RAZGOVOR ZA POSAO

Gdje se vidite za 5 godina?

Ako ste nedavno diplomirali i zapravo tek započinjete karijeru, onda biste najvjerojatnije htjeli samo reći da nemate pojma što želite radit za 5 godina, samo tražite neki posao s kojim možete plaćati vaše račune

Možete, ali i ne morate imati točnu sliku o tome gdje želite biti za pet godina.

Poslodavci vam postavljaju ovo pitanje kako bi saznali zadovoljavate li se s ovom pozicijom ili tu poziciju želite iskoristiti samo kao usputnu odskočnu dasku za nešto drugo. Također će vas ovo pitati, ako žele procijeniti vaše ambicije.

To je nezgodno pitanje, a ako ne budete na vrijeme o tome razmišljali onda bi ste se mogli pogubiti s vašim odgovorom. Ili možda znate što želite u budućnosti, samo ne znate je li vaša vizija u skladu s onim što osoba koja vas intervjuira želi čuti.

“Gdje se vidiš za pet godina?” je pitanje o vašim budućim planovima ili ciljevima koje vam se može postaviti na razgovoru za posao. To pitanje inače može biti i drugačije postavljeno poput „Koji su vaši kratkoročni i dugoročni planovi?“ Poslodavci obično postavljaju ovo pitanje kako bi stekli uvid u to koliko dobro ovaj posao odgovara vašim ukupnim težnjama u karijeri.

Kod ovog pitanja trebate uvjeriti osobu koja vas intervjuira da se vi želite dugoročno vezati za kompaniju i da je ova pozicija upravo ono što sada želite raditi. A što se tiče vaše budućnosti, vjerujete da će se za vas otvoriti nove prilike, ako budete dobro obavljali vaš posao.

Poslodavac pomoću ovog pitanja želi provjeriti i motivaciju kandidata, odnosno njegove planove za budućnost. Ti planovi bi se trebali uskladiti s pozicijom za koju se prijavljujete. Oni naravno žele kroz to pitanje i saznati kakva ste osoba.

Razmislite o svojim srednjoročnim i dugoročnim ciljevima za karijeru… koju vrstu posla želite raditi, u kakvoj kompaniji ili industriji želite raditi? Zatim trebate razumjeti kako će vama ova pozicija pomoći kako biste postigli vašu željenu karijeru. Pitajte se je li ovo radno mjesto uobičajeni korak za posao koji planirate imati kroz 5 godina.

Možda nemate pojma gdje želite biti za 5 godina, osobito ako ste tek diplomirali… i to je sasvim u redu, jer većina osoba i ne zna koje mogućnosti postoje prije nego što stekne relevantno radno iskustvo.

Ako ne znate koje razvojne mogućnosti za karijeru nudi radno mjesto na koje se prijavljujete, onda biste trebali istražiti karijerne puteve koje nudi ta pozicija.

Vi u vašem odgovoru trebate dati do znanja da razumijete koji karijerni put nudi pozicija na koju se prijavljujete. Pa čak i ako ne znate gdje se vidite za 5 godina, pobrinite se da razumijete mogućnosti koje će vam posao ponuditi.

Nema potrebe spominjati točan naziv kompanije ili pozicije na kojoj se vidite u budućnosti. Možete na primjer reći, da u budućnosti želite voditi marketinške kampanje i postati stručnjak za društvene mreže.

Budite sigurni da su vaši dugoročni ciljevi za karijeru i realistični. Ako ste tek diplomirali i kažete voditelju odjela da kroz 5 godina želite imati njihov posao, onda ne zvučite ambiciozno nego naivno (i pomalo arogantno). Razgovarajte o napretku za jednu ili dvije razine iznad sadašnje pozicije.

Započnite svoj odgovor s jednim ili dva ključna cilja koja imate za vašu karijeru ili vaš odgovor možete započeti tako što povežete vaše vještine s jednim ili dva ključna cilja koja imate za vašu karijeru.

Na primjer, mogli biste reći: „Ja sam netko tko voli učiti o marketingu i novim trendovima, tako da u sljedećih 5 godina očekujem da ću steći znanje o tome kako voditi digitalni marketing jedne kompanije. Nakon toga trebate objasniti kako to mislite sprovesti i uvjeriti osobu koja vas intervjuira da ste dobro razmislili o vašim planovima za karijeru. Nastavljajući s primjerom, možete reći: „Radeći kao analitičar, steći ću iskustvo u analizi marketinških kampanja i biti ću upoznat s novim trendovima u marketingu. Svojim analizama ću pomoći kod razvoja marketinških kampanja i steći ću znanje koje je potrebno za vođenje kampanje. Nakon toga, se nadam da ću moći odlučiti o specijalizaciji za neko područje u marketingu, ali bez obzira na to… nadam se da ću jednom prijeći na poziciju voditelja marketinga ili na neku poziciju gdje ću moći donosite i strateške odluke u marketingu.

Nemojte nikada reći da niste razmišljali o vašim planovima, odnosno da nemate plan za vašu karijeru. Ne očekuju sve kompanije da ćete za njih raditi i nakon 5 godina, ali bez obzira na to, nemojte priznati da ćete napustiti posao čim nađete nešto bolje. Za poslodavce je zapošljavanje i educiranje zaposlenika jedan izuzetno skup proces, te iz tog razloga žele da ostanete zaposleni kod njih što je duže moguće.

I na kraju, još jednom. Kada odgovarate trebate paziti da ne ispadnete previše drski, bezobzira što kroz nekoliko godina već planirate postati direktor.

Podijeli:

Još savjeta

Vaši ciljevi u karijeri su samo nedostižni, ukoliko ih nikad ne krenete ostvarivati

Nemojte pasti u čestu zamku u kojoj samo planirate, a nikad ne učinite korak prema ostvarenju cilja.

Ostvarivanje velikih ciljeva

Imati nešto čemu se radujemo samo će potaknuti vašu karijeru prema naprijed i dati veće značenje poslu koji radite svaki dan.

Razumijevanje prednosti rada od kuće kao introvert

Rad od kuće sada je već uobičajen u mnogim industrijama gdje pojedinci mogu obavljati većinu svog posla na računalu. A introvertima to može donijeti razne prednosti i nedostatke dok se prilagođavaju novom načinu rada. Učenje načina za prevladavanje nekih prepreka koje proizlaze iz rada od kuće može pomoći ovim zaposlenicima da na novom formatu radnog mjesta steknu ugodno iskustvo. U ovom članku raspravljamo o prednostima i nedostacima rada od kuće kao introvert, dijelimo vještine koje treba razviti za ovu vrstu stila rada.

Sve tajne sastanka

Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu.

Kako se isticati u brzo rastućem tehnološkom okruženju?

Pronaći mentora je jedna od najbitnijih stvari koje možete učiniti u bilo kojoj fazi vaše karijere. Ako želite raditi na visokom nivou, tehnički gledano, onda vaš rad mora proći kroz pregled.

Je li kasno pokrenuti svoj YouTube kanal?

Postoji opći mišljenje da se pokretanje YouTube kanala više ne "isplati" jer vlada mišljenje da smo zakasnili. Iako je istina da se YouTube senzacija postaje preko noći, to ne znači da ne može postati uspješan „YouTuber“ — samo će trebati vremena. Uspjeh utjecajnih YouTubera natjerao je marketinške stručnjake da promijene način na koji potencijalno mogu doprijeti do svoje publike, tako da je zapravo vrlo dobro imati vlastiti uspješni kanal. YouTube je u međuvremenu postao platforma koju tvrtke sve više koriste, a isto tako i osobe koje žele da se njihov glas što dalje čuje.


© 2022 Adorio - made within Croatia