RAZGOVOR ZA POSAO
Recite mi koji je vaš najveći neuspjeh?
Neka pitanja poput ovoga nema smisla postaviti. Međutim, iako na ovo pitanje vjerojatno želite odgovoriti „Ne tiče vas se", ipak to ne možete. Neki menadžeri će vas to pitati kako bi saznali nešto o vama što možda ne biste olako priznali, a ako ne želite odgovoriti onda će vidjeti kako se ponašate pod pritiskom ili nelagodom.
Kandidati koji se nisu pripremili na ovo pitanje vjerojatno će biti uznemireni i oslobodit će se neke krivnje iz privatnog ili poslovnog života. Svi takvi odgovori mogu biti pogubni za vas.
Tijekom razgovora za posao mogu vam biti postavljena mnoga izazovna pitanja o vašem prethodnom radnom iskustvu i kako ste se ponašali u određenim situacijama. Iako se nije moguće pripremiti za svako pitanje, osoba koja vas intervjuira može pitati koji je vaš najveći neuspjeh. Na ovo pitanje trebate odgovoriti tako što pokažete da ste otporni na stresne situacije i da možete naučiti iz vaših grešaka.
Izaberite neuspjeh koji vam se dogodio na vašem poslu, točnije na radnom mjestu na kojem sada radite. Sjetite se stvarnog događaja koji nije išao onako kako ste planirali. To će vam pomoći da priča bude kratka i da je lako možete prepričati, pogotovo što ste naučili iz nje i što biste sljedeći put učinili drugačije.
Neuspjeh tima, ako ga želite podijelit sa sugovornikom, također može biti dobar izbor. Važno je samo preuzeti odgovornost za svoju ulogu u tom neuspjehu.
Kada s osobom koja vas intervjuira razgovarate o vašem neuspjehu ili greškama, onda trebate znati da vas to pitaju kako bi znali kako se odnosite prema neuspjesima. Možete ispričati zašto je ta situacija bili izazovna i što ste napravili kako biste ispravili grešku. Budite otvoreni ako nije išlo kako ste očekivali.
Na primjer, vaš neuspjeh može biti rezultat temeljen na pretpostavci da znate što kupci žele. Vaš zaključak iz iskustva bi mogao biti da više nećete jednostavno zaključivati da znate što kupac želi bez provedbe velikog istraživanja tržišta.
Poslodavci ne žele zaposliti osobu koja neprekidno traži opravdanja i uvijek krivi druge za svoje neuspjehe. Takva osoba ne uči iz svojih pogrešaka i s njima je općenito teško surađivati. Kada vas poslodavac pita za vaše neuspjehe, pokažite mu da možete preuzeti odgovornost na sebe i nećete prebaciti krivicu na druge. Budite jasni i izravni kada objašnjavate. Recite što ste mogli napraviti drugačije.
Svi mi griješimo, ali nitko ne želi zaposliti osobu koja neprekidno ponavlja iste pogreške. Iz toga razloga im pokažite da ste naučili iz tog iskustva.
Kod ovog pitanja pokušajte zvučati i skromno. Pokušajte zvučati kao da cijenite lekciju koju ste naučili, iako u tom trenutku nije bilo zabavno doživjeti neuspjeh.
Nemojte na ovaj odgovor biti nepripremljeni. Svi mi griješimo, te iz toga razloga ne pokušavajte to sakrivati ili se ponašati kao da nikada niste doživjeli neuspjeh. Pripremite odgovor na ovo pitanje i budite spremni o njemu razgovarati. Također, izbjegavajte priče prema kojima ćete ispasti nemarni ili kao osoba koja stalno griješi.
Oslobodite se straha samo jednim pitanjem
Kada god da se nađete pred zidom, uhvati vas strah, nedoumica, ne znate treba li riskirati, koliko god banalna situacija bila, zapitajte se: Što je najgore što mi se može dogoditi?
14 savjeta kako se ponašati prvi dan na novom poslu
U ljudskoj je prirodi da formiramo percepciju o novim suradnicima na temelju početnih dojmova. Takve jednostavne prosudbe drugih osoba se mogu pretvoriti i u dugoročne percepcije koje mogu utjecati na vašu karijeru i na uspjeh u kompaniji u kojoj radite. To je dobra vijest za osobe koje ostavljaju dobar prvi dojam, međutim ako ostavljate negativan prvi dojam onda bi vam to dugoročno moglo ugroziti karijeru
Kako pregovarati o plaći?
Pregovaranje o plaći jedan je od ključnih trenutaka u profesionalnoj karijeri. Uspjeh u ovom procesu može značajno utjecati na vaš financijski i profesionalni rast. Evo praktičnih savjeta koji vam mogu pomoći u ovom važnom zadatku.
Kako provesti SWOT analizu i unaprijediti svoje poslovanje
SWOT analiza je snažan alat koji vam može pomoći da bolje razumijete vaše poslovanje, identificirate ključne snage i prilike te prepoznate slabosti i prijetnje s kojima se suočavate. U ovom članku, detaljno ćemo istražiti kako provesti SWOT analizu korak po korak i kako je iskoristiti za poboljšanje vaše tvrtke ili projekta.
Četiri savjeta kako izgraditi svoj identitet na LinkedIn-u
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini.
32 savjeta kako napisati životopis
Životopis je nedvojbeno najvažniji dokument u vašoj karijeri, odnosno kod potrage za novim poslom, stoga pročitajte sljedeće savjete prije nego ga počnete pisati





