite, posljedice mogu biti pozitivne.

Podijeli:

Image Description

Mag. Sergeja Stojilković

Voditeljica projekta, Adecco
Još savjeta

Kako napisati otkazno pismo?

Odlučili ste krenuti dalje. Potpisali ste se na isprekidanu crtu ugovora na vašem novom poslu, te je sada jedino što stoji između vas i vašeg boljeg novog posla, podnošenje otkaznog pisma vašem trenutnom poslodavcu. Iako ovo nije prvi korak davanja otkaza (to bi bilo da sjednete sa šefom da mu date obavijest dva tjedna prije), jako je bitan

Poslovi sigurni od robotizacije: Očuvanje ljudskosti u eri automatizacije

U dobu kada roboti i automatizacija postaju sveprisutni u mnogim industrijama, javlja se opravdana zabrinutost o budućnosti radnih mjesta. Dok su neka zanimanja pod rizikom zbog tehnološkog napretka, postoje određeni sektori gdje je ljudski doprinos nezamjenjiv. Ovaj članak istražuje koji su to poslovi sigurni od robotizacije te kako se možemo prilagoditi i razvijati u skladu s promjenama koje donosi digitalizacija.

Vječne tehnike upravljanja vremenom: Kako učinkovito iskoristiti svaki trenutak

U svijetu koji neprestano juri, čini se da nikada nemamo dovoljno vremena. Radimo pod pritiskom rokova, obaveza i neprekidne distrakcije. No, unatoč ovim izazovima, postoje vječne tehnike upravljanja vremenom koje nam mogu pomoći da uspostavimo ravnotežu i iskoristimo svaki trenutak na najbolji mogući način

Savjeti za nekoga tko tek počinje svoju poslovnu karijeru

Na samom pragu nove, uzbudljive faze života, kada započinjete svoju poslovnu karijeru, svijet vam se čini kao more mogućnosti i izazova. Početak poslovne karijere može biti uzbudljivo, ali i izazovno vrijeme. U ovom članku možete pronaći nekoliko savjeta, koji bi vam mogli olakšati početak poslovne karijere.

Od fakulteta do posla: Ključni koraci za uspješan prelazak studenata na tržište rada

Ulazak u svijet tržišta rada može biti uzbudljiv, ali i izazovan za studente i nedavne diplomante. Prijelaz iz akademskog okruženja u radno okruženje zahtijeva prilagodbu, nove vještine i razumijevanje dinamike tržišta rada. U ovom članku, istražujemo ključne korake koji vam mogu pomoći da uspješno napravite taj važan skok u vašoj karijeri.

Koje ti se sve promjene događaju kad promijeniš posao?

Promjena posla je zasigurno svojevrsni šok za nas pa treba osluškivati svoje potrebe, posebice na samom početku. Primjera napuštanja svog radnog mjesta i zamjenom novog ima na pretek, no sami čin neminovno iziskuje i određene promjene, htjeli mi to ili ne.


© 2025 Adorio - made within Croatia