JAMNICA
Na koji način trendovi zdravog života i održivosti utječu na poslovanje Jamnice
Kako trendovi zdravog života i održivosti utječu na njihovo poslovanje, zbog čega je mineralna voda važna za zdravlje, kojim načinom gospodare otpadom i na koji način žele smanjiti korištenje plastike, saznali smo u intervju sa Jamnicom

U vremenu u kojem potrošač postaje osviješten o zdravlju i ekologiji, on se brine o budućnosti kako bi se okoliš očuvao i zato bira proizvode koji su u skladu sa njegovim standardima. Mnoga istraživanja i analize upućuju da osviještenost o zdravlju i ekološka osviještenost utječe na kupovinu i potrošnju potrošača, a kako raste svijest o važnosti zdrave prehrane, sve veća važnost pridaje se i kvaliteti vode koju pijemo.
„Kvaliteta je za nas na prvom mjestu, a naši su proizvodi napravljeni od sastojaka vrhunske kvalitete. Potrošači su danas sve informiraniji i paze što konzumiraju, a mi ih slušamo i vodimo brigu o tome. Primjerice, naša Botanica je napravljena od pomno biranih sastojaka i zaslađena prirodnim šećerom iz voća; Jana Vitamin je niskoenergetsko piće; Jana je prirodna mineralna voda, što je najviši rang u kategorizaciji voda (prirodna mineralna voda se razlikuje od vode za ljudsku potrošnju po svojoj izvornoj čistoći i količini određenih mineralnih tvari), ima brojne svjetske nagrade upravo zbog svoje kvalitete, Jamnica već godinama ima lidersku poziciju zbog prepoznate kvalitete. Također, već neko vrijeme raste segment funkcionalnih pića. Da pojasnimo, funkcionalno piće je proizvod koji ima aktivne komponente koje doprinose našem organizmu – primjerice, vitamini, minerali…“ pričaju nam iz Jamnice.
Važnost mineralne vode za zdravlje
Upotreba prirodnih mineralnih voda seže u daleku prapovijest, a izvori su od davnina bila posebna mjesta na kojima su se ljudi okupljali i koristili se blagotvornošću mineralne vode za zdravlje. Popularnost prirodnih mineralnih voda (gaziranih i negaziranih) ne čudi ako znamo koliko su minerali važni za brojne funkcije u organizmu. Tako je kalcij potreban za rast i razvoj kostiju djece, održavanje normalnih kosti i zuba, rad mišića i neurotransmisiju, funkciju probavnih enzima te stvaranje energije i zgrušavanje krvi, natrij sudjeluje u radu mišića i živaca, ravnoteži tjelesnih tekućina, elektrolita i krvnog tlaka te prijenosu hranjivih tvari kroz membrane, kloridi doprinose normalnoj probavi stvaranjem želučane kiseline, a magnezij doprinosi smanjivanju umora i iscrpljenosti, stvaranju energije, normalnom radu živaca i mišića uključujući srce, psihološkoj funkciji, sintezi proteina, ravnoteži elektrolita, održavanju normalnih kosti i zuba te diobi stanica.
„Gazirana prirodna mineralna voda u kojoj se nalaze minerali poput natrija, kalcija, magnezija, klorida, te bikarbonata (hidrogenkarbonata), sulfata i drugih, ukoliko već prirodno izvire s određenom količinom ugljikovog dioksida, naziva se još i kiselica. Fizikalno – kemijski sastav prirodne mineralne vode, koji predstavlja složeni sustav aniona, kationa, otopljenih plinova i drugih elemenata, većini ljudi zvuči komplicirano. No, upravo zbog svog sastava, ima specifično djelovanje na naš organizam, a povoljno djelovanje gazirane prirodne mineralne vode na probavu uočeno je još prije nekoliko stoljeća.“
Vode se razlikuju prema različitim kriterijima, primjerice kvaliteti odnosno čistoći, sastavu, podrijetlu ili kemijskoj obrađenosti… Jedna je od takvih podjela na flaširane vode (među kojima se razlikuju prirodna mineralna, izvorska te stolna voda) i vodu za ljudsku potrošnju iz vodoopskrbne mreže, koju najčešće nazivamo vodom „iz pipe“. Hrvatska zakonska regulativa poznaje tri kategorije flaširane vode: prirodnu mineralnu, prirodnu izvorsku i stolnu vodu. I dok se u slučajevima prve dvije radi o vodi koja se puni na samom izvoru bez dodatne obrade, stolne vode mogu se obrađivati prije flaširanja.
Pametno gospodarenje otpadom
Pametnim gospodarenjem i sortiranjem otpada Jamnica želi smanjiti ukupne količine komunalnog otpada na najnižu moguću razinu. Cilj je da sav otpad, koji nastaje u proizvodnji organiziranim razvrstavanjem i predobradom, postaje sirovina za neke druge proizvode. U sklopu projekta postavljeni su spremnici za različite vrste otpada, preše za plastiku, karton i aluminij, radi se na osvještavanju zaposlenika o važnosti pravilnog odvajanja te kontinuirano unapređujemo naš sustav odvajanja otpada.
„Krajnji cilj projekta Nula otpada na deponiju je da se pravilnim odvajanjem različitih otpada osigura da ništa ne završi na deponiju. Ideja kružne ekonomije odavno je dio našeg poslovanja, a sada se novim alatima i tehnologijama dodatno sve više integrira u naše poslovanje. Time se produljuje životni vijek proizvoda te smanjuje količina otpada, a s obzirom da vjerujemo da promjena počinje od nas samih, ovakvim pristupom želimo poticati i naše potrošače da vode brigu o okolišu.“
Želimo smanjiti količinu plastike
Nakon gotovo 18 godina, lani su ''pomladili'' Jamnicu - kroz redizajn PET boce i etikete. Delikatan zadatak izmjene dizajna povjerili su poznatom francuskom dizajnerskom studiju d'Artagnan koji je, poštujući prepoznatljivost i snagu identiteta Jamnice vješto spojio tradicionalne i moderne elemente.
- Oblik novih PET boca ženstvenijeg je oblika kreiran u suradnji sa stručnjacima i u skladu sa svim tehnološkim standardima koji na prvo mjesto stavljaju kvalitetu pakiranja i kvalitetu samog proizvoda. Osnovni cilj redizajna boce je da smanjenjem količine plastike, mi kao proizvođači budemo pokretači promjena, osviještenosti o važnosti očuvanja prirode. Samoj etiketi je dodana svježina i energičnost pokreta djevojke na izvoru, čiji je lik na boci Jamnice od davne 1932. godine, s posebnim naglaskom na početno slovo „J“. Kombinacijom tradicionalnih i modernih elemenata etikete i novim oblikom boce naglašava se izvornost, autentičnost i bezvremenost, a potrošačima se nudi brend koji je više od 190 godina provjeren i nepromijenjen u svom sastavu. Jamnica je lider na tržištu i naša je dužnost da budemo među prvima koji ciljano i predano rade na boljem sutra. Ovim promjenama potrošačima želimo ponuditi novo iskustvo, ali ih istovremeno osvijestiti o važnosti promjene koja počinje od nas samih. Stoga smo upravo s Jamnicom započeli novo poglavlje u našem poslovanju kojim dokazujemo da doprinosimo smanjenju plastičnog otpada, emisije CO2 te da smo kao brend i kompanija okrenuti budućnosti i brizi za okoliš.