PRIJAVE ZA POSAO

Savjeti za slanje životopisa putem e-maila

Puno truda ste uložili u izradu životopisa i sada „samo“ trebate poslati e-mail poslodavcu. Da… zvuči banalno, ali prema nekim istraživanjima trećina prijava za posao odbaci se zbog slanja pogrešnog e-maila. U našem digitalnom vremenu uobičajeno je da poslodavci oglašavaju dostupna radna mjesta na platformama za zapošljavanje i često traže da se prijave pošalju putem e-maila. Iz toga razloga biste trebali znati kako ispravno poslati životopis e-mailom. Kako bismo vam olakšali stvari, napravili smo ovaj vodič o tome kako poslati životopis putem e-maila.

1. Provjerite upute iz prijave

Za početak, ključno je pročitati upute poslodavca za prijavu, pa provjerite naputke iz oglasa za posao kako biste bili sigurni da ste ispravno pripremili e-mail. Ukoliko ne pošaljete životopis prema uputama poslodavca, mogli biste pokazati nedostatak pažnje na detalje i vaša prijava će vjerojatno biti odbačena. Treba li dodati motivacijsko pismo? Je li vaš životopis ispravno formatiran? Trebate li koristi određeni naziv u predmetu ili referentni broj u e-mailu?

2. Neka bude sažeto

Predstavite se, napišite zašto šaljete e-mail i koje ste dokumente priložili te na kraju poruke možete dodati profesionalan i lijep pozdrav u kojem se nadate da ćete čuti povratno od menadžera za zapošljavanje.

3. Pripazite na pravopis

Obavezno provjerite pravopis i gramatiku vašeg e-maila, životopisa i motivacijskog pisma. Preporučujemo da pitate prijatelja ili umjesto toga koristite softvere za provjeru pravopisa poput Microsoft Worda. Ukoliko se istovremeno prijavljujte na posao kod više poslodavaca, onda pripazite da ste ispravno naveli naziv kompanije umjesto naziva tvrtke iz prethodne prijave za posao.

4. Koristite profesionalnu e-mail adresu

Možda vam se sviđa vaša privatna mail adresa koja se zove mali.princ44@gmail.com, ali za prijave za posao trebali biste koristiti profesionalnu e-mail adresu koja sadrži cijelo ili dio vašeg imena i prezimena. Poželjno je koristiti i modernog e-mail pružatelja poput Gmaila, umjesto zastarjele pružatelje iz razloga što bi osoba koja čita vaš životopis mogla pomisliti da ne pratite aktualne tehnološke trendove.

5. Spremite u PDF formatu

Ako ćete životopis poslati putem e-maila, onda ga spremite u PDF formatu, iz razloga što će se u nekom drugom formatu prilikom otvaranja dokumenta (kada ga druga osoba bude otvarala) možda promijeniti izgled životopisa koji ste tako pažljivo oblikovali.

6. Naziv datoteke

Navedite u nazivu datoteke vaše ime i prezime te riječ „životopis“, znači „Josip Josipović životopis“. Olakšajte osobi koja će čitati životopis da vidi o čemu se radi prije nego što uopće otvori datoteku. Ne samo da će biti jasno što je dokument, već će im također biti lakše pronaći datoteku na računalu ako zagube fizički dokument.

Kada ćete najčešće slati životopis e-mailom

Postoji mnogo razloga zbog čega biste mogli poslati životopis putem e-maila. Evo nekoliko najčešćih:

  • Prijavljujete se za natječaj i prema uputama trebate svoj životopis, motivacijsko pismo i sve druge dokumente poslati e-emailom.
  • Šaljete otvorenu zamolbu.
  • Prijavljujete se na posao na temelju preporuke.
  • Nakon networkinga na kojem ste se upoznali s osobom koja zapošljava.
  • Idete na neformalan razgovor i želite sugovorniku unaprijed poslati određene informacije o vama.

Ako ne pogriješite kod ovako sitnih detalja, povećat ćete si vjerojatnost poziva na razgovor za posao.

Podijeli:

Još savjeta

Započeti karijeru u maloj ili velikoj firmi, pitanje je sad!

Čak i Jack Ma, osnivač najveće e-commerce firme na svijetu Alibaba, u svom poznatom govoru ističe kako je karijeru bolje započeti u maloj firmi. Tvrdi da si u velikoj firmi dio velikog stroja, jedan kotačić koji pomaže da taj veliki stroj funkcionira, dok u maloj firmi naučiš što je strast prema poslu i puno različitih stvari odjednom.

Došla sam do ruba. Skočila. I preživjela.

No, dogodio se i taj trenutak kada mi je kao jedino logično rješenje bilo otići. Tu večer, razmišljajući o tome što i kako dalje, jedna prijateljica mi je napisala nešto što mi je omogućilo da odmah donesem odluku - Ako ti se više ne pruža ono što želiš, vrijeme je da odeš.

5 grešaka u ponašanju koje uništavaju vašu učinkovitost kao menadžera

Kada se radi o vođenju tima, učinkovitost je ključna. Međutim, postoje određena ponašanja koja mogu ozbiljno narušiti vašu sposobnost da uspješno upravljate timom i postignete ciljeve. Otkrijte pet najčešćih ponašanja koja mogu uništiti vašu učinkovitost kao menadžera i naučite kako ih izbjeći.

Je li kasno pokrenuti svoj YouTube kanal?

Postoji opći mišljenje da se pokretanje YouTube kanala više ne "isplati" jer vlada mišljenje da smo zakasnili. Iako je istina da se YouTube senzacija postaje preko noći, to ne znači da ne može postati uspješan „YouTuber“ — samo će trebati vremena. Uspjeh utjecajnih YouTubera natjerao je marketinške stručnjake da promijene način na koji potencijalno mogu doprijeti do svoje publike, tako da je zapravo vrlo dobro imati vlastiti uspješni kanal. YouTube je u međuvremenu postao platforma koju tvrtke sve više koriste, a isto tako i osobe koje žele da se njihov glas što dalje čuje.

Uredski posao VS fizički posao

Kada se odlučujete za neku vrste karijere, bitno je odrediti svoje ciljeve i prioritete. Za neke, fizički poslovi nude jedinstvenu priliku da ostanu fizički aktivni u njihovim ulogama. Za druge, komfort uredskog posla i nedostatak fizičkog posla može bolje odgovarati njihovim individualnim potrebama. U ovom članku, opisati ćemo razliku između dvije vrste posla, navesti prednosti oba i navesti savjete da ostanete zdravi u bilo kojem od ovih poslova.

Opišite vašeg idealnog poslodavca

Kada vas poslodavac pita kako izgleda vaš idealna kompanija, vi ćete u sebi vjerojatno pomisliti da je to ona koja nudi plaću preko 20 tisuća kuna, neograničen godišnji odmor i samo četverodnevni radni tjedan


© 2025 Adorio - made within Croatia