SAVJETI ZA KARIJERU

Jeste li vi materijal za menadžment?

Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.

Pitanja koja biste se trebali zapitati ako ste spremni za menadžment

Ako vam je ponuđeno radno mjesto za napredovanje ili imate namjeru napredovati, zapitajte se ova pitanja: 

  • Jeste li sposobni i željni raditi više sati ali bez dodatnih kompenzacije za prekovremene? Iako napredovanje na menadžersku poziciju dolazi s većom plaćom, dolazi i s većim vremenskim opterećenjem. Dodatne odgovornosti često znače raniji dolazak i kasniji odlazak s posla. 

  • Jeste li dobri u delegiranju poslova drugim osobama? Ukoliko preuzmete više odgovornosti bez distribuiranja rada drugima, samo ćete imati još teži posao, ne nužno menadžerski. Kao menadžer morati ćete dijeliti poslove s vašim podređenima. To može značiti puštanje nekih zadatka koje ste voljeli radit i možda poučavati druge kako da rade te zadatke. To nas dovodi do sljedeće dvije dočke.
  • Jeste li spremni preuzeti odgovornost, ne samo za svoje greške nego i za greške vaših podređenih? Morati ćete, naravno, pažljivo objasniti vašim zaposlenicima kako odraditi zadatak kojeg ste im predali, no to opet ne znači da će uspjeti ili da neće napraviti grešku. Dok su ostali odgovorni samo za svoje postupke, kao menadžer, u konačnici ste odgovorni vi.
  • Jeste li dobri u davanju konstruktivne kritike? Kad jedan od vaših zaposlenika loše odrađuje svoje zadatke ili napravi grešku, instinktivno bi mogli vikati na njih ili ništa ne reći. Nijedan od tih pristupa neće pomoći ni vama ni vašem zaposleniku. Vaš posao menadžera je da poučite vaše zaposlenike da svoj posao sljedeći put napravi bolje. Objasnite im gdje su pogriješili. Onda se morate nadati da drugi puta kada mu dodijelite neki posao neće pogriješiti nego uspjeti u svojim zadacima.
  • Hoćete li moći ukoriti zaposlenika za njegova zabušavanja? Možda ćete imati zaposlenika koji uvijek kasni, previše vremena provodi online ili se ponaša na nekakav loš način. Većina ljudi ne voli biti zlikovac, ali je menadžerov posao da osigura da svi rade ono što bi trebali raditi. Vaši podređeni bi vas trebali poštivati ako ste strogi ali pravedni
  • Hoćete li braniti svoje podređene kad znate da su u pravu, čak iako to znači da se morate suprotstaviti vašem šefu? Vaš nadređeni će možda imati primjedbe na člana vašeg odjela. Ako su u pravu morate pomoći svom zaposleniku da se poboljša (sjetite se pitanja gore o konstruktivnoj kritici). Ako primjedbe nisu točne, možda ćete morati ići u obranu svog radnika. To može značiti da ćete ići protiv svog šefa, pa se dobro pripremite i taktizirajte.
  • Hoćete li moći dati otkaz zaposleniku koji nije dobro obavljao svoj posao? Davanje otkaza nekome tko ne radi dobar posao zvuči lakše nego što je. Razmišljati ćete o kreditu kojeg osoba otplaćuje, djecu koju moraju hranit i tada otkaz postaje kompliciraniji. No posao je posao, mora ga se napraviti. Ako ne možete pomoći nekome da se poboljša u izvođenju svog posla, onda je vaša odgovornost prema poslodavcu, toj osobi dati otkaz. 
  • Hoćete li moći dati otkaz radniku koji nije ništa loše napravio, nego mora biti otpušten iz nekog drugog razloga, npr. smanjenja broja zaposlenika? To je dio posla koji nijedan menadžer ne voli, no pogotovo u težim poslovnim vremenima, većina ne može izbjeći taj dio zaduženja. Morati dati otkaz nekome nikad nije lako, ali težina se sigurno povećava kada razlog otkaza, nije njegova kvaliteta rada. 
  • Hoćete li moći zadržati svoje osobne osjećaje o nekom podređenom kako ne bi utjecali na vaš način rukovođenja njega/nje? Istina je da postoje ljudi koji nam se svide i oni koji nam dođu pod kožu iz razloga koji samo nama ima smisla. Inače to nije nikakav problem, ali kad morate nadzirati nekoga, ne smijete radit razliku sviđa li vam se osoba ili ne. Vaš cilj kao menadžer je da budete pošten prema svima neovisno o tome kako se osjećate prema njima
  • Imate li sposobnost reći ne? Kao menadžer, često trebate odbiti zahtjeve vaših zaposlenika. Možda ćete morati nekome reći da ne smije ići na godišnji odmor u najprometnije doba godine ili ćete morati odbiti molbu za povišicu kad si ju tvrtka ne može priuštiti. Sjetite se, kao voditelj morate djelovati u ime vašeg poslodavaca i u njihovom najboljem interesu.

Podijeli:

Još savjeta

Evo kako Vas perfekcionizam lagano UBIJA

Savršenstvo je iluzija, te perfekcionisti koji ga nastoje ostvariti vode utrku koja suštinski nema svog cilja. Unatoč tome što imaju sposobnost kvalitetno odraditi svoj posao, njihov rad ispunjen je konstantnom borbom oko toga jesu li donijeli ispravnu odluku, te jesu li odabrali ispravan način obavljanja tog posla.

Započeti karijeru u maloj ili velikoj firmi, pitanje je sad!

Čak i Jack Ma, osnivač najveće e-commerce firme na svijetu Alibaba, u svom poznatom govoru ističe kako je karijeru bolje započeti u maloj firmi. Tvrdi da si u velikoj firmi dio velikog stroja, jedan kotačić koji pomaže da taj veliki stroj funkcionira, dok u maloj firmi naučiš što je strast prema poslu i puno različitih stvari odjednom.

Razumijevanje prednosti rada od kuće kao introvert

Rad od kuće sada je već uobičajen u mnogim industrijama gdje pojedinci mogu obavljati većinu svog posla na računalu. A introvertima to može donijeti razne prednosti i nedostatke dok se prilagođavaju novom načinu rada. Učenje načina za prevladavanje nekih prepreka koje proizlaze iz rada od kuće može pomoći ovim zaposlenicima da na novom formatu radnog mjesta steknu ugodno iskustvo. U ovom članku raspravljamo o prednostima i nedostacima rada od kuće kao introvert, dijelimo vještine koje treba razviti za ovu vrstu stila rada.

Kako uživati u svom poslu?

Postoji mnogo ljudi koji su sretni sa svojim poslom, pogotovo ako rade posao koji se podudara s njihovim životnim ciljevima. Međutim, čak i s najboljim poslom, postoje vremena kada se borite da uživate u onome što radite. Tijekom stresnih vremena i demotiviranosti, traženje sreće u poslu može biti teško. U ovom članku, razmotriti ćemo zašto je uživanje u poslu bitno i provjeriti neke načine koji bi vam mogli pomoći da opet pronađete sreću u svom poslu.

Ravnoteža između privatnog i poslovnog života: Kako postići uspjeh u oba područja?

U današnjem brzom i zahtjevnom svijetu, pronalazak ravnoteže između karijere i privatnog života može biti izazov. Ipak, održavanje ove ravnoteže ključno je ne samo za osobno zadovoljstvo i zdravlje, već i za profesionalnu efikasnost. Evo nekoliko savjeta kako postići harmoniju između poslovnih obveza i osobnih interesa, uz primjere praksi koje neki poslodavci koriste za promicanje ove ravnoteže.

Komunikacijske vještine postaju sve važnije u gotovo svakom poslu

U današnjem brzom i povezanom svijetu, vještine komunikacije postaju sve važnije u gotovo svakom poslu. Bez obzira radi li se o komunikaciji s kolegama, klijentima ili upraviteljima, sposobnost jasne i efektivne komunikacije ključna je za uspjeh u karijeri.


© 2025 Adorio - made within Croatia