SAVJETI ZA KARIJERU

Jeste li vi materijal za menadžment?

Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.

Pitanja koja biste se trebali zapitati ako ste spremni za menadžment

Ako vam je ponuđeno radno mjesto za napredovanje ili imate namjeru napredovati, zapitajte se ova pitanja: 

  • Jeste li sposobni i željni raditi više sati ali bez dodatnih kompenzacije za prekovremene? Iako napredovanje na menadžersku poziciju dolazi s većom plaćom, dolazi i s većim vremenskim opterećenjem. Dodatne odgovornosti često znače raniji dolazak i kasniji odlazak s posla. 

  • Jeste li dobri u delegiranju poslova drugim osobama? Ukoliko preuzmete više odgovornosti bez distribuiranja rada drugima, samo ćete imati još teži posao, ne nužno menadžerski. Kao menadžer morati ćete dijeliti poslove s vašim podređenima. To može značiti puštanje nekih zadatka koje ste voljeli radit i možda poučavati druge kako da rade te zadatke. To nas dovodi do sljedeće dvije dočke.
  • Jeste li spremni preuzeti odgovornost, ne samo za svoje greške nego i za greške vaših podređenih? Morati ćete, naravno, pažljivo objasniti vašim zaposlenicima kako odraditi zadatak kojeg ste im predali, no to opet ne znači da će uspjeti ili da neće napraviti grešku. Dok su ostali odgovorni samo za svoje postupke, kao menadžer, u konačnici ste odgovorni vi.
  • Jeste li dobri u davanju konstruktivne kritike? Kad jedan od vaših zaposlenika loše odrađuje svoje zadatke ili napravi grešku, instinktivno bi mogli vikati na njih ili ništa ne reći. Nijedan od tih pristupa neće pomoći ni vama ni vašem zaposleniku. Vaš posao menadžera je da poučite vaše zaposlenike da svoj posao sljedeći put napravi bolje. Objasnite im gdje su pogriješili. Onda se morate nadati da drugi puta kada mu dodijelite neki posao neće pogriješiti nego uspjeti u svojim zadacima.
  • Hoćete li moći ukoriti zaposlenika za njegova zabušavanja? Možda ćete imati zaposlenika koji uvijek kasni, previše vremena provodi online ili se ponaša na nekakav loš način. Većina ljudi ne voli biti zlikovac, ali je menadžerov posao da osigura da svi rade ono što bi trebali raditi. Vaši podređeni bi vas trebali poštivati ako ste strogi ali pravedni
  • Hoćete li braniti svoje podređene kad znate da su u pravu, čak iako to znači da se morate suprotstaviti vašem šefu? Vaš nadređeni će možda imati primjedbe na člana vašeg odjela. Ako su u pravu morate pomoći svom zaposleniku da se poboljša (sjetite se pitanja gore o konstruktivnoj kritici). Ako primjedbe nisu točne, možda ćete morati ići u obranu svog radnika. To može značiti da ćete ići protiv svog šefa, pa se dobro pripremite i taktizirajte.
  • Hoćete li moći dati otkaz zaposleniku koji nije dobro obavljao svoj posao? Davanje otkaza nekome tko ne radi dobar posao zvuči lakše nego što je. Razmišljati ćete o kreditu kojeg osoba otplaćuje, djecu koju moraju hranit i tada otkaz postaje kompliciraniji. No posao je posao, mora ga se napraviti. Ako ne možete pomoći nekome da se poboljša u izvođenju svog posla, onda je vaša odgovornost prema poslodavcu, toj osobi dati otkaz. 
  • Hoćete li moći dati otkaz radniku koji nije ništa loše napravio, nego mora biti otpušten iz nekog drugog razloga, npr. smanjenja broja zaposlenika? To je dio posla koji nijedan menadžer ne voli, no pogotovo u težim poslovnim vremenima, većina ne može izbjeći taj dio zaduženja. Morati dati otkaz nekome nikad nije lako, ali težina se sigurno povećava kada razlog otkaza, nije njegova kvaliteta rada. 
  • Hoćete li moći zadržati svoje osobne osjećaje o nekom podređenom kako ne bi utjecali na vaš način rukovođenja njega/nje? Istina je da postoje ljudi koji nam se svide i oni koji nam dođu pod kožu iz razloga koji samo nama ima smisla. Inače to nije nikakav problem, ali kad morate nadzirati nekoga, ne smijete radit razliku sviđa li vam se osoba ili ne. Vaš cilj kao menadžer je da budete pošten prema svima neovisno o tome kako se osjećate prema njima
  • Imate li sposobnost reći ne? Kao menadžer, često trebate odbiti zahtjeve vaših zaposlenika. Možda ćete morati nekome reći da ne smije ići na godišnji odmor u najprometnije doba godine ili ćete morati odbiti molbu za povišicu kad si ju tvrtka ne može priuštiti. Sjetite se, kao voditelj morate djelovati u ime vašeg poslodavaca i u njihovom najboljem interesu.

Podijeli:

Još savjeta

Članstvo u studentskoj udruzi - brži način do posla iz snova

Kako onda točno postići da budete čim bolji proizvod na razgovoru za posao? Učlanite se u studentsku udrugu! Nemojte biti kao prosječan student i samo odlaziti na predavanja, učiti i polagati ispite. Iskustvo koje možete dobiti aktivnim članstvom u studentskoj udruzi je neprocijenjivo. Vrijedi više od knjiga, interneta, seminara i raznih skupih predavanja jer studentska organizacija funkcionira slično kao i firma.

Jeste li blizu burnouta?

Tanka je granica između posvećenosti vašoj karijeri i pretjeranog radoholičarstva. Naravno… trebate biti marljivi i odlično obavljati svoj posao, ali ne po cijeni vašeg zdravlja. Neki od nas pretpostavljaju da je preopterećenost na poslu nešto što se rutinski od nas očekuje. I iako je istina da se od svih nas očekuje da učinimo više nego što smo uspjeli u prošlosti, važno je prepoznati znakove kada prezaposlenost doseže opasnu razinu

Zašto želite raditi za našu kompaniju?

Ponekada dođe vrijeme da ste u potrazi za poslom pa naiđete na pitanje koje se jednostavno čini glupo. Pitanje koje je na prvi pogled tako osnovno. Ti trebaš posao, oni traže nekoga da taj posao obavlja, zapravo vrlo jednostavno? Pa ipak, to su pitanja koja mogu biti kamen spoticanja kod razgovora za posao.

14 savjeta kako se ponašati prvi dan na novom poslu

U ljudskoj je prirodi da formiramo percepciju o novim suradnicima na temelju početnih dojmova. Takve jednostavne prosudbe drugih osoba se mogu pretvoriti i u dugoročne percepcije koje mogu utjecati na vašu karijeru i na uspjeh u kompaniji u kojoj radite. To je dobra vijest za osobe koje ostavljaju dobar prvi dojam, međutim ako ostavljate negativan prvi dojam onda bi vam to dugoročno moglo ugroziti karijeru

Kada tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je.

Sve tajne sastanka

Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu.


© 2023 Adorio - made within Croatia