RAZGOVOR ZA POSAO
Gdje se vidite za 5 godina?
Ako ste nedavno diplomirali i zapravo tek započinjete karijeru, onda biste najvjerojatnije htjeli samo reći da nemate pojma što želite radit za 5 godina, samo tražite neki posao s kojim možete plaćati vaše račune

Možete, ali i ne morate imati točnu sliku o tome gdje želite biti za pet godina.
Poslodavci vam postavljaju ovo pitanje kako bi saznali zadovoljavate li se s ovom pozicijom ili tu poziciju želite iskoristiti samo kao usputnu odskočnu dasku za nešto drugo. Također će vas ovo pitati, ako žele procijeniti vaše ambicije.
To je nezgodno pitanje, a ako ne budete na vrijeme o tome razmišljali onda bi ste se mogli pogubiti s vašim odgovorom. Ili možda znate što želite u budućnosti, samo ne znate je li vaša vizija u skladu s onim što osoba koja vas intervjuira želi čuti.
“Gdje se vidiš za pet godina?” je pitanje o vašim budućim planovima ili ciljevima koje vam se može postaviti na razgovoru za posao. To pitanje inače može biti i drugačije postavljeno poput „Koji su vaši kratkoročni i dugoročni planovi?“ Poslodavci obično postavljaju ovo pitanje kako bi stekli uvid u to koliko dobro ovaj posao odgovara vašim ukupnim težnjama u karijeri.
Kod ovog pitanja trebate uvjeriti osobu koja vas intervjuira da se vi želite dugoročno vezati za kompaniju i da je ova pozicija upravo ono što sada želite raditi. A što se tiče vaše budućnosti, vjerujete da će se za vas otvoriti nove prilike, ako budete dobro obavljali vaš posao.
Poslodavac pomoću ovog pitanja želi provjeriti i motivaciju kandidata, odnosno njegove planove za budućnost. Ti planovi bi se trebali uskladiti s pozicijom za koju se prijavljujete. Oni naravno žele kroz to pitanje i saznati kakva ste osoba.
Razmislite o svojim srednjoročnim i dugoročnim ciljevima za karijeru… koju vrstu posla želite raditi, u kakvoj kompaniji ili industriji želite raditi? Zatim trebate razumjeti kako će vama ova pozicija pomoći kako biste postigli vašu željenu karijeru. Pitajte se je li ovo radno mjesto uobičajeni korak za posao koji planirate imati kroz 5 godina.
Možda nemate pojma gdje želite biti za 5 godina, osobito ako ste tek diplomirali… i to je sasvim u redu, jer većina osoba i ne zna koje mogućnosti postoje prije nego što stekne relevantno radno iskustvo.
Ako ne znate koje razvojne mogućnosti za karijeru nudi radno mjesto na koje se prijavljujete, onda biste trebali istražiti karijerne puteve koje nudi ta pozicija.
Vi u vašem odgovoru trebate dati do znanja da razumijete koji karijerni put nudi pozicija na koju se prijavljujete. Pa čak i ako ne znate gdje se vidite za 5 godina, pobrinite se da razumijete mogućnosti koje će vam posao ponuditi.
Nema potrebe spominjati točan naziv kompanije ili pozicije na kojoj se vidite u budućnosti. Možete na primjer reći, da u budućnosti želite voditi marketinške kampanje i postati stručnjak za društvene mreže.
Budite sigurni da su vaši dugoročni ciljevi za karijeru i realistični. Ako ste tek diplomirali i kažete voditelju odjela da kroz 5 godina želite imati njihov posao, onda ne zvučite ambiciozno nego naivno (i pomalo arogantno). Razgovarajte o napretku za jednu ili dvije razine iznad sadašnje pozicije.
Započnite svoj odgovor s jednim ili dva ključna cilja koja imate za vašu karijeru ili vaš odgovor možete započeti tako što povežete vaše vještine s jednim ili dva ključna cilja koja imate za vašu karijeru.
Na primjer, mogli biste reći: „Ja sam netko tko voli učiti o marketingu i novim trendovima, tako da u sljedećih 5 godina očekujem da ću steći znanje o tome kako voditi digitalni marketing jedne kompanije. Nakon toga trebate objasniti kako to mislite sprovesti i uvjeriti osobu koja vas intervjuira da ste dobro razmislili o vašim planovima za karijeru. Nastavljajući s primjerom, možete reći: „Radeći kao analitičar, steći ću iskustvo u analizi marketinških kampanja i biti ću upoznat s novim trendovima u marketingu. Svojim analizama ću pomoći kod razvoja marketinških kampanja i steći ću znanje koje je potrebno za vođenje kampanje. Nakon toga, se nadam da ću moći odlučiti o specijalizaciji za neko područje u marketingu, ali bez obzira na to… nadam se da ću jednom prijeći na poziciju voditelja marketinga ili na neku poziciju gdje ću moći donosite i strateške odluke u marketingu.
Nemojte nikada reći da niste razmišljali o vašim planovima, odnosno da nemate plan za vašu karijeru. Ne očekuju sve kompanije da ćete za njih raditi i nakon 5 godina, ali bez obzira na to, nemojte priznati da ćete napustiti posao čim nađete nešto bolje. Za poslodavce je zapošljavanje i educiranje zaposlenika jedan izuzetno skup proces, te iz tog razloga žele da ostanete zaposleni kod njih što je duže moguće.
I na kraju, još jednom. Kada odgovarate trebate paziti da ne ispadnete previše drski, bezobzira što kroz nekoliko godina već planirate postati direktor.
Putovanje karijere
Jesam li na stanici za odlazak?
Zašto je važna motivacija?
Kažu da motivacija prosječno traje 3 do 5 dana, pa sami zaključujemo treba nas često motivirati. Sve je super dok nas ima tko motivirati ili još bolje ako smo dovoljno snažni da se motiviramo sami.
Uredski posao VS fizički posao
Kada se odlučujete za neku vrste karijere, bitno je odrediti svoje ciljeve i prioritete. Za neke, fizički poslovi nude jedinstvenu priliku da ostanu fizički aktivni u njihovim ulogama. Za druge, komfort uredskog posla i nedostatak fizičkog posla može bolje odgovarati njihovim individualnim potrebama. U ovom članku, opisati ćemo razliku između dvije vrste posla, navesti prednosti oba i navesti savjete da ostanete zdravi u bilo kojem od ovih poslova.
Oslobodite se straha samo jednim pitanjem
Kada god da se nađete pred zidom, uhvati vas strah, nedoumica, ne znate treba li riskirati, koliko god banalna situacija bila, zapitajte se: Što je najgore što mi se može dogoditi?
Napuštam tvrtku, trebam li poslati oproštajni mail?
Kada napuštate posao, možda bi trebali poslati oproštajni email vašim kolegama. Ovaj email bi trebao biti poslan nakon što ste dali formalnu obavijest i predali otkazno pismo poslodavcu i dok se pripremate otići
Nemaš vlastiti kapital, a želiš pokrenuti biznis?
Načine financiranja možemo podijeliti na tradicionalne i netradicionalne. U tradicionalne se načine ubrajaju vlastita sredstva, tj. ušteđevina, pomoć obitelji, krediti, razni poticaji, leasing, dobavljači i kupci.