Savjet za karijeru

Četiri savjeta kako izgraditi svoj identitet na LinkedIn-u

Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini.

Martina Raškaj, mag.oec.

U potrazi si za poslom ili želiš mjesto na kojem ćeš moći pratiti samo poslovni svijet? Želiš izgraditi svoj identitet među poslovnjacima i pokazati da si stručnjak u nekom području? LinkedIn je društvena mreža koja je možda malo i zapostavljena, međutim postaje sve snažnija i bitnija.

Ni društvene mreže nisu ono što su nekad bile. Česta ažuriranja, nove funkcije? Većina nas je to prestala i pratiti. No osnovna svrha svake od društvenih mreža koje danas koristimo ostala je ista. Tako je i LinkedIn, kao najveća društvena mreža za profesionalce, (p)ostala još jedina ozbiljna platforma na kojoj se traži posao.

I sama to svjedočim, s obzirom na brojke iz moje kampanje s LinkedIn-a. Voditelji ljudskih potencijala nekih od velikih firmi, ali i sami direktori i vlasnici, bili su ti koji su me također kontaktirali preko te društvene mreže, lajkali moj post da tražim poslodavca iz snova i javili mi se u inbox. To me motiviralo da se malo više pozabavim svojim planom i strategijom kako ću nastupati na LinkedIn društvenoj mreži.

1. Networking bez srama
LinkedIn je, tako reći, najotvorenija društvena mreža, u smislu da te ne treba biti sram dodavati ili prihvaćati zahtjeve nepoznatih ljudi. Sve što dijeliš s njima je tvoje profesionalno iskustvo i karijera, odnosno životopis u digitalnom obliku. Prava je rijetkost da netko ne prihvati zahtjev jer smo svi svjesni koliko je danas networking važan, tim više ako si u potrazi za poslom.

Opis na tvom profilu kako tražiš posao, direktno kontaktiranje osoba u ljudskim potencijalima firme gdje želiš raditi, ili njihova poruka tebi, danas su uobičajena stvar. Niti jedno povezivanje ne može naškoditi jer nikad ne znaš tko koga zna i tko ti može pomoći u potrazi za poslom ili možda postati klijent i partner. Poveži se. Važna je otvorenost i spremnost na širenje svoje baze poznanstava u poslovnom svijetu.

2. "I, I follow, I follow you"
Osim povezivanja s privatnim profilima, postoje i LinkedIn stranice, bilo određenih ljudi ili firmi. Prati svoje omiljene poslodavce koji su na LinkedIn-u, tvrtke koje su ti uzor i čiju branšu pratiš. Prati i ljude koji su ti uzor - vlasnici uspješnih firmi, kompetentni ljudi u svojoj branši ili pak ljudi koji objavljuju tebi zanimljiv sadržaj. Jedan od najvećih influencera je Richard Branson kojeg prati preko 10 milijuna ljudi, čak dvostruko više nego CEO-a samog LinkedIn-a. Osim novosti koje objavljuju, imat ćeš priliku pročitati i puno korisnih te kvalitetnih članaka, savjeta, trikova i pritom puno naučiti od iskusnih profesionalaca. Ovdje možeš pronaći najveće influencere; ljude, grupe i izdavače. Pretraži na Google-u po ključnim riječima ono što te zanima i followaj ljude koji će ti biti od koristi.

3. Share i još malo sharea
Svoju aktivnost možeš povećati i dijeljenjem sadržaja koji ti se sviđa. Mreža tvojih ljudi će na taj način vidjeti što te zanima, kakav sadržaj voliš i što te motivira. Podijeli novu i zanimljivu vijest o nečemu iz poslovnog svijeta, nečiji članak sa zanimljivljom temom ili sliku s motivacijskom izrekom. Dobrodošle su sve teme vezane uz obrazovanje i karijeru, posao, sadržaji iz branše koji obrađuju određenu temu.

4. Like for like
Lajkanjem ćeš dati do znanja da ti se nešto sviđa, da nešto podržavaš. Svaki tvoj like, kao i svaku tvoju drugu aktivnost, vidi i cijela tvoja mreža kontakata. Lajkom daješ do znanja koji sadržaji te zanimaju, ljudi će vidjeti koje firme pratiš i što je tvoj fokus interesa. Na LinkedIn-u u principu ne možeš pogriješiti svojom aktivnošću, međutim, treba imati na umu kakvu poruku o sebi šaljemo.

Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini. Ova društvena mreža idealno je mjesto za izgradnju tvojeg osobnog brenda i identiteta u poslovnom svijetu. Vrlo važno je imati ažurirane informacije o svojim poslovima i drugim relevantnim stvarima na samom profilu. Svaki dan provedi barem nekoliko minuta i napravi neku od navedenih aktivnosti kako bi te tvoja zajednica bolje upoznala.

Podijeli:

Image Description

Martina Raškaj, mag.oec.

Savjetnica za životopis i zapošljavanje. VELIKI optimist. Strastveni istraživač. Vječni putnik. Područje rada: Promjena kao komfor zona.
Još savjeta

13 mogućih razloga zbog čega vas još nitko nije zaposlio

Traženje posla je teško. Pogotovo ako dugo traje… učiniti će vam se da postaje sve gore i taj cijeli proces može biti tako obeshrabrujući ☹ Ali umjesto da odustanete od potrage za poslom ili nastavite tražiti posao na vaš već uobičajeni način, možda ćete imati korist od toga da razmislite zašto ne postižete željene rezultate. Koji je pravi razlog zbog kojeg vas nitko nije zaposlio? Uočavanje problema će vam dugoročno pomoći da uštedite na vremenu kod potrage za poslom.

Zbog čega su visoko inteligentni ljudi često NESRETNI?

Meta analiza koja je ustanovila da intelekt ima pozitivan utjecaj na životnu sreću, međutim on je toliko malen da je gotovo pa beznačajan.

Koliko često ljudi mijenjaju karijere?

Jeste li ikad razmišljali o tome koliko često ljudi zapravo mijenjaju karijere? I možda još važnije, kako te promjene utječu na poslovni svijet? Odgovori na ova pitanja mogu pružiti uvid u dinamiku današnjeg tržišta rada i ponašanje radne snage.

Treba li na poslu razgovarati o politici?

U modernom radnom okruženju, gdje se kultura otvorenosti i slobodnog izražavanja često potiče, tema politike neizbježno pronađe svoj put do uredskih stolova i pauza za kavu. No, je li razgovaranje o politici na poslu prihvatljivo? Kako se može pristupiti ovoj osjetljivoj temi bez izazivanja napetosti među kolegama?

Kako pronaći neobjavljene poslovne prilike?

U potrazi za poslom, mnogi od nas oslanjaju se isključivo na oglase za posao koje nalazimo na Internet portalima. Međutim, značajan broj poslovnih prilika nikada ne bude javno objavljen. Ove "skrivene" poslove može biti teško pronaći, ali uz prave metode i strategije, možete otvoriti nove mogućnosti za zaposlenje.

Započeti karijeru u maloj ili velikoj firmi, pitanje je sad!

Čak i Jack Ma, osnivač najveće e-commerce firme na svijetu Alibaba, u svom poznatom govoru ističe kako je karijeru bolje započeti u maloj firmi. Tvrdi da si u velikoj firmi dio velikog stroja, jedan kotačić koji pomaže da taj veliki stroj funkcionira, dok u maloj firmi naučiš što je strast prema poslu i puno različitih stvari odjednom.


© 2024 Adorio - made within Croatia