SAVJETI ZA KARIJERU

Jeste li vi materijal za menadžment?

Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.

Pitanja koja biste se trebali zapitati ako ste spremni za menadžment

Ako vam je ponuđeno radno mjesto za napredovanje ili imate namjeru napredovati, zapitajte se ova pitanja: 

  • Jeste li sposobni i željni raditi više sati ali bez dodatnih kompenzacije za prekovremene? Iako napredovanje na menadžersku poziciju dolazi s većom plaćom, dolazi i s većim vremenskim opterećenjem. Dodatne odgovornosti često znače raniji dolazak i kasniji odlazak s posla. 

  • Jeste li dobri u delegiranju poslova drugim osobama? Ukoliko preuzmete više odgovornosti bez distribuiranja rada drugima, samo ćete imati još teži posao, ne nužno menadžerski. Kao menadžer morati ćete dijeliti poslove s vašim podređenima. To može značiti puštanje nekih zadatka koje ste voljeli radit i možda poučavati druge kako da rade te zadatke. To nas dovodi do sljedeće dvije dočke.
  • Jeste li spremni preuzeti odgovornost, ne samo za svoje greške nego i za greške vaših podređenih? Morati ćete, naravno, pažljivo objasniti vašim zaposlenicima kako odraditi zadatak kojeg ste im predali, no to opet ne znači da će uspjeti ili da neće napraviti grešku. Dok su ostali odgovorni samo za svoje postupke, kao menadžer, u konačnici ste odgovorni vi.
  • Jeste li dobri u davanju konstruktivne kritike? Kad jedan od vaših zaposlenika loše odrađuje svoje zadatke ili napravi grešku, instinktivno bi mogli vikati na njih ili ništa ne reći. Nijedan od tih pristupa neće pomoći ni vama ni vašem zaposleniku. Vaš posao menadžera je da poučite vaše zaposlenike da svoj posao sljedeći put napravi bolje. Objasnite im gdje su pogriješili. Onda se morate nadati da drugi puta kada mu dodijelite neki posao neće pogriješiti nego uspjeti u svojim zadacima.
  • Hoćete li moći ukoriti zaposlenika za njegova zabušavanja? Možda ćete imati zaposlenika koji uvijek kasni, previše vremena provodi online ili se ponaša na nekakav loš način. Većina ljudi ne voli biti zlikovac, ali je menadžerov posao da osigura da svi rade ono što bi trebali raditi. Vaši podređeni bi vas trebali poštivati ako ste strogi ali pravedni
  • Hoćete li braniti svoje podređene kad znate da su u pravu, čak iako to znači da se morate suprotstaviti vašem šefu? Vaš nadređeni će možda imati primjedbe na člana vašeg odjela. Ako su u pravu morate pomoći svom zaposleniku da se poboljša (sjetite se pitanja gore o konstruktivnoj kritici). Ako primjedbe nisu točne, možda ćete morati ići u obranu svog radnika. To može značiti da ćete ići protiv svog šefa, pa se dobro pripremite i taktizirajte.
  • Hoćete li moći dati otkaz zaposleniku koji nije dobro obavljao svoj posao? Davanje otkaza nekome tko ne radi dobar posao zvuči lakše nego što je. Razmišljati ćete o kreditu kojeg osoba otplaćuje, djecu koju moraju hranit i tada otkaz postaje kompliciraniji. No posao je posao, mora ga se napraviti. Ako ne možete pomoći nekome da se poboljša u izvođenju svog posla, onda je vaša odgovornost prema poslodavcu, toj osobi dati otkaz. 
  • Hoćete li moći dati otkaz radniku koji nije ništa loše napravio, nego mora biti otpušten iz nekog drugog razloga, npr. smanjenja broja zaposlenika? To je dio posla koji nijedan menadžer ne voli, no pogotovo u težim poslovnim vremenima, većina ne može izbjeći taj dio zaduženja. Morati dati otkaz nekome nikad nije lako, ali težina se sigurno povećava kada razlog otkaza, nije njegova kvaliteta rada. 
  • Hoćete li moći zadržati svoje osobne osjećaje o nekom podređenom kako ne bi utjecali na vaš način rukovođenja njega/nje? Istina je da postoje ljudi koji nam se svide i oni koji nam dođu pod kožu iz razloga koji samo nama ima smisla. Inače to nije nikakav problem, ali kad morate nadzirati nekoga, ne smijete radit razliku sviđa li vam se osoba ili ne. Vaš cilj kao menadžer je da budete pošten prema svima neovisno o tome kako se osjećate prema njima
  • Imate li sposobnost reći ne? Kao menadžer, često trebate odbiti zahtjeve vaših zaposlenika. Možda ćete morati nekome reći da ne smije ići na godišnji odmor u najprometnije doba godine ili ćete morati odbiti molbu za povišicu kad si ju tvrtka ne može priuštiti. Sjetite se, kao voditelj morate djelovati u ime vašeg poslodavaca i u njihovom najboljem interesu.

Podijeli:

Još savjeta

Kako provesti SWOT analizu i unaprijediti svoje poslovanje

SWOT analiza je snažan alat koji vam može pomoći da bolje razumijete vaše poslovanje, identificirate ključne snage i prilike te prepoznate slabosti i prijetnje s kojima se suočavate. U ovom članku, detaljno ćemo istražiti kako provesti SWOT analizu korak po korak i kako je iskoristiti za poboljšanje vaše tvrtke ili projekta.

Je li nam stvarno potrebno toliko coacheva na tržištu?

Što se dogodilo s onim kvalitetnim coachingom? Kako razlikovati pravog coacha od "prodavača magle" ?

Budite obožavatelj, a ne kandidat za posao

"Zaljubila" sam se u tu firmu i to je bilo prvo što sam istaknula kada su me pozvali na razgovor. Malo je reći da su ostali ugodno iznenađeni energijom i motivacijom koja je izlazila iz mene kada sam pričala o njihovoj firmi.

Kako uspješno proći kroz tranziciju iz jednog poslovnog sektora u drugi?

Promjena karijere može biti uzbudljiv, ali i izazovan proces, posebno kada se radi o prijelazu iz jednog poslovnog sektora u drugi. Bez obzira na vaše razloge - bilo da tražite nove izazove, veću zaradu ili više zadovoljstva u poslu - važno je pristupiti procesu tranzicije planski i strateški.

Kako postaviti ciljeve za praksu?

Ciljevi su odličan način da steknete motivaciju tijekom prakse i da budete sigurni da ćete u kratkom vremenskom razdoblju naučit što je više moguće. Praćenje vaših ciljeva i napretka može vam pomoći u stjecanju vještina koje ćete trebati za početak svoje karijere i biti u mogućnosti da ih jasno pokažete u svom životopisu. U ovom ćemo članku raspravljati o tome koji su ciljevi prakse, koracima potrebnim za stvaranje ciljeva učenja za praksu i razmotriti primjere ciljeva prakse.

Savjeti za slanje životopisa putem e-maila

Puno truda ste uložili u izradu životopisa i sada „samo“ trebate poslati e-mail poslodavcu. Da… zvuči banalno, ali prema nekim istraživanjima trećina prijava za posao odbaci se zbog slanja pogrešnog e-maila. U našem digitalnom vremenu uobičajeno je da poslodavci oglašavaju dostupna radna mjesta na platformama za zapošljavanje i često traže da se prijave pošalju putem e-maila. Iz toga razloga biste trebali znati kako ispravno poslati životopis e-mailom. Kako bismo vam olakšali stvari, napravili smo ovaj vodič o tome kako poslati životopis putem e-maila.


© 2024 Adorio - made within Croatia