Savjet za karijeru
Četiri savjeta kako izgraditi svoj identitet na LinkedIn-u
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini.
Martina Raškaj, mag.oec.
U potrazi si za poslom ili želiš mjesto na kojem ćeš moći pratiti samo poslovni svijet? Želiš izgraditi svoj identitet među poslovnjacima i pokazati da si stručnjak u nekom području? LinkedIn je društvena mreža koja je možda malo i zapostavljena, međutim postaje sve snažnija i bitnija.
Ni društvene mreže nisu ono što su nekad bile. Česta ažuriranja, nove funkcije? Većina nas je to prestala i pratiti. No osnovna svrha svake od društvenih mreža koje danas koristimo ostala je ista. Tako je i LinkedIn, kao najveća društvena mreža za profesionalce, (p)ostala još jedina ozbiljna platforma na kojoj se traži posao.
I sama to svjedočim, s obzirom na brojke iz moje kampanje s LinkedIn-a. Voditelji ljudskih potencijala nekih od velikih firmi, ali i sami direktori i vlasnici, bili su ti koji su me također kontaktirali preko te društvene mreže, lajkali moj post da tražim poslodavca iz snova i javili mi se u inbox. To me motiviralo da se malo više pozabavim svojim planom i strategijom kako ću nastupati na LinkedIn društvenoj mreži.
1. Networking bez srama
LinkedIn je, tako reći, najotvorenija društvena mreža, u smislu da te ne treba biti sram dodavati ili prihvaćati zahtjeve nepoznatih ljudi. Sve što dijeliš s njima je tvoje profesionalno iskustvo i karijera, odnosno životopis u digitalnom obliku. Prava je rijetkost da netko ne prihvati zahtjev jer smo svi svjesni koliko je danas networking važan, tim više ako si u potrazi za poslom.
Opis na tvom profilu kako tražiš posao, direktno kontaktiranje osoba u ljudskim potencijalima firme gdje želiš raditi, ili njihova poruka tebi, danas su uobičajena stvar. Niti jedno povezivanje ne može naškoditi jer nikad ne znaš tko koga zna i tko ti može pomoći u potrazi za poslom ili možda postati klijent i partner. Poveži se. Važna je otvorenost i spremnost na širenje svoje baze poznanstava u poslovnom svijetu.
2. "I, I follow, I follow you"
Osim povezivanja s privatnim profilima, postoje i LinkedIn stranice, bilo određenih ljudi ili firmi. Prati svoje omiljene poslodavce koji su na LinkedIn-u, tvrtke koje su ti uzor i čiju branšu pratiš. Prati i ljude koji su ti uzor - vlasnici uspješnih firmi, kompetentni ljudi u svojoj branši ili pak ljudi koji objavljuju tebi zanimljiv sadržaj. Jedan od najvećih influencera je Richard Branson kojeg prati preko 10 milijuna ljudi, čak dvostruko više nego CEO-a samog LinkedIn-a. Osim novosti koje objavljuju, imat ćeš priliku pročitati i puno korisnih te kvalitetnih članaka, savjeta, trikova i pritom puno naučiti od iskusnih profesionalaca. Ovdje možeš pronaći najveće influencere; ljude, grupe i izdavače. Pretraži na Google-u po ključnim riječima ono što te zanima i followaj ljude koji će ti biti od koristi.
3. Share i još malo sharea
Svoju aktivnost možeš povećati i dijeljenjem sadržaja koji ti se sviđa. Mreža tvojih ljudi će na taj način vidjeti što te zanima, kakav sadržaj voliš i što te motivira. Podijeli novu i zanimljivu vijest o nečemu iz poslovnog svijeta, nečiji članak sa zanimljivljom temom ili sliku s motivacijskom izrekom. Dobrodošle su sve teme vezane uz obrazovanje i karijeru, posao, sadržaji iz branše koji obrađuju određenu temu.
4. Like for like
Lajkanjem ćeš dati do znanja da ti se nešto sviđa, da nešto podržavaš. Svaki tvoj like, kao i svaku tvoju drugu aktivnost, vidi i cijela tvoja mreža kontakata. Lajkom daješ do znanja koji sadržaji te zanimaju, ljudi će vidjeti koje firme pratiš i što je tvoj fokus interesa. Na LinkedIn-u u principu ne možeš pogriješiti svojom aktivnošću, međutim, treba imati na umu kakvu poruku o sebi šaljemo.
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini. Ova društvena mreža idealno je mjesto za izgradnju tvojeg osobnog brenda i identiteta u poslovnom svijetu. Vrlo važno je imati ažurirane informacije o svojim poslovima i drugim relevantnim stvarima na samom profilu. Svaki dan provedi barem nekoliko minuta i napravi neku od navedenih aktivnosti kako bi te tvoja zajednica bolje upoznala.
Kako se osloboditi negativnog stava na poslu: Efikasni savjeti
Negativan stav na radnom mjestu može imati duboke posljedice ne samo na vašu produktivnost, već i na cijeli tim. U današnjem brzom poslovnom svijetu, važno je održavati pozitivan stav kako biste se nosili s izazovima i stresom. U ovom članku, istražujemo konkretne strategije koje možete primijeniti kako biste se oslobodili negativnosti i poboljšali svoje radno okruženje.
Kako zdravo jesti na poslu i izbjegavati slatkiše: Savjeti za produktivniji radni dan
Jeste li ikada primijetili kako se vaša produktivnost na poslu može drastično promijeniti ovisno o tome što jedete tijekom radnog dana? Unos hrane igra ključnu ulogu u vašem općem zdravlju i energiji, a često može biti izazovano jesti zdravo dok ste na poslu. Posebno je teško odoljeti slatkišima koji često vrebaju u uredu. No, s nekoliko jednostavnih savjeta, možete se lako organizirati i osigurati zdravu prehranu tijekom radnog vremena.
Zašto edukacija u inozemstvu mora biti na tvojoj To do listi
Bilo koja vrsta edukacije je uvijek poželjna i dobrodošla, no kada se nađeš u internacionalnom okruženju, to je posebna čar. Priče koje slušaš, znanje koje dobivaš i energija koju upijaš iz trenutka u trenutak postaje tvoja hrana, tvoj pokretač. Nesvjesno postaješ produktivniji nego inače, fokusiranost je prisutna cijelo vrijeme iako misliš da tvoj mozak ne može primiti više niti jedan podatak, spoznaješ svoje nove mogućnosti, gradiš novog, boljeg sebe.
Je li kasno pokrenuti svoj YouTube kanal?
Postoji opći mišljenje da se pokretanje YouTube kanala više ne "isplati" jer vlada mišljenje da smo zakasnili. Iako je istina da se YouTube senzacija postaje preko noći, to ne znači da ne može postati uspješan „YouTuber“ — samo će trebati vremena. Uspjeh utjecajnih YouTubera natjerao je marketinške stručnjake da promijene način na koji potencijalno mogu doprijeti do svoje publike, tako da je zapravo vrlo dobro imati vlastiti uspješni kanal. YouTube je u međuvremenu postao platforma koju tvrtke sve više koriste, a isto tako i osobe koje žele da se njihov glas što dalje čuje.
Oslobodite se straha samo jednim pitanjem
Kada god da se nađete pred zidom, uhvati vas strah, nedoumica, ne znate treba li riskirati, koliko god banalna situacija bila, zapitajte se: Što je najgore što mi se može dogoditi?
Kako izgraditi osobni brend?
U današnjem svijetu prepunom konkurencije, izgradnja i održavanje osobnog brenda postaje ne samo korisno, već i ključno za profesionalni uspjeh. Osobni brend nije samo za poznate osobe ili vrhunske poslovne lidere; to je nešto što svaki zaposlenik može - i trebao bi - razvijati. U ovom članku pišemo o važnosti izgradnje osobnog brenda i dajemo praktične savjete kako to postići.





