Savjet za karijeru
Što zapravo znači raditi u timu?
Osnovni uvjet uspješnog rada cijelog tima je dobra komunikacija svih članova. Ako je komunikacija otežana na bilo koji način, kompromitirana je i produktivnost i postojanje tima.
Mag. Sergeja Stojilković

Svi koji redovito biraju nove kolege i pregledavaju životopise, znaju najčešće fraze koje koriste poslodavci koje traže zaposlenike. Jedan od njih je "pripravnik za rad u timu." Kako ovu rečenicu svaki poslodavac uključuje u svoj oglas, pokazuje koliko je važno biti u mogućnosti raditi sa svojim kolegama. Ali jesmo li doista svjesni što znači biti uspješan u timskom radu? Osnovni uvjet uspješnog rada cijelog tima je dobra komunikacija svih članova. Dakle, ako želimo biti stvarno dobar član tima, moramo biti u stanju komunicirati.
Komunikacija je nositelj svih aktivnosti u timu. Članovima omogućuje da koriste iskustvo drugih u timu kako bi saznali što inače ne bi mogli učiniti. Kroz komunikaciju, tim analizira probleme, donosi odluke i koordinira na putu do zajedničkog cilja. Osim toga, komunikacija omogućuje timu prepoznavanje i rješavanje unutarnjih problema. Ako je komunikacija otežana na bilo koji način, kompromitirana je i produktivnost i postojanje tima.
Tim komunicira horizontalno i dvosmjerno
Komunikacija među članovima tima nije hijerarhijska, jer bi položaj članova tima trebao biti ekvivalentan.
Umjesto naredbi, imamo objašnjenja, sugestije, objašnjenja i dogovore.Druga značajka komunikacije u timu je dvosmjernost, što znači da članovi tima razgovaraju, a ne samo jedan govornik, obično vođa, dok drugi trebaju samo slušati i djelovati u skladu s uputama. Članovi tima se međusobno slažu, a ne da jedan član tima razgovara s nadređenim, a zatim dogovori nešto sasvim drugo s drugim članom tima. Sljedeća karakteristika komunikacije u timu je da je ona više neformalna, jer nije unaprijed određena o čemu se može govoriti. Naravno, sastanak je nešto drugo, ali neformalni razgovori trebaju biti opušteni. Komunikacija je uglavnom usmena (osobni ili telefonski razgovori, sastanci, prezentacije).
Uloga vođe
Ipak, vođa igra važnu ulogu u komunikaciji u timu. On mora svladati dvosmjernu komunikaciju, biti u stanju uzeti drugačiji pogled, biti sposoban slušati, bez kritičnih predrasuda, prihvatiti zaposlenika koji ima problema, znati postaviti izravna pitanja, obratiti pozornost na emocije, razumjeti zaposlenika koji ima problema i konstruktivno surađivati s zaposlenicima.
Najčešće komunikacijske pogreške u timu
Međutim, često se događa da članovi skrivaju informacije (posebno loše) jedni od drugih, da je vođa skloniji određenim pojedincima u timu, autokratskom vođenju sastanaka, članovi ne izražavaju sumnje u ideje i prijedloge (kako ne bi uvrijedili predlagatelja), neaktivno ili selektivno slušanje, filtriranje poruka (prikazuju se samo djelomične informacije) i nepovjerenje među članovima, što također može biti rezultat neriješenih prijašnjih međuljudskih sukoba. Sve to treba pokušati izbjeći što je više moguće kako bi se postigli dobri rezultati na poslu.
Članovima tima je potrebna brza i vjerodostojna informacija za svoj rad. Ideal timskog rada i vodstva u modernoj tvrtki je da vođe komuniciraju ciljeve i kako će biti isporučeni zaposlenicima. Važno je da menadžeri vode računa o nesmetanom protoku informacija i da svi članovi tima međusobno komuniciraju na iskren i poštovan način, te da mogu prihvatiti različitost.
18 smjernica kako napisati odlično motivacijsko pismo
Pronašli ste posao iz snova? Nemojte biti tako sigurni da će poslodavac baš vas zaposliti, jer vrlo vjerojatno postoji veliki broj drugih kvalificiranih kandidata koji se natječu za isto radno mjestu kao i vi
Kako pronaći neobjavljene poslovne prilike?
U potrazi za poslom, mnogi od nas oslanjaju se isključivo na oglase za posao koje nalazimo na Internet portalima. Međutim, značajan broj poslovnih prilika nikada ne bude javno objavljen. Ove "skrivene" poslove može biti teško pronaći, ali uz prave metode i strategije, možete otvoriti nove mogućnosti za zaposlenje.
Pravila korištenja mobilnih telefona na radnom mjestu
U današnje vrijeme, mobilni telefoni postali su neizostavni dio našeg svakodnevnog života. Od komunikacije s obitelji i prijateljima, preko praćenja vijesti, do korištenja raznih poslovnih aplikacija, teško je zamisliti dan bez ovog malog uređaja. Međutim, kad je riječ o radnom mjestu, važno je postaviti jasna pravila koja će osigurati produktivnost i profesionalnost.
Niste li prekvalificirani za ovu poziciju?
Osobe koje vas intervjuiraju ponekada će vas pitati je li mislite da ste prekvalificirani za poziciju na koju se prijavljujete. Odgovaranje na ovo pitanje može bit nezgodno. Najbolje bi bilo da na ovo pitanje odgovorite tako što objasnite zbog čega ste zainteresirani za poziciju, čak iako ste možda prekvalificirani za ulogu. Osim toga pokušajte pokazati na koji način će vaše vještine koristiti kompaniji.
Uredski posao VS fizički posao
Kada se odlučujete za neku vrste karijere, bitno je odrediti svoje ciljeve i prioritete. Za neke, fizički poslovi nude jedinstvenu priliku da ostanu fizički aktivni u njihovim ulogama. Za druge, komfort uredskog posla i nedostatak fizičkog posla može bolje odgovarati njihovim individualnim potrebama. U ovom članku, opisati ćemo razliku između dvije vrste posla, navesti prednosti oba i navesti savjete da ostanete zdravi u bilo kojem od ovih poslova.
Što trebate znati o karijeri u menadžmentu: Savjeti i mogućnosti
Karijera u menadžmentu može biti dinamična i izazovna, ali isto tako može biti i izuzetno ispunjavajuća. Za one koji su spremni preuzeti odgovornost, vođenje timova i postavljanje ciljeva, menadžment može biti idealno područje za izgradnju uspješne karijere. U ovom članku istražit ćemo ključne aspekte karijere u menadžmentu, kao i korisne savjete za one koji razmišljaju o ulasku u ovo područje.