Savjet za poslodavce

Što se događa kad je čovjek na krivom mjestu?

Više se isplati uložiti vrijeme i novac u osobu koja dijeli s Vama viziju, a nema sva znanja potrebna za izvršavanje zadatke, nego sačuvati osobu koja odrađuje dobro radne zadatke i ne dijeli s vama viziju i karakterne osobine.

Sonja Čuljak, mr. oec.

Svaka tvrtka bez obzira na svoju veličinu ponekad se suoči s krivim zapošljavanjem. Jednostavno, ako ste ikada zapošljavali onda je vjerojatnost da ste pogriješili velika, osobito ako ste koristili samo osjećaj u želucu umjesto dodatnih uvida u osobnost budućeg zaposlenika.

Moj presudni kriterij u zapošljavanju je intuicija i upravo taj osjećaj u želucu, ali tek nakon znanstveno dokazanog uvida u osobnost i vrijednosti koje osoba kao čovjek ima. Vještine je znatno lakše steći i savladati nego promijeniti vrijednosti i karakter.

Ako budući zaposlenik zadovoljava sljedeće dvije karakteristike slobodno ga zaposlite. Sve ostale stvari nauče se i vrijedi uložiti vrijeme i novac u takvu osobu.

Dijeli jednake vrijednosti kao i tvrtka koja je zapošljava.
Misija i vizija tvrtke su nešto što s čim se budući zaposlenik može poistovjetiti.

Osoba je vrijedna. Vrijedno radi.
Više se isplati uložiti vrijeme i novac u osobu koja dijeli s Vama viziju, a nema sva znanja potrebna za izvršavanje zadatke, nego sačuvati osobu koja odrađuje dobro radne zadatke i ne dijeli s vama viziju i karakterne osobine. U prvom slučaju, obučit ćete lojalnog zaposlenika čija će učinkovitost doseći maksimum. U drugom slučaju, nikad ne znate kada će Vam osoba otići i ostaviti upražnjeno radno mjesto koje će onda generirati nove troškove. Troškove smanjene produktivnosti prije odlaska zaposlenika a za koje niste ni znali, trošak oglašavanja, selekcije, vremena uvođenja u posao novog kandidata.

Što napraviti kada imate osobu koja vam je lojalna, dijeli vaše vrijednosti, vrijedna je i nikako ne uspijeva izvršiti radne zadatke? Najradije biste da ode jer se nema smisla više "boriti", a s druge strane onako ljudski žao vam je. Ponekad kao da se igrate gluhih telefona koji su preskupi. Čak ni povratne informacije i razgovori s osobom ne pomažu. Zaposlenik samo potvrđuje vaše navode, odlazi i situacija je nepromijenjena.

Pomozite si s uvidom u motive i ponašanje zaposlenika. Možda je osoba samo zatvorena, teško joj je komunicirati, a vi to ne vidite i uporno očekujete odgovore s druge strane. Rado se sjećam jedne slične situacije. Kolega je radio u odjelu prodaje, fer i korektan, uvijek s prosječnim ili malo ispodprosječnim rezultatom. Nakon nekog vremena i razgovora s njim prebacili smo ga za voditelja jednog manjeg tima. Smatrali smo da će mu to pomoći otključati potencijale jer je obrazovan, dugi niz godina radi, dobar kolega, vrijedan. On je s radošću prihvatio zadatak. Kakav je to fijasko bio. Nakon dva mjeseca svima je bilo jasno da je napravljena velika pogreška. Kolega je sam uvidjevši situaciju i propuste predložio odlazak. Ali?

Na svu sreću posegnuli smo za procjenom ponašanja i uvidjeli da je kolega čovjek od brojaka. Matematički lumen kojem treba samostalnost, bez pretjeranog kontakta s ljudima i zadatke će odrediti precizno, temeljito i po pravilima struke. Sada tvrtka ima savršenog radnika u računovodstvu.

Vjerojatno će u tvrtki dočekati penziju (a ima još minimalno 30 godina rada do iste) i s tom činjenicom svi su zadovoljni.

U ovom slučaju investicija u procjenu zaposlenika i te kako se isplatila!

Podijeli:

Image Description

Sonja Čuljak, mr. oec.

Osnivač tvrtke Serve Consulting i stručnjak za ljudske resurse.
Još savjeta

10 načina kako se nositi sa šefom koji Vas maltretira

Vaš šef je ljudsko biće, te baš kao i svi drugi socijalni odnosi u Vašem životu, i u ovoga treba ulagati vrijeme i trud. Na sreću, postoji pregršt jednostavnih tehnika i alata kojima uistinu možete povećati kvalitetu odnosa s Vašim nadređenim.

Oslobodite se straha samo jednim pitanjem

Kada god da se nađete pred zidom, uhvati vas strah, nedoumica, ne znate treba li riskirati, koliko god banalna situacija bila, zapitajte se: Što je najgore što mi se može dogoditi?

Kako upravljati stresom na poslu?

U suvremenom radnom okruženju, upravljanje stresom postalo je ključno za očuvanje mentalnog zdravlja i produktivnosti. Stres na poslu može imati značajne posljedice ne samo na osobnu dobrobit, nego i na efikasnost i uspjeh u karijeri.

Ključne vještine i iskustva koja biste trebali steći na praksi

Praksa predstavlja važan korak u profesionalnom razvoju svakog mladog stručnjaka. Ona pruža priliku za stjecanje praktičnog iskustva, razumijevanje radnog okruženja i razvijanje vještina neophodnih za buduću karijeru.

Vječne tehnike upravljanja vremenom: Kako učinkovito iskoristiti svaki trenutak

U svijetu koji neprestano juri, čini se da nikada nemamo dovoljno vremena. Radimo pod pritiskom rokova, obaveza i neprekidne distrakcije. No, unatoč ovim izazovima, postoje vječne tehnike upravljanja vremenom koje nam mogu pomoći da uspostavimo ravnotežu i iskoristimo svaki trenutak na najbolji mogući način

Vještine koje će ti pomoći da napreduješ na svojem poslu

Biti dobar u obavljanju svojih poslovnih zadataka, ponekada ti neće biti dovoljno kako bi napredovao i kako bi se ugodno osjećao u svom poslovnom okruženju. Ove vještine olakšat će ti stvaranje dobrih odnosa na poslu, te rješavanje problema


© 2025 Adorio - made within Croatia