Priča o karijeri Tonija Brkića počinje sasvim slučajno. Toni je, kako kaže, uplovio u svijet jedrenja preko prijatelja, Marka Pereše, profesionalnog jedriličara.
"Jedan prijatelj, Marko Pereša – inače europski prvak u Laseru i profesionalni jedriličar – krenuo je skiperirati. Jednom prilikom, nakon što je iskrcao grupu u Zadru, imao je tri dana da vrati brod u Pulu. Mi, prijatelji, otišli smo u Zadar i ta tri dana smo svi skupa „vraćali“ brod. Bilo nam je fantastično. Pitao sam ga koliko je zaradio za tu turu – iz moje perspektive, to je tad bio astronomski novac. Tako sam odlučio da ću krenuti skiperirati."
Taj trenutak bio je presudan. Toni je posudio novac od prijatelja kako bi položio dozvolu. Početne zime radio je najprljavije poslove u čarteru – polirao brodove i nanosio koper – kako bi dodatno naučio posao. Malo-pomalo, počeo je sve više skiperirati.
Prepoznavanje praznine na tržištu i osnivanje akademije
"Tržište je bilo neuređeno jer se uglavnom radilo ‘na crno’, bez obrta i službenih standarda. Hrvatsku komercijalnu dozvolu za skipera je smiješno jednostavno položiti – tečaj traje četiri dana, od čega je jedan dan praksa. Samim time, samo posjedovanje dozvole nije značilo da ćeš dobiti posao. Morao si imati vezu i probijati se kroz čartere."
Upravo je to neuređeno tržište Toni i njegov tim prepoznao kao priliku.
"Naša akademija omogućuje da netko tko dođe s nula znanja, nakon 18 dana obuke i 14 dana prakse, položi dozvolu i bude plasiran na tržište. Mi im pronalazimo posao, nastupamo kao agent i 'bukiramo' ih za naše partnere. Sada je cijeli sustav uređen: svi naši skiperi rade preko obrta, imamo ugovore i transparentno plaćanje."
Početne dnevnice profesionalnih skipera kreću se od 110 eura, a mogu narasti i do 180-200 eura na dan. Skiperi koji se iskažu odmah u prvoj sezoni odrade 12 do 15 tjednih angažmana.
Razvoj programa i vlastita flota
Razvoj tečajeva počeo je s rješavanjem akutnog problema: educiranje profesionalnih skipera (Professional) i amaterskih entuzijasta (Basic).
"Kako rastete, ne možete se zadržati na samo dva proizvoda. Zbog sve veće potražnje, išli smo u smjeru tečaja za katamaran, koji je danas sve popularniji. Katamaran pruža nemjerljivo veći komfor od jedrilice, iako se za pravo jedrenje i dalje bira jedrilica. Zatim smo razvili tečaj „naprednog jedrenja“ u suradnji s profesionalnom jedriličarkom Petrom Klibom, te Boat Maneuvering za one kojima treba osvježenje znanja prije sezone."
Jedna od ključnih prednosti Akademije je vlastita flota od 20 brodova.
"Imati svoju flotu daje nam veliku fleksibilnost. Ako nam se neki termin jako puni, odmah otvaramo drugi brod. Najviše što smo imali u jednom terminu bilo je pet brodova za jedan tečaj. Ta poslovna politika bila je nužna da bismo mogli rasti."

Izgradnja reputacije i jedinstvenost akademije
Akademija ima preko 150 skipera u bazi, a tijekom sezone odrade preko 600 angažmana širom Jadrana, radeći i na širenju poslovanja u Grčku i Italiju. Ističe da je u srži uspjeha ležalo snažno ulaganje u brend i digitalnu vidljivost.
"Iskreno, potrošili smo jako puno novaca na izgradnju brenda. Dajemo brendiranu odjeću polaznicima, a svi naši skiperi, iako nisu naši zaposlenici, nose našu uniformu. Oni su naši 'ambasadori'. Brodovi su također brendirani. To je ulaganje koje se sad vraća. Puno ulažemo i u digitalni marketing te promocije po hrvatskim fakultetima."
Osim toga, veliki fokus stavili su na online reputaciju:
"Trudimo se skupiti što više recenzija na Googleu. Trenutno imamo preko 300 recenzija s prosječnom ocjenom 4,9! To je ključna stavka. Bili smo čak i u članku nautičke firme koja nas je na temelju tih objektivnih kriterija i ocjena na Googleu proglasila prvima među svim sailing akademijama u Hrvatskoj. To nam omogućuje da se reklamiramo s kredibilitetom."
Osim brendiranja, ključni faktori uspjeha su dosljednost i fleksibilnost:
- Fiksni termini tečajeva: "Nikada nismo otkazali termin tečaja, čak i ako bismo u početku radili s dva polaznika, trpjeli bismo minus. To je izgradilo status."
- Vlastita flota: "Imamo flotu od 20 brodova, što nam daje fleksibilnost. Najviše smo imali pet brodova za jedan tečaj."
Sljedeći korak: RYA Licenca i digitalna platforma
Akademija je nedavno dobila licencu za Royal Yacht Association (RYA) licence, britanske dozvole koje su najpriznatije u svijetu. Toni upozorava da licenca sama po sebi ne znači ništa bez implementacije.
"Dobra ideja je možda 10% procesa. To što smo mi sad dobili RYA licencu, apsolutno ništa ne znači ako to ne implementiramo dobro u naše prodajne i operativne procese."
Paralelno, Akademija razvija internu aplikaciju za skipera koja bi trebala olakšati poslovanje.
"Naš cilj je stvoriti platformu gdje će naši skiperi, osim bookinga, imati i kompletan back office."
Ovaj potez trebao bi vezati skipera uz platformu i omogućiti im da se fokusiraju na posao u kojem su dobri. Aplikacija će imati i Centar znanja, gdje će polaznici moći pristupiti edukacijskoj dokumentaciji nakon završetka tečaja.

Najveća satisfakcija
Nakon godina rada, Toni se prisjeća jednog trenutka koji mu je pokazao da su uspjeli.
"Moj poslovni partner je bio u Rijeci i vidio je jednu osobu kako hoda u našoj majici. Slikao je i poslao mi, a ja sam shvatio da ne znam tko je ta osoba! Bili smo ponosni iz dva razloga: promoviramo brend, a drugo – dovoljno smo narasli da ja više ne prepoznajem svakog kandidata koji prođe kroz akademiju."
Iako mu povremeno nedostaje skiperiranje i bio je na brodu s polaznicima nakon četiri godine, draži mu je ovaj posao:
"Volim voditi stvari, volim upravljati. Na kraju krajeva, to je i viša pozicija pa je satisfakcija možda i veća."
Poruka mladim poduzetnicima
Toni Brkić, spajajući nautičku strast s poduzetništvom, ima jasan savjet za mlade:
"Radi. Ništa ne može pobijediti upornost. U jednom trenutku će se 'zgrada' pomaknuti i reći: 'Ništa, prođi jer si preuporan za mene.' Ne bojte se neuspjeha, jer je on sastavni dio poslovanja, nego se bojte propuštenih prilika. Ima izreka iz nautike: 'Mirno more nije nikad napravilo iskusnog moreplovca.' Ako sjediš vezan u luci, ništa loše ti se neće dogoditi, ali nećeš ništa ni naučiti."
















