KARIJERA

Je li kasno pokrenuti svoj YouTube kanal?

Postoji opći mišljenje da se pokretanje YouTube kanala više ne "isplati" jer vlada mišljenje da smo zakasnili. Iako je istina da se YouTube senzacija postaje preko noći, to ne znači da ne može postati uspješan „YouTuber“ — samo će trebati vremena. Uspjeh utjecajnih YouTubera natjerao je marketinške stručnjake da promijene način na koji potencijalno mogu doprijeti do svoje publike, tako da je zapravo vrlo dobro imati vlastiti uspješni kanal. YouTube je u međuvremenu postao platforma koju tvrtke sve više koriste, a isto tako i osobe koje žele da se njihov glas što dalje čuje.

Ovo je 11 koraka koji će vam pomoći kako biste postali uspješan YouTuber

  • Definirajte što za vas znači uspjeh
  • Odlučite se za nišu za svoj YouTube kanal
  • Napravite plan lansiranja
  • Stvorite kanal koji se vizualno ističe
  • Optimizirajte za SEO
  • Držite se rutine stvaranja sadržaja
  • Budite jasni u svojim videozapisima
  • Ostanite informirani o svojoj niši
  • Uključite se u svoju zajednicu
  • Promovirajte svoj kanal putem web stranice
  • Učite iz YouTube analitike

 

1. Definirajte što za vas znači uspjeh

Mnogi definiraju uspjeh u smislu novca, ali postoji mnogo više od toga. Ako zarađujete puno radeći posao koji mrzite, biste li se smatrali uspješnim unatoč nedostatku ispunjenja zadovoljstva?

Uspjeh dolazi u različitim oblicima, a na vama je da odlučite kako ćete svoj mjeriti. Bilo da se radi o povećanju broja pregleda vaših videozapisa, dobivanju više pretplatnika na YouTubeu ili zarađivanju novca na YouTubeu, neka vam to bude fokus - sve ostalo je samo bonus.

 

2. Odlučite se za određenu nišu 

YouTube ima sve što želite vidjeti na jednom mjestu. Postoji mnogo dobrog sadržaja, i tona užasnog sadržaja. Raspon je ogroman, od videozapisa s uputama do humora i recenzija. Morat ćete odabrati kakvu ćete vrstu sadržaja nuditi na svom kanalu (edukativni, zabavni ili inspirativni) i uskladiti ga sa svojim ciljem.

Nakon što pronađete fokus, pogledajte kako vaše videozapise možete učiniti jedinstvenima koristeći osobnost svog brenda. Na primjer, možete se posvetiti nekoj temi, postati stručnjak i stvarati videozapise o tome na svom kanalu. Kao YouTuber, uvijek biste trebali pokazati svoje pravo ja svojoj publici jer će vas autentičnost i jedinstvenost razlikovati i omogućiti vašim gledateljima da se povežu s vama. Razmislite tko je vaša publika kako biste stvorili privlačan sadržaj koji govori njihovim jezikom.

Ovisno o vašem kanalu, možda ćete si htjeti dati malo prostora za pomicanje i pokriti nove teme u svojoj djelatnosti. Nemojte se ustručavati prihvatiti trend i snimit YouTube video na tu temu.

 

3. Napravite plan lansiranja

Sada kada je vaš plan objavljivanja sadržaja definiran, razmislite o tome kako ćete započeti stvaranje kanala i sve ostalo oko ovog pothvata. Tretirajte ovo kao poslovni plan i vraćajte mu se s vremena na vrijeme kako biste bili sigurni da se pridržavate standarda koje ste sami postavili. Ovaj dio također možete smatrati kontrolnim popisom zadataka koje ćete morati izvršiti da biste stvorili svoj YouTube kanal, poput opreme za proizvodnju kvalitetnih videozapisa. Primjeri za to uključuju visokokvalitetnu kameru, mikrofon, osvjetljenje i softver za uređivanje videa. Dobre kamere naših mobilnih telefona, također su odlična polazna točka kada ste ograničeni proračunom.

Ovo je također dobro vrijeme da shvatite tko će još biti uključen u vaš kanal. U biti, izgradite realističan vremenski okvir za svoj raspored objavljivanja, prikupite teme za svoj sadržaj i pobrinite se da dosljedno slijedite ovaj vremenski okvir tijekom svog putovanja.

 

4. Stvorite kanal koji će se vizualno isticati

Ako pokušavate postati uspješan YouTuber, ovo je svakako bitna stavka. Budući da je medij vizualan, prezentacija je ključna. Vaša profilna slika, također poznata kao ikona kanala, i pozadinska banner slika vašeg kanala moraju biti točnih. Razmislite o korištenju nekih alata za izradu YouTube ikona svog profila koji će se istaknuti. Zatim smislite dobar naziv svog kanala. Možete upotrijebiti YouTube generator imena kako biste pojednostavili ovaj dio procesa. Pokušajte stvoriti vlastiti vizualni stil koji ćete nastaviti dosljedno reproducirati.

 

5. Optimizirajte za SEO

Ispravno postavljanje SEO-a za vaše YouTube videozapise više je nego važno. Budući da ste odvojili vrijeme za izradu svojih videozapisa, pobrinite se da ih maksimalno iskoristite i neka vaš kanal bude otkriven.

YouTube je vrlo sofisticirana tražilica i ljudi je često koriste za otkrivanje novih sadržaja bez određenog kreatora na umu. To znači da ćete odabirom pravih ključnih riječi povećati svoje šanse da vas pronađu, vide i uživaju u vašim sadržajima.

Ako postoje videozapisi slični onom koji želite stvoriti, pogledajte točno riječi koje ste upisali za rezultate. Zatim pokušajte s malom varijacijom da vidite kako se rezultati mijenjaju tako da možete vidjeti što riječ ili dvije mogu promijeniti. Istražite ključne riječi koje želite koristiti, njihovu popularnost i ključne riječi koje koristi vaša konkurencija.

Savjeti za korištenje SEO-a kako biste postali uspješan YouTuber:

  • Upotrijebite alate za istraživanje ključnih riječi kao što su Ahrefs ili Google Keyword Planner da vidite uobičajene upite i stvorite videozapise koji imaju veliku potražnju.
  • Pročitajte rasprave na mjestima kao što je Quora, pratite Google trendove i aktivirajte se u relevantnim grupama na društvenim mrežama kako biste shvatili koje su teme trenutno "vruće" u vašoj industriji. To će vam dati ideje za teme, koje ćete moć obrađivati u vašim videima. 
  • U opisu svog videozapisa upotrijebite ciljanu ključnu riječ 3-4 puta. Također uključite ključnu riječ u naslov svog videozapisa na početku kako biste ga optimizirali za mobilne uređaje.
  • Upotrijebite svoju analitiku da vidite koje se ključne riječi koriste za otkrivanje vašeg kanala kako biste najbolje mogli ciljati više videozapisa o toj temi i eventualno stvoriti seriju videozapisa. 
  • Pogledajte što predlaže automatsko popunjavanje kako biste dobili više ideja o ključnim riječima za targetiranje i videozapisima za izradu.

 

6. Držite se rutine stvaranja sadržaja

Bez obzira koju vrstu sadržaja proizvodite, želite ostati dosljedni svom tajmingu i vrstama videozapisa. Postavite raspored kada ćete objaviti svoje videozapise i pokušajte ga se pridržavati. Dosljedno objavljivanje videozapisa na isti dan i u isto vrijeme ne samo da govori vašoj publici kada mogu očekivati vaš novi sadržaj, već vam daje i raspored za rad i pridržavanje. Dosljednost se također odnosi na osiguravanje sadražaja u videu povezanog s brandom. 

Recimo da pratite kanal za kuhanje na YouTubeu, ali najnovija epizoda iznenada govori o odmoru voditelja na Baliju. Oštar kontrast u sadržaju, osobito bez upozorenja, uznemiruje i može zbuniti vjerne gledatelje. Ako želite eksperimentirati sa svojim sadržajem, bilo bi mudro da svoju publiku prvo obavijestite o tome. 

 

7. Budite jasni u svojim videima 

Znate što je potpuno nepotrebno za YouTube video? Petominutno objašnjenje za nešto što možete (i namjeravate) pokazati svom gledatelju, a koje traje samo 30 sekundi. Zvuči smiješno kad se tako izrazi, zar ne? Nažalost, to je užasno uobičajeno. Iskreno govoreći, ljudi nemaju vremena da vi gubite njihovo vrijeme, pa samo prijeđite na stvar.

Ako objavljujete „how to“ videa, apsolutno je potrebno što prije prijeći na svoju poantu. Objasnite o čemu će se u videozapisu govoriti, a zatim odmah krenite. Smisao videa je "pokazati" vašem gledatelju nešto (ako žele samo slušati, uključit će podcast.) Naravno, bit će slučajevi u kojima bi možda trebalo spomenuti daljnju razradu ili rješavanje problema, ali to ostavite za kasnije u videu. Publika će vam biti zahvalna.

 

8. Budite konstantno informirani o svojoj niši

Kada predstavljate svojoj publici, želite da vas se vidi kao poznavatelja vaše industrije. To podrazumijeva praćenje najnovijih vijesti o vašoj niši i kolegama. Praćenje zbivanja u vašoj industriji (uključujući konkurenciju) može vam pomoći da napravite relevantan i svjež sadržaj za svoje gledatelje. Biti stručnjak za industriju također će vam pomoći da se uspostavite kao "go-to" kanal unutar vašeg područja.

 

9. Uključite se u svoju zajednicu

Vaši pretplatnici igraju značajnu ulogu u uspjehu vašeg kanala pa se pobrinite da redovito komunicirate s njima. To nadilazi samo odgovaranje na njihove komentare i lajkanje. Upravljanje zajednicom može biti posao za sebe. Sjajan način da odmah stupite u kontakt sa svojom zajednicom jest organizirati prijenos uživo na YouTubeu. Video uživo postaje sve popularniji, budući da vam omogućuje izravnu interakciju s vašim gledateljima i prikazuje iskreniju, neupadljivu prezentaciju.

Značajka „uživo“ također je izvrsna za postavljanje pitanja i odgovora tako da vaša publika može odmah dobiti odgovore na svoja goruća pitanja. Možete i zamoliti gledatelje da ostave pitanja u komentarima, na koja zatim možete odgovoriti u svom sljedećem videu.

Osim YouTubea, trebali biste se uključiti u svoju zajednicu i na drugim mrežama društvenih medija. Iskorištavanje prednosti višestrukih platformi ne samo da će vam omogućiti da dođete do nove publike, već i pokazati da ste dostupni i predani svojoj zajednici.

Nekoliko načina za razvoj vaše zajednice uključuje:

  • Obavezno se povežite s jedne društvene mreže na drugu. Pravilno postavljen poziv na radnju (CTA) u vašim videozapisima može vam pomoći da postignete tu radnju.
  • Kada objavljujete novi video, želite ga najaviti na svim svojim drugim kanalima. Osim toga, ne zaboravite dodati poveznicu na svoj najnoviji video.
  • Napravite blog kako biste zadržali interes svoje zajednice.
  • Otvorite online forum kako biste nastavili razgovor.
  • <Šaljite „newslettere“ kako biste promovirali svoj tjedni blog, najave ili ažuriranja
  • Pokrenite podcast kako biste podijelili svoje ideje u drugačijem formatu i obavijestili slušatelje o svom YouTube kanalu.


10. Promovirajte svoj kanal putem web stranice

Kad je vaš primarni sadržaj napravljen za YouTube, teško je koristiti i druge stranice. Naravno, možete dijeliti svoje videozapise na drugim društvenim mrežama i trebali biste, ali primaran bi vam uvijek trebao biti YouTube.

Velika prednost izrade web stranice za vaš kanal je ta što ste vi vlasnik svega na svojoj web stranici. U biti, niste ograničeni na ono što platforma društvenih medija nudi. Stoga vaša stranica ima sve prednosti koje nudi YouTube bez ikakvih ograničenja.

Integrirajte svoja videa sa YouTubea na vašu web stranicu. To će značiti više pregleda vaših videa izravno s vaše web-lokacije. Također imate opciju prodati svoje videozapise, iznajmiti ih ili čak postaviti mjesečnu pretplatu. 

 

11. Učite iz YouTube analitike

Čak i najbolji mogu biti bolji. Nekoliko YouTube značajki, kao što je namjenski analitički odjeljak za vaš kanal, omogućuju vam da vidite kakva je izvedba vaših videozapisa. YouTube Analytics omogućit će vam da dobijete uvid u ljude koji gledaju vaše videozapise, što vam omogućuje da se još više usavršite u ciljanu demografiju. Također će vam dati bolju ideju o tome zašto je jedan video bio bolji od drugog. U osnovi, to je moćan alat koji biste trebali iskoristiti za svoj rastući kanal i buduće YouTube marketinške kampanje.

Podijeli:

Još savjeta

Kako postići maksimalan angažman radnika?

U svojoj osnovi, angažiranost zaposlenika je mjera koja nam kazuje koliki trud je zaposlenik spreman uložiti. To je ključ produktivnosti, zadržavanja i cijelog niza ostalih KPI kao što su zadovoljstvo, sigurnost, apsentizam (odsustvo s posla).

Što zapravo znači raditi u timu?

Osnovni uvjet uspješnog rada cijelog tima je dobra komunikacija svih članova. Ako je komunikacija otežana na bilo koji način, kompromitirana je i produktivnost i postojanje tima.

Gdje se vidiš za pet godina?

Teško je vidjeti se negdje za pet godina ako ne razmišljamo proaktivno. Zato treba stalno gledati kako da se što kvalitetnije izgrađujemo, osobno i profesionalno.

Savjeti za slanje životopisa putem e-maila

Puno truda ste uložili u izradu životopisa i sada „samo“ trebate poslati e-mail poslodavcu. Da… zvuči banalno, ali prema nekim istraživanjima trećina prijava za posao odbaci se zbog slanja pogrešnog e-maila. U našem digitalnom vremenu uobičajeno je da poslodavci oglašavaju dostupna radna mjesta na platformama za zapošljavanje i često traže da se prijave pošalju putem e-maila. Iz toga razloga biste trebali znati kako ispravno poslati životopis e-mailom. Kako bismo vam olakšali stvari, napravili smo ovaj vodič o tome kako poslati životopis putem e-maila.

„Checklista“ za pisanje životopisa

Jeste li već završili sa pisanjem životopisa? Zanima vas jeste li nešto zaboravili dodati? Prođite kroz našu kontrolnu listu za pisanje životopisa i provjerite jeste li nešto zaboravili.

Došla sam do ruba. Skočila. I preživjela.

No, dogodio se i taj trenutak kada mi je kao jedino logično rješenje bilo otići. Tu večer, razmišljajući o tome što i kako dalje, jedna prijateljica mi je napisala nešto što mi je omogućilo da odmah donesem odluku - Ako ti se više ne pruža ono što želiš, vrijeme je da odeš.


© 2022 Adorio - made within Croatia