Savjet za karijeru
Četiri savjeta kako izgraditi svoj identitet na LinkedIn-u
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini.
Martina Raškaj, mag.oec.

U potrazi si za poslom ili želiš mjesto na kojem ćeš moći pratiti samo poslovni svijet? Želiš izgraditi svoj identitet među poslovnjacima i pokazati da si stručnjak u nekom području? LinkedIn je društvena mreža koja je možda malo i zapostavljena, međutim postaje sve snažnija i bitnija.
Ni društvene mreže nisu ono što su nekad bile. Česta ažuriranja, nove funkcije? Većina nas je to prestala i pratiti. No osnovna svrha svake od društvenih mreža koje danas koristimo ostala je ista. Tako je i LinkedIn, kao najveća društvena mreža za profesionalce, (p)ostala još jedina ozbiljna platforma na kojoj se traži posao.
I sama to svjedočim, s obzirom na brojke iz moje kampanje s LinkedIn-a. Voditelji ljudskih potencijala nekih od velikih firmi, ali i sami direktori i vlasnici, bili su ti koji su me također kontaktirali preko te društvene mreže, lajkali moj post da tražim poslodavca iz snova i javili mi se u inbox. To me motiviralo da se malo više pozabavim svojim planom i strategijom kako ću nastupati na LinkedIn društvenoj mreži.
1. Networking bez srama
LinkedIn je, tako reći, najotvorenija društvena mreža, u smislu da te ne treba biti sram dodavati ili prihvaćati zahtjeve nepoznatih ljudi. Sve što dijeliš s njima je tvoje profesionalno iskustvo i karijera, odnosno životopis u digitalnom obliku. Prava je rijetkost da netko ne prihvati zahtjev jer smo svi svjesni koliko je danas networking važan, tim više ako si u potrazi za poslom.
Opis na tvom profilu kako tražiš posao, direktno kontaktiranje osoba u ljudskim potencijalima firme gdje želiš raditi, ili njihova poruka tebi, danas su uobičajena stvar. Niti jedno povezivanje ne može naškoditi jer nikad ne znaš tko koga zna i tko ti može pomoći u potrazi za poslom ili možda postati klijent i partner. Poveži se. Važna je otvorenost i spremnost na širenje svoje baze poznanstava u poslovnom svijetu.
2. "I, I follow, I follow you"
Osim povezivanja s privatnim profilima, postoje i LinkedIn stranice, bilo određenih ljudi ili firmi. Prati svoje omiljene poslodavce koji su na LinkedIn-u, tvrtke koje su ti uzor i čiju branšu pratiš. Prati i ljude koji su ti uzor - vlasnici uspješnih firmi, kompetentni ljudi u svojoj branši ili pak ljudi koji objavljuju tebi zanimljiv sadržaj. Jedan od najvećih influencera je Richard Branson kojeg prati preko 10 milijuna ljudi, čak dvostruko više nego CEO-a samog LinkedIn-a. Osim novosti koje objavljuju, imat ćeš priliku pročitati i puno korisnih te kvalitetnih članaka, savjeta, trikova i pritom puno naučiti od iskusnih profesionalaca. Ovdje možeš pronaći najveće influencere; ljude, grupe i izdavače. Pretraži na Google-u po ključnim riječima ono što te zanima i followaj ljude koji će ti biti od koristi.
3. Share i još malo sharea
Svoju aktivnost možeš povećati i dijeljenjem sadržaja koji ti se sviđa. Mreža tvojih ljudi će na taj način vidjeti što te zanima, kakav sadržaj voliš i što te motivira. Podijeli novu i zanimljivu vijest o nečemu iz poslovnog svijeta, nečiji članak sa zanimljivljom temom ili sliku s motivacijskom izrekom. Dobrodošle su sve teme vezane uz obrazovanje i karijeru, posao, sadržaji iz branše koji obrađuju određenu temu.
4. Like for like
Lajkanjem ćeš dati do znanja da ti se nešto sviđa, da nešto podržavaš. Svaki tvoj like, kao i svaku tvoju drugu aktivnost, vidi i cijela tvoja mreža kontakata. Lajkom daješ do znanja koji sadržaji te zanimaju, ljudi će vidjeti koje firme pratiš i što je tvoj fokus interesa. Na LinkedIn-u u principu ne možeš pogriješiti svojom aktivnošću, međutim, treba imati na umu kakvu poruku o sebi šaljemo.
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini. Ova društvena mreža idealno je mjesto za izgradnju tvojeg osobnog brenda i identiteta u poslovnom svijetu. Vrlo važno je imati ažurirane informacije o svojim poslovima i drugim relevantnim stvarima na samom profilu. Svaki dan provedi barem nekoliko minuta i napravi neku od navedenih aktivnosti kako bi te tvoja zajednica bolje upoznala.
Članstvo u studentskoj udruzi - brži način do posla iz snova
Kako onda točno postići da budete čim bolji proizvod na razgovoru za posao? Učlanite se u studentsku udrugu! Nemojte biti kao prosječan student i samo odlaziti na predavanja, učiti i polagati ispite. Iskustvo koje možete dobiti aktivnim članstvom u studentskoj udruzi je neprocijenjivo. Vrijedi više od knjiga, interneta, seminara i raznih skupih predavanja jer studentska organizacija funkcionira slično kao i firma.
Kada je najbolje poslati prijavu za posao?
U nekoliko savjeta sam i sama prije vjerovala, no isti su se vremenom pokazali nebitnima. "Nemoj slati prijavu za posao kasno navečer jer je nepristojno", "Nemoj je slati vikendom da eventualno ne smetaš potencijalnom poslodavcu", i razni drugi... Pa kada je onda najbolje vrijeme za poslati prijavu za posao?
Zašto edukacija u inozemstvu mora biti na tvojoj To do listi
Bilo koja vrsta edukacije je uvijek poželjna i dobrodošla, no kada se nađeš u internacionalnom okruženju, to je posebna čar. Priče koje slušaš, znanje koje dobivaš i energija koju upijaš iz trenutka u trenutak postaje tvoja hrana, tvoj pokretač. Nesvjesno postaješ produktivniji nego inače, fokusiranost je prisutna cijelo vrijeme iako misliš da tvoj mozak ne može primiti više niti jedan podatak, spoznaješ svoje nove mogućnosti, gradiš novog, boljeg sebe.
Jeste li blizu burnouta?
Tanka je granica između posvećenosti vašoj karijeri i pretjeranog radoholičarstva. Naravno… trebate biti marljivi i odlično obavljati svoj posao, ali ne po cijeni vašeg zdravlja. Neki od nas pretpostavljaju da je preopterećenost na poslu nešto što se rutinski od nas očekuje. I iako je istina da se od svih nas očekuje da učinimo više nego što smo uspjeli u prošlosti, važno je prepoznati znakove kada prezaposlenost doseže opasnu razinu
Koje vještine dodati u životopis
Dok pažljivo sastavljate životopis i prilagođavate ga prema radnom mjestu za koje ćete se prijaviti, trebate znati da odlomak o vještinama može puno utjecati na vaš poziv na razgovor za posao. U vašem životopisu odlomak o vještinama pokazuje da imate potrebne vještine za radno mjesto na koje se prijavljujte. Poslodavci često prvo provjere vaše vještine kako bi odlučili je li vas trebaju pozvati na razgovor za posao, dakle sljedeći korak nakon što pošaljete životopis.
Napuštam tvrtku, trebam li poslati oproštajni mail?
Kada napuštate posao, možda bi trebali poslati oproštajni email vašim kolegama. Ovaj email bi trebao biti poslan nakon što ste dali formalnu obavijest i predali otkazno pismo poslodavcu i dok se pripremate otići