Rođeni ste u Tuzli, ali ste karijeru izgradili u Zagrebu. Kako je vaše obrazovanje na Sveučilištu u Zagrebu i Dubrovniku, gdje ste diplomirali kao summa cum laude i dobili Rektorovu nagradu, utjecalo na vaš ulazak u svijet poduzetništva i digitalnog marketinga?
Preseljenje u nove gradove u kojima nikoga ne poznajete – prvo Dubrovnik, zatim Zagreb – nauči vas brzom snalaženju i vrlo brzo vam pokaže tko ste i što sve možete. Graditi život iz nule u potpuno novom okruženju zapravo je najbolji mogući poduzetnički inkubator: nauči vas inicijativi i odgovornosti koji su temelji poduzetništva. Iako u srednjoj nisam bila štreber, na fakultetu sam doista uživala u učenju jer su me predmeti istinski zanimali. Akademska postignuća, poput Rektorove nagrade, državne stipendije i summa cum laude diplome, bila su mi važna jer su mi pokazivala da se trud isplati. Kad dolazite iz manjeg grada i skromnije obitelji, često imate osjećaj da su prilike rezervirane za one s boljim kontaktima ili većim početnim kapitalom. Zato mi je svaki projekt i svaki ispit bio način da sebi dokažem da pripadam i da opravdam povjerenje ljudi koji su od početka vjerovali u mene. Digitalni marketing me privukao jer se u njemu znanje i ideje vrlo brzo pretvaraju u konkretne rezultate, a učenje nikada ne prestaje. A poduzetništvo je došlo kao logičan korak kad sam shvatila da želim sama birati ne samo što radim, nego i s kim, kako i zašto.
Godine 2013. osvojili ste natjecanje u rješavanju poslovnih slučajeva – Case Study Competition (Jadran Galenski laboratorij). Što vas je motiviralo da se natječete, i kako je taj rani uspjeh oblikovao vašu profesionalnu putanju?
Uvijek sam vjerovala da najviše učimo kad se “bacimo u vatru” i isprobamo u stvarnim izazovima. Na fakultetu nismo imali pretjerano puno prakse, osobito ne u temeljitim poslovnim planovima. Studirala sam novinarstvo gdje nije baš bilo uobičajeno prijaviti se na natjecanje koje se smatralo rezerviranim za “ekonomiste”, ali odlučila sam probati. Doista sam uložila maksimalan trud i osvojila prvu nagradu što mi je još jednom potvrdilo da marljiv trud i rad itekako vrijede - čak i kad nemate znanja i iskustva - tko želi naći način i rješenje - naći će. Taj uspjeh mi je dao dodatnu sigurnost – da ono što gradim ima stvarnu vrijednost i da postoji prostor za mene u poslovnom svijetu.
Što vas je nagnalo da 2017. godine postanete poduzetnica i osnujete portal Shhhefica.com? Kako ste došli do ideje za taj portal i kako je on evoluirao u alat za žensko osnaživanje?
Shhhefica je nastala kao moja oaza inspiracije u poslovnom svijetu u kojem sam se tada osjećala pomalo izgubljeno. Imala sam osjećaj da sav trud, marljivost i odgovornost koje sam godinama ulagala - više ne vrijede. Dovela sam se do 12-14h rada dnevno, dva burnouta, najveće klijente i nula priznanja. Uz to, u svom okruženju nisam imala ženske uzore u čijim bih se pričama mogla pronaći ili se od njih učiti. Zato sam poželjela stvoriti prostor koji će ženama dati ono što je meni tada nedostajalo - mjesto gdje će se osjećati viđeno, osnaženo i podržano da slijede svoje ambicije. Kroz godine Shhhefica je prirodno rasla: od portala, do zajednice, a onda i do edukacija i mentorskih programa. No cilj je ostao isti - da nijedna žena ne pomisli da je na svom putu sama.
Osnovali ste The Art of Feminine Leadership kao prvu regionalnu konferenciju za promociju ženskih vještina vođenja. Koji su bili najveći izazovi u organizaciji prvog događaja?
Najveći izazovi, iznenadili biste se, došli su upravo iz ženskih krugova. To mi je bilo prvo pravo suočavanje s time da žene ženama ponekad zaista mogu biti vukovi. S jedne strane sam dobila iznimno veliku podršku od velikih imena u poslovnoj zajednici, a s druge strane sam doživjela i jednako velike pokušaje sabotiranja. Nekima je jednostavno smetalo: “Otkud ta mala Tanja može raditi tako velike stvari?”. To iskustvo me je dosta oblikovalo, najprije rastužilo, a onda i očvrsnulo. Naučilo me da ne odustajem od svojih velikih ideja samo zato što se neki osjećaju ugroženo i nesretno. I da žensko vodstvo nije samo tema na konferenciji, nego svakodnevna praksa - izbor da radiš drugačije, da vodiš srcem i onda kada to doista nije najlakše.
Autorica ste knjige "Budi Shhhefica svog života". Kako je proces pisanja prve knjige pomogao u vašem osobnom i poslovnom razvoju, i koja je glavna poruka koju želite prenijeti čitateljicama?
Knjiga je nastala kao rezultat najčitanijih tekstova s portala, gdje su čitatelji prvih godinu dana u stvarnom vremenu pratili moj poduzetnički put. Ti tekstovi su bili moj način da zabilježim što učim, što prolazim i kako rastem. Sam proces pisanja pomogao mi je da posložim sve što sam do tada prošla, i poslovno i osobno. Kad sve te priče stavite na papir, lakše vidite napredak, smisao i lekcije koje vam u trenutku možda nisu bile jasne. Glavna poruka knjige je jednostavna: svatko od nas ima mogućnost oblikovati svoj put, ali prvo treba vjerovati da je to za nas stvarno moguće. Kad preuzmemo odgovornost za svoj život, čak i za ono što nam se ne sviđa, imamo veću moć i priliku to mijenjati. Nisam željela stvarati ispraznu motivacijsku knjigu, nego dati realan prikaz jednog životnog puta sa svim usponima i padovima - ali i lekcijama - drago mi je da je tržište to prepoznalo.
Izgradili ste impresivni osobni brand na LinkedInu. Kako ste postigli taj rast, i što biste savjetovali profesionalcima koji žele poboljšati svoju vidljivost na toj platformi?
Od samozatajne zaposlenice na minimalcu do vodeće savjetnice za osobni brending - sve se to dogodilo zahvaljujući Linkedinu na kojem sam krenula od nule, bez kontakata i bez ikakve velike strategije osim jedne: biti iskrena i usklađena sa sobom. Dok je većina objavljivala isključivo ono što zvuči dobro, ja sam krenula otvoreno pisati o stvarnim situacijama, strahovima, pogreškama, izazovima i malim pobjedama. I upravo je to privuklo ljude koji razmišljaju slično i imaju iste vrijednosti. Moj savjet svima koji žele veću vidljivost? Ne trudite se biti zanimljivi. Budite iskreni. Ljudi se ne povezuju sa savršenim pričama nego sa stvarnim ljudima. Kada pokažete tko ste, što znate i kroz što prolazite povezujete se s publikom koja vas ne prati zbog savršenih rezultata, nego zbog toga što razumijete kako se i oni osjećaju i možete za njih stvoriti vrijednost.
U siječnju 2020. preselili ste se u London kako biste proširili posao. Kako je taj korak utjecao na vašu karijeru, i koji su bili ključni izazovi u adaptaciji na novo tržište?
London je bio moj veliki dječji san koji sam 2020. napokon odlučila ostvariti. I danas mogu reći da je to mjesto gdje sam zaista odrasla jer me naučilo da sam puno otpornija i snalažljivija nego što sam vjerovala. Bio je to veliki iskorak, ne samo poslovni, nego i osobni. Došla sam na ogromno multimilijunsko tržište i prvo što sam pomislila bilo je: “Nema šanse da ovdje mogu konkurirati.” Svi su mi govorili da je London surov, brz i da se u njemu cijene samo brojke. A onda sam shvatila da je upravo ono što sam smatrala svojom “mekom stranom” - empatiju, razumijevanje drugih i iskren trud oko ljudi - tamo je bila rijetkost. Jako brzo sam počela dobivati klijente ne zato što sam bila najglasnija, nego zato što mi je bilo stalo. Na tržištu gdje se puno toga radi “po defaultu”, klijentima je moja istinska posvećenost bila najveća diferencijacija. London me naučio istrajnosti, ali i vjeri u sebe, čak i kad je cijeli svijet bio u potpunom kolapsu.

Tijekom pandemije 2020. doživjeli ste gubitak prihoda i otkazivanje ugovora u Londonu. Kako ste se nosili s tim izazovima, i što ste naučili o otpornosti u poslovanju tijekom krize?
Pandemija me naučila stati i pustiti kontrolu. Možda zvuči čudno, ali kad vam se svijet doslovno zaustavi, a vi ste upravo uložili u stan na Notting Hillu, u ured u Paddingtonu i gledate kako se računi gomilaju, a ugovori otkazuju - vaši izbori se jako suze. Ostaje vam samo jedno: prihvatiti situaciju i kontrolirati vlastitu reakciju. Nisam mogla promijeniti okolnosti, pa sam počela mijenjati ono što mogu. Posvetila sam se čitanju knjiga, dugim šetnjama, učenju i povezivanju s ljudima. A onda, kad se svijet polako ponovno pokrenuo, počele su se događati i iznimne stvari u mom životu i karijeri. Naučila sam da otpornost nije u tome da nas ništa ne dotakne, nego da nas ništa ne slomi. I da nije sramota pasti - sramota je ostati dolje. Iz te krize sam izašla s jasnijom diferencijacijom na tržištu i boljom ponudom - jer su izazovi često najbolji katalizatori rasta.
Dobili ste nagrade poput Female Role Model of the Year (2021.) i Diversity Role Model of the Year (2023.) na Central European Startup Awards. Koja vam je nagrada najdraža i zašto, te kako su one utjecale na vašu motivaciju?
Najveće priznanje moje karijere bila je nominacija i ulazak u finale za globalnu nagradu Diversity Role Model of the Year. Naći se u takvoj konkurenciji, među ljudima koji mijenjaju sustave na globalnoj razini, za mene je bilo osobno vrlo posebno. Imala sam priliku sudjelovati i kao panelistica na Globalnom Summitu pred više od tisuću ljudi - što je iskustvo koje ću pamtiti cijeli život. Nominacija je došla zahvaljujući programu Mission 1000, inicijativi kroz koju sam povećala vidljivost više od 1000 žena u Hrvatskoj, osigurala im medijsku promociju, nove prilike, povišice i pristup mrežama koje im do tada nisu bile dostupne. To je bio konkretan, mjerljiv utjecaj koji mi je daleko važniji od samih nagrada jer je potvrda da ono što radim ima smisla i ima stvaran efekt na ljude i poslovnu zajednicu.
Danas ste također i AI edukator za poslovanja – kako to da ste integrirali umjetnu inteligenciju u svoje savjetovanje, te na koji način pomažete tvrtkama? Kako vi gledate na AI u budućnosti vezano uz svijet poslovanja?
Oduvijek sam radila u digitalu i prirodno me privlačila tehnologija, a kao “one woman band” vrlo sam brzo osjetila koliko operative i sati rada stoji iza svakog projekta. AI sam doživjela kao osobne asistente koji preuzimaju veliki dio zadataka i vraćaju mi slobodu zbog koje sam uopće otišla u poduzetništvo. Danas, dok AI rješava moju operativu, ja učim talijanski, putujem i istražujem nove krajolike te radim s klijentima s kojima imam odnos kao s najboljim prijateljima. To ranije jednostavno nije bilo moguće jer sam većinu vremena trošila za računalom zatrpana operativnim zadacima. Zato u poslovanju vidim AI kao alat koji ljudima vraća najvažniji resurs – vrijeme – i omogućuje im da se posvete onome što donosi najveću vrijednost: odnosima, strategiji, kreativnosti i rastu. Upravo to danas učim i svoje klijente - da uz AI rade pametnije, uz zadržavanje vlastite genijalnosti i autentičnosti, što je ključno za osobni brend i povjerenje.
Često mentorirate i govornik ste na konferencijama, što vas motivira da dijelite znanje s mladim poduzetnicama? Koja je bila najzanimljivija lekcija koju ste prenijeli na konferencijama?
Motivira me davati drugima ono što ja nikad nisam imala, a što mi je najviše nedostajalo – podršku, mentorstvo i nekoga tko vjeruje u tebe prije nego što ti sam povjeruješ u sebe. Najljepši trenuci u mom poslu su oni kada čujem: „Zahvaljujući tebi sam se usudila… Nisam ni znala da to imam u sebi dok ti nisi vjerovala u mene.“ U tim trenucima znam da ono što radim ima smisao puno veći od samog posla. Najvažnija lekcija koju sam podijelila i koju sama živim je da ne moraš biti najglasniji da bi bio viđen. Ali moraš biti dosljedan, usklađen sa sobom i spreman stati iza svojih vrijednosti, čak i kada je daleko lakše uklopiti se i ne ljuljati brod. Kada se odupreš pozivu prosjeka, slobodan si da dosegneš najveće visine.
Trenutno se fokusirate na Personal Branding, LinkedIn strategije i žensko osnaživanje. Kako balansirate te uloge, i što je vaš glavni poslovni prioritet u ovom trenutku?
Te su uloge za mene potpuno prirodno povezane i međusobno se nadopunjuju. Stalno razmišljam kako klijentima pružiti zaokružen proces i uslugu koja im stvarno pomaže. Uvijek se vodim pitanjem: „Što je meni nedostajalo na početku? Što bih voljela da sam tada imala?“ Ja sam često sama sebi pokusni kunić. Sve što nudim - od LinkedIna, do osobnog brendiranja, pa do AI edukacija - prvo testiram na sebi pa onda mogu točno prenijeti cijeli proces drugima, sa svim prednostima, ali i izazovima. Trenutno intenzivno istražujem i automatizaciju kroz AI i promatram gdje je granica između autentičnosti i tehnologije. Vjerujem da je pravi balans uvijek u nama: stvaramo li vrijednost ili se samo uklapamo u masu? Jer koliko god bilo primamljivo raditi ono što svi drugi rade, u uklapanju nema prepoznatljivosti. Moj glavni prioritet danas je upravo AI: kako ga koristiti da se oslobodimo pretjerane operative, zakoračimo u budućnost poslovanja i pritom ostanemo vjerni sebi. To je smjer kojim želim voditi svoje klijente - prema modernijem, učinkovitijem, ali i humanijem načinu rada.
















