PRIJAVE ZA POSAO

Koje vještine dodati u životopis

Dok pažljivo sastavljate životopis i prilagođavate ga prema radnom mjestu za koje ćete se prijaviti, trebate znati da odlomak o vještinama može puno utjecati na vaš poziv na razgovor za posao. U vašem životopisu odlomak o vještinama pokazuje da imate potrebne vještine za radno mjesto na koje se prijavljujte. Poslodavci često prvo provjere vaše vještine kako bi odlučili je li vas trebaju pozvati na razgovor za posao, dakle sljedeći korak nakon što pošaljete životopis.

Ovdje ćemo vam pokazati koje vještine trebate dodati u vaš životopis, kao i savjete o tome kako najbolje napisati odlomak o vještinama.

1. Zašto vam je uopće potreban odlomak o vještinama

Životopis treba biti jezgrovit i pregledan kako bi osoba koja čita vaš životopis mogla u kratkom roku provjeriti jeste li prikladan kandidat za traženo radno mjesto. Iz toga razloga u životopisu ima smisla dodati odlomak koji opisuje vaše vještine.

U idealnom slučaju bi se vaše vještine trebale iščitati iz vašeg radnog iskustva. Međutim životopisi se prvi put, odnosno u predselekciji, najčešće samo letimično pročitaju, pa onda morate vaše vještine na pregledan način prikazati u obliku popisa ili pomoću cijelog odlomka kako bi čitatelju bili uočljivi.

Kako biste bili sigurni da će ATS sustavi (automatizirani sustavi za praćenje kandidata koji će „pročitati“ vaš životopis prije bilo koje osobe iz ljudskih resursa) iz vašeg životopisa prepoznati da ste prikladan kandidat, svakako upotrijebite vještine i izraze iz oglasa za posao na koji se prijavljujte.

Općenito odlomak o vještinama kod životopisa će pomoći kod „optimizacije“ ljudske i softverske provjere.

2. Zašto ljudski resursi provjeravaju vještine u životopisu

Za određena radna mjesta jednostavno morate posjedovati određene vještine. Ne možete biti programer, ako ne znate programirati ili knjigovođa ako ne znate knjigovodstvo.

HR menadžeri pokušavaju saznati jeste li vi najbolji kandidat za određeno radno mjesto, stoga navedite vještine koje odgovaraju vašem radnom iskustvu o kojem ste pisali u životopisu. Između ostalog poznavanje određenih vještina puno govori o vašim afinitetima i pomaže da se o vama dobije potpunija slika.

3. Što možete dodati u odlomak s vještinama

Odlomak za vještine bi se trebao odnositi samo na vaše tvrde vještine (eng. hard skills), odnosno vještine koje se mogu mjeriti. To mogu biti vještine koje se odnose na struku, programski jezici, poslovni softveri i slično. Dakle sve što se može naučiti, definirati i izmjeriti.

Ključne riječi su ovdje važne, ali to ne znači da trebate napisati sve vještine koje znate, nego je pametnije obratiti pozornost na vještine koje su relevantne za poziciju na koju se prijavljujte. Tu možete dodati i vještine koje ste stekli pomoću tečaja (ili samostalno naučili) ili možda niste svakodnevno koristili, ali su važne za prijavu.

Ispunite strateški svoje vještine i nemojte nabrajati stvari koje zapravo ne možete raditi na visokoj razini. Mislimo na sve one koji kažu da su „odlični“ u Excelu :)

Ako se prijavljujete za radno mjesto za koje se apsolutno podrazumijevaju određene vještine, onda ih morate navesti u odlomku za vještine jer se možda iz radnog iskustva neće zapaziti.

Koje vještine ne biste trebali dodati

Vještine koje su pomalo očite se mogu odbaciti. Općenito više nema potrebe navoditi vještine poput „Word“ ili „Excel“, jer se podrazumijeva da to znate, osim ako je u oglasu za posao izričito navedeno kao uvjet. Također biste trebali izbjegavati vještine koje su potpuno ne povezane s radnim mjestom na koje se prijavljujete.

Trebam li dodati i svoje meke vještine

Meke (eng. Soft skill) vještine (poput komunikacija, vodstvo i timski rad), se često smatraju jednako važnim kao i tvrde (eng. Hard skills) vještine, ako ne i više. Neki stručnjaci iz ljudskih resursa smatraju meke vještine ne treba dodavati u životopis, jer ih je potrebno dokazati kroz primjere i teže ih je procijeniti.

Iako su meke vještine izuzetno važne, morate ih kroz primjere pojasniti. Reći da ste, na primjer, dobar komunikator, beskorisno je bez konkretnih primjera koji to potkrepljuju.

Podcjenjivanje i precjenjivanje vaših vještina

Možda ste samo skromni, ali umanjivanje vaših sposobnosti je velika greška. Također nemojte navesti vještine koje zapravo ne možete raditi na visokoj razini.

Podijeli:

Još savjeta

Kako upravljati timom kroz neslaganja i probleme

Lideri su odgovorni za funkcioniranje i uspjeh tima. To ne znači samo delegiranje zadataka i izvještavanje o uspjehu, nego i rješavanje teških situacija.

Kada tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je.

Savjeti za slanje životopisa putem e-maila

Puno truda ste uložili u izradu životopisa i sada „samo“ trebate poslati e-mail poslodavcu. Da… zvuči banalno, ali prema nekim istraživanjima trećina prijava za posao odbaci se zbog slanja pogrešnog e-maila. U našem digitalnom vremenu uobičajeno je da poslodavci oglašavaju dostupna radna mjesta na platformama za zapošljavanje i često traže da se prijave pošalju putem e-maila. Iz toga razloga biste trebali znati kako ispravno poslati životopis e-mailom. Kako bismo vam olakšali stvari, napravili smo ovaj vodič o tome kako poslati životopis putem e-maila.

Vaši ciljevi u karijeri su samo nedostižni, ukoliko ih nikad ne krenete ostvarivati

Nemojte pasti u čestu zamku u kojoj samo planirate, a nikad ne učinite korak prema ostvarenju cilja.

Treba li na poslu razgovarati o politici?

U modernom radnom okruženju, gdje se kultura otvorenosti i slobodnog izražavanja često potiče, tema politike neizbježno pronađe svoj put do uredskih stolova i pauza za kavu. No, je li razgovaranje o politici na poslu prihvatljivo? Kako se može pristupiti ovoj osjetljivoj temi bez izazivanja napetosti među kolegama?

Savjeti za nekoga tko tek počinje svoju poslovnu karijeru

Na samom pragu nove, uzbudljive faze života, kada započinjete svoju poslovnu karijeru, svijet vam se čini kao more mogućnosti i izazova. Početak poslovne karijere može biti uzbudljivo, ali i izazovno vrijeme. U ovom članku možete pronaći nekoliko savjeta, koji bi vam mogli olakšati početak poslovne karijere.


© 2024 Adorio - made within Croatia