KARIJERA

Zašto su poslovne titule važne?

Svako radno mjesto uključuje jedinstveni naziv radnog mjesta kojim tvrtke označavaju svoje zaposlenike i ukratko opisuju njihove odgovornosti. Nazivi poslova mogu se razlikovati od tvrtke do tvrtke, što može uzrokovati i razlike u plaćama između poslova koji rade istu stvar. Razumijevanje važnosti naziva posla može vam pomoći da bolje pregovarate na novoj poziciji i pomoći vam da dobijete novčanu naknadu koju zaslužujete. U ovom članku odgovaramo na pitanja o nazivima poslova, uključujući njihovu svrhu, zašto su važni, kako utječu na vašu plaću i načine na koje možete razgovarati o svom trenutnom ili budućem nazivu radnog mjesta s potencijalnim poslodavcem.

Koja je svrha naziva poslova?

Nazivi poslova pomažu identificirati radnu ulogu osobe i stvoriti kratak opis te uloge. Na primjer, „marketing content writer“ se također može zvati „internal copywriter“ kada stvaraju sadržaj za jednu tvrtku. Ovaj naziv radnog mjesta omogućuje ljudima da brzo razumiju položaj pojedinca i njegovu relativnu važnost u tvrtki. Između konkurentskih tvrtki nazivi poslova mogu se razlikovati čak i kada obavljaju iste zadatke. Dakle, jedna tvrtka može koristiti naziv radnog mjesta, „internal copywriter“, dok druga koristi naziv radnog mjesta copywriter za istu poziciju. Ove suptilne razlike mogu se pojaviti iz mnogo razloga, uključujući:

  • Dizajn tvrtke: tvrtke obično stvaraju različite interne izglede koji mogu utjecati na nazive poslova. Na primjer, jedna tvrtka može koristiti naziv radnog mjesta „lead copywriter“ a druga, „copywriter manager“ kada opisuje istu poziciju zbog internih strukturnih razlika.
  • Radne dužnosti: Poslodavci mogu kreirati različite nazive poslova na temelju iskustva zaposlenika. Na primjer, mogu stvoriti novu poziciju senior copywritera za nekoga s više od 10 godina iskustva u svom poslu.
  • Iskustvo: Ljudi sa sličnim radnim dužnostima mogu imati različite nazive poslova kada jedna osoba ima više iskustva. Na primjer, netko s višom fakultetskom diplomom može steći radno mjesto „copywriter manager“ čak i kada obavlja iste dužnosti kao „internal copywriter“
  • Preferencije tvrtke: Neke tvrtke mogu jednostavno preferirati određene nazive poslova od drugih i koristiti ih umjesto njih. Na primjer, mogu označiti sve copywritere kao interne copywritere umjesto da prave razliku između internih i vanjskih kreatora sadržaja.

Razumijevanje razlika u ovim nazivima poslova može vam pomoći prilikom prijave za nova radna mjesta. Na primjer, možete otkriti da položaj copywritera od osobe traži da proizvede sadržaj za više klijenata, dok posao internog copywritera uključuje samo jednog primarnog klijenta. Poznavanje ove razlike može vam pomoći da se prijavite na poslove koji vam odgovaraju i prijeđete na bolje pozicije unutar vaše trenutne tvrtke, kao što je pokušaj da postanete menadžer copywriter fokusirajući se na poboljšanje svojih sposobnosti kada se kvalificirate za taj posao.

Zašto su nazivi radnih mjesta važni?

Nazivi radnih mjesta pružaju mnoge prednosti koje pomažu vašoj karijeri, što ih čini više nego prikladnom oznakom za korištenje pri opisivanju pozicije.

Pomažu objasniti vašu ulogu

Nazivi poslova mogu ukratko objasniti ulogu i dužnosti osobe u tvrtki. Na primjer, naziv radnog mjesta službenika u poštanskom odjelu govori ljudima da radite u poštanskom odjelu i bavite se stvarima poput obrade pisama i dostave u korporaciji. Viša radna mjesta, poput upravitelja pošte, komuniciraju dužnosti poput izrade rasporeda i upravljanja ukupnim radom pošte. Detaljni nazivi radnih mjesta također pomažu korporacijama pri strukturiranju njihovih operacija, kao što je stvaranje više poslova upravitelja poštanskih odjela i zapošljavanje pojedinaca s drugim nazivima poslova koji rade za te ljude. Također može pomoći rukovoditeljima da prate broj svojih zaposlenika kada razmatraju nova zapošljavanja.

Opišite svoju razinu iskustva

Nazivi poslova obično pokazuju razinu iskustva osobe i olakšavaju razumijevanje njihovog posla njima samima, njihovim poslodavcima i drugim potencijalnim mogućnostima zapošljavanja. Na primjer, naziv radnog mjesta rukovodećeg službenika pokazuje više iskustva od radnog mjesta nadzornog službenika jer menadžment implicira da posao uključuje više zadataka, poput izrade timskih rasporeda umjesto nadziranja radnji zaposlenika. Slično tome, sportski urednik podrazumijeva više iskustva od sportskog novinara jer urednici imaju opsežnije poslovne dužnosti od pisaca, poput izrade izgleda sportskih stranica. Pravi naziv radnog mjesta odražava vaše iskustvo i daje drugim potencijalnim poslodavcima do znanja što donosite na radno mjesto kada vas zaposle.

Pomoć pri regrutaciji i zapošljavanju

Kada objavite svoje radno mjesto na stranicama za zapošljavanje, mogu vam se obratiti regruti zainteresirani za zapošljavanje na temelju vašeg zvanja. Tvrtke često traže potencijalne zaposlenike na tim stranicama pretražujući nazive poslova i mogu zapošljavati samo na temelju tih naslova. Na primjer, tvrtka koja traži direktora može koristiti taj naziv posla i suziti svoju pretragu na temelju tih rezultata. Ako naziv vašeg radnog mjesta odgovara toj ulozi, možda ćete se pojaviti u njihovoj pretrazi i dobiti poziv. Zbog toga su odgovarajući nazivi poslova važni za ljude koji pokušavaju unaprijediti svoj položaj.

Utjecaj na traženje posla

Ljudi koji aktivno traže novi posao mogu koristiti svoje radno mjesto tijekom intervjua kako bi ovaj proces bio lakši. Na primjer, možete zaraditi intervju s regrutom na temelju svog radnog mjesta i razgovarati o svojim dužnostima vezanim uz tu poziciju kako biste vidjeli odgovaraju li one potrebama poslodavca. Neki ljudi čak mogu tražiti nova radna mjesta na stranicama za zapošljavanje koristeći svoj trenutni naziv posla kako bi pojednostavili prijave za posao. Na primjer, možete potražiti glavnog službenika na web mjestu za zapošljavanje, umjesto upravitelja da biste se prijavili na mnogo manje pozicija i potencijalno povećali svoje šanse za posao.

Kako naslovi poslova utječu na plaću?

Nazivi poslova mogu utjecati na vašu trenutnu ili buduću plaću na nekoliko načina.

Navesti točne informacije o poslu

Točni nazivi poslova mogu vam pomoći da dobijete veću plaću pružanjem točnih i detaljnih informacija o vašem poslu. Na primjer, naziv radnog mjesta trgovca uključuje minimalne informacije o poslu i može zbuniti neke potencijalne poslodavce zbog svoje nejasnoće. Interni copywriter, govori potencijalnim poslodavcima da ste napisali tekst za barem jednu tvrtku i pomaže im da bolje razumiju vaše dužnosti. To znači da vam mogu ponuditi više novca jer imate više specijaliziranog radnog iskustva koje odgovara njihovim potrebama. Nazivi poslova s izrazima kao što je upravitelj također mogu povećati vašu plaću zbog povećanih dužnosti i odgovornosti menadžerskog posla.

Povećati percepciju posla

Impresivniji nazivi poslova mogu vam zaraditi više novca čak i kada obavljate dužnosti identične drugim, manje impresivnim nazivima poslova. Na primjer, stručni interni tekstopisac može napisati isti sadržaj kao i interni tekstopisac, ali naziv radnog mjesta može se činiti impresivnijim jer vaš naziv radnog mjesta uključuje izraz stručnjak. Proširivanje naziva poslova na ove načine može uzrokovati da potencijalni poslodavci ponude veće plaće ili vam može dati prostora da od svojih poslodavaca zatražite veće plaće. Impresivne titule također mogu učiniti vaš životopis privlačnijim poslodavcima od onih s manje impresivnim nazivima poslova u životopisu.

Utjecati na vaše mogućnosti pregovaranja

Bolji naziv posla može vam dati više prostora za pregovaranje kada razgovarate o potencijalnom novom poslu. Na primjer, možete upotrijebiti impresivniju titulu posla kako biste argumentirali svoje zaposlenje u odnosu na druge, razgovarali o boljim mogućnostima plaćanja, pregovarali o boljim beneficijama i stvorili potencijalno bolju poslovnu ulogu za sebe. Nazivi poslova također vam mogu pomoći pri pregovaranju na vašem trenutnom položaju jer vam omogućuju da tražite više novca na temelju boljeg naziva. Dok bolji nazivi obično automatski dolaze s boljom plaćom jer često predstavljaju povećanje radnih dužnosti i odgovornosti, ipak možete pregovarati za bolju plaću.

Kako možete poslodavcu objasniti svoj naziv posla?

Kada razgovarate s potencijalnim poslodavcem o svom trenutnom radnom mjestu ili radnom mjestu koje biste mogli steći radeći s njim, slijedite ove korake kako biste smanjili zabunu tijekom intervjua:

1.     Razgovarajte o opisu svog radnog mjesta

Kada otvarate raspravu o svom radnom mjestu, objasnite kako naziv odražava vaše radne dužnosti. Na primjer, možete razgovarati o tome što interni tekstopisac radi na vašem radnom mjestu i kako se to može usporediti s poslovima s istim nazivom. Istaknite koliko su se vaše dužnosti razlikovale u usporedbi s drugima u vašoj tvrtki, uključujući stvari poput osmišljavanja novih tema sadržaja, istraživanja svake teme, pisanja učinkovitog članka te lekture i uređivanja radi točnosti. Također možete razgovarati o tome kako se ovo radno mjesto može usporediti s vašim novim potencijalnim poslom, uključujući isticanje sličnosti i razlika u dužnostima i odgovornostima.

2.     Istaknite svoje iskustvo na ovoj poziciji

Nakon definiranja naziva radnog mjesta, odgovorite na pitanja potencijalnog poslodavca o vašem iskustvu. Porazgovarajte o tome što ste radili na poslu i detaljno opišite svoje odgovornosti. Na primjer, možete opisati svoj proces istraživanja sadržaja ističući koje ste izvore koristili i koje su koristi ti izvori donijeli vašim člancima. Također možete usporediti i usporediti svoje dužnosti i iskustva s drugim pozicijama sa sličnim nazivima poslova, kao što je vanjski tekstopisac, kako biste svoj posao učinili jasnijim. Ponesite sa sobom pisma preporuke od trenutno zaposlenih kolega u kojima se ističu vaše dužnosti i vještine kako biste ih još više predstavili.

3.     Odgovorite na pitanja o organizaciji tvrtke

Nazivi poslova mogu se neznatno razlikovati između različitih tvrtki na temelju njihovog dizajna, pa raspravite o cjelokupnoj strukturi vaše tvrtke kako biste svom potencijalnom poslodavcu učinili jasnijim naziv posla. Na primjer, možda pogrešno razumiju naziv radnog mjesta voditelja tima ili trebaju dodatna pojašnjenja o tome koje ste tipove tima vodili. Ovaj naziv radnog mjesta može uključivati zasebne pisaće grupe unutar marketinške tvrtke ili različite prodajne grupe koje su usredotočene na određena tržišta i regije. Istaknite kako se vaše dužnosti razlikuju od ostalih naziva poslova voditelja tima i upotrijebite organizacijski model svoje tvrtke kako biste dodatno istaknuli svoje dužnosti i cjelokupni položaj tvrtke.

4.     Koristite službene dokumente tvrtke

Na razgovor ponesite sve informacije o poslu koje se odnose na vaš posao, uključujući službene opise dužnosti. Ova papirologija može pomoći vašem poslodavcu da bolje razumije vaše odgovornosti i njihovu usporedbu s trenutnim položajem. Na primjer, njihov interni posao copywritera može uključivati dužnosti poput stvaranja novog sadržaja za povećanje SEO prisutnosti na mreži. Možete koristiti svoj opis radnog mjesta kako biste istaknuli svoje iskustvo u ovom području i pomogli svom potencijalnom poslodavcu da bolje razumije vaše sposobnosti. Također, ponesite sve e-poruke ili pisma od menadžera ili ljudskih resursa koji opisuju vašu poziciju kako biste pojasnili svoju ulogu.

5.     Pokažite promjene naslova posla

Ako ste promijenili naziv posla u svojoj sadašnjoj tvrtki, o tim promjenama možete razgovarati s potencijalnim poslodavcem kako biste im pomogli da razumiju vaš napredak u karijeri. Na primjer, možete razgovarati o svojoj promjeni iz copywritera u internog copywritera raspravljajući o tome kako se ta dva slična naziva posla razlikuju u vašoj tvrtki. Tijekom ovog razgovora možete istaknuti kako ste pomogli svom poslodavcu da napreduje, uključujući raspravu o tome zašto ste zaslužili ove nove titule. Razgovarajte o povećanju plaća i beneficija kako biste pokazali kako su različiti nazivi poslova varirali u visini naknade. Na taj ćete način olakšati pregovore o plaćama pokazujući što ste zaradili u prošlosti.


Podijeli:

Još savjeta

Kako se učinkovito predstaviti na sajmu poslova?

Posjećivanje sajma poslova može biti izvrsna prilika za povezivanje s potencijalnim poslodavcima i istraživanje mogućnosti za karijeru. Međutim, kako biste maksimalno iskoristili ovu priliku, važno je znati kako se efikasno predstaviti.

Kako izgraditi osobni brend?

U današnjem svijetu prepunom konkurencije, izgradnja i održavanje osobnog brenda postaje ne samo korisno, već i ključno za profesionalni uspjeh. Osobni brend nije samo za poznate osobe ili vrhunske poslovne lidere; to je nešto što svaki zaposlenik može - i trebao bi - razvijati. U ovom članku pišemo o važnosti izgradnje osobnog brenda i dajemo praktične savjete kako to postići.

Članstvo u studentskoj udruzi - brži način do posla iz snova

Kako onda točno postići da budete čim bolji proizvod na razgovoru za posao? Učlanite se u studentsku udrugu! Nemojte biti kao prosječan student i samo odlaziti na predavanja, učiti i polagati ispite. Iskustvo koje možete dobiti aktivnim članstvom u studentskoj udruzi je neprocijenjivo. Vrijedi više od knjiga, interneta, seminara i raznih skupih predavanja jer studentska organizacija funkcionira slično kao i firma.

Gdje se vidite za 5 godina?

Ako ste nedavno diplomirali i zapravo tek započinjete karijeru, onda biste najvjerojatnije htjeli samo reći da nemate pojma što želite radit za 5 godina, samo tražite neki posao s kojim možete plaćati vaše račune

Vještine koje će ti pomoći da napreduješ na svojem poslu

Biti dobar u obavljanju svojih poslovnih zadataka, ponekada ti neće biti dovoljno kako bi napredovao i kako bi se ugodno osjećao u svom poslovnom okruženju. Ove vještine olakšat će ti stvaranje dobrih odnosa na poslu, te rješavanje problema

Kako postaviti kratkoročne i dugoročne karijerne ciljeve?

Postavljanje ciljeva ključno je za uspjeh u karijeri. Bez jasno definiranih ciljeva, lako je zalutati ili izgubiti motivaciju. Kako biste postigli uspjeh u svojoj karijeri, važno je imati ravnotežu između kratkoročnih i dugoročnih ciljeva. Evo nekoliko koraka kako postaviti ove ciljeve i ostvariti ih.


© 2024 Adorio - made within Croatia