RAZGOVOR ZA POSAO
Opišite vašeg idealnog poslodavca
Kada vas poslodavac pita kako izgleda vaš idealna kompanija, vi ćete u sebi vjerojatno pomisliti da je to ona koja nudi plaću preko 20 tisuća kuna, neograničen godišnji odmor i samo četverodnevni radni tjedan
No, iako je to možda vaša mašta, morate imati na umu da menadžer za zapošljavanje traži odgovor koji je više utemeljen u stvarnosti ☹
Pomoću ovog pitanja poslodavac želi razumjeti, imate li namjeru dugoročno raditi za njihovu kompaniju i koliko ćete biti zadovoljni s radnim mjestom koje vam nude. Vi trebate poslodavca uvjeriti da želite raditi u kompaniji ili industriji poput njihove. Stoga pripazite da što više znate o njihovoj korporativnoj kulturi kako biste mogli što bolje odgovoriti na njihova pitanja.
Vaš odgovor na ovo pitanje treba biti prilagođen radnom mjestu na koje se prijavljujete. Ukoliko vaš idealan posao (ili poslodavac) nije sličan poziciji na koju se prijavljujte, onda osobi koja vas intervjuira dajete razlog da vas ne zaposli.
Kada poslodavac postavi ovo pitanje tijekom intervjua, pokušava dobiti dojam o tome što znate o radnom okruženju njihove tvrtke. Vi biste također trebali uvjeriti poslodavca da razumijete njihove poslovne procese i posao na koji se prijavljujete.
Ako želite pravilno odgovoriti na pitanje, onda možete objasniti što cijenite u radnom okruženju i kako je posao povezan s vašim idealima. HR menadžeri ne traže samo osobe koje ispunjavaju kvalifikacije, nego kod odluke o zapošljavanju još u obzir uzimaju i vašu motivaciju, osobnost, potencijal i još mnogo toga.
Vi biste trebali znati kako izgleda vaša idealna tvrtka i što stvarno želite na radnom mjestu. Trebali biste imati jasnu predodžbu o okruženju u kojem želite radite. Neke osobe više vole timski rad, dok druge preferiraju samostalno obavljati posao. Volite li dinamično i inovativno okruženje? Ili vam se sviđa kompanija s jasnom hijerarhijom?
Ako se želite dobro uklopiti u kompaniji, onda se vaše vrijednosti trebaju poklapati s vrijednostima tvrtke. Traženje posla nije isključivo jednostrana potraga. Trebate imati osjećaj kao da si vi i kompanija odgovarate. Budite konkretni i pazite da razgovor bude pozitivan.