Savjet za karijeru

10 osobina koje čine dobrog menadžera, prema Googleovim internim istraživanjima

U Google-u smo uvijek vjerovali da biti menadžer, pogotovo u dijelu inženjerstva, morate biti jako stručni ili bolji stručnjak od ljudi koji rade za vas, no ispada da je to apsolutno najmanje važno.

Prije 20 godina, najvjerojatnije biste se jako nasmijali da vam netko kaže da će vam se život neopozivo promijeniti zbog jedne tvrtke koja se zove Google.

No, kao što znate, Google je postao najveći subjekt u jednoj od najvećih tehnoloških tvrtki na svijetu. I to vam daje uvid u njegovo snažno istraživanje o tome što čini velikog menadžera.
Nije tajna, da biti dobar menadžer, može napraviti razliku u tome koliko je vaš tim sretan i koliko dobro funkcionira. Google ne samo da je to dokazao skepticima prije nekoliko godina, već je i identificirao 10 ponašanja svojih najboljih menadžera. Pa zašto onda ne naučiti od jedne od najuspješnijih tvrtki ikada?

1. Dobar voditelj


Zaposlenici trebaju i cijene menadžera koji ih trenira i izaziva, i to ne samo kada su u zaostatku.
Kao što je jednom Avery Augustine rekao, "Kada su u pitanju klijenti, škripavi kotač će najčešće biti podmazan." Isto vrijedi za zaposlenike kojima upravljate.

2. Osnažuje team i ne koristi se mikromenadžment


Mikromenadžment je uobičajena pogreška koju menadžeri čine, a da je uopće ne shvaćaju, koja obeshrabruje i frustrira zaposlenike.
No, Googleovo istraživanje je otkrilo da njegovi najbolji menadžeri to ne rade, umjesto toga nude pravu ravnotežu slobode i savjeta, pokazujući da vjeruju svojim izravnim izvješćima i zagovaraju tim.

3. Stvara timsko okruženje, pokazujući da mu je stalo za uspjeh i dobrobit cijelog tima


U prvoj iteraciji popisa, to je opisano kao "izražava interes i brigu za uspjeh i osobnu dobrobit članova tima".
Nekoliko godina kasnije, tvrtka je ažurirala ovaj unos kako bi odražavala istraživanja o psihološkoj sigurnosti koja omogućuje preuzimanje rizika, što je Google identificirao kao važnu karakteristiku učinkovitih timova, i nepristranost, ili proces osvješćivanja i suzbijanja nesvjesnih predrasuda.
Nije samo dovoljno imati raznolik tim, dobri vođe i menadžeri nastoje stvoriti inkluzivno okruženje svaki dan.

4. Produktivan je i usmjeren na rezultate


Zaposlenici ne žele raditi za menadžera koji je lijen. Žele biti član teama koji je produktivan i uspješan, i to je teško ako lider ne postavi letvicu.
"Kao menadžer, smatrat će vas se uzorom. Ne možete očekivati da će ljudi dati sve od sebe na poslu ako ne vide vas da to radite, zato se trudite uvijek dati najbolje od sebe."

5. Dobar je komunikator - sluša i dijeli informaciju



Učinkovito komuniciranje jedna je od osnova dobrog menadžera. Ali važno je također zapamtiti da veliki menadžeri daju prednost slušanju.
"Usmjereno, znatiželjno slušanje donosi emocionalno i osobno ulaganje u one koji rade za nas."
"Kada slušate ljude, osjećaju se osobno cijenjenima. To je znak predanosti."

6. Podržava razvoj karijere i daje povratnu informaciju o radu zaposlenika


Google je ukazao na istraživanje Gallupa, koja su pokazala da samo polovica zaposlenika zna koja očekivanja trebaju ispuniti na poslu.
"Ohrabriti zaposlenike da preuzmu inicijativu. Menadžeri moraju postaviti jasna očekivanja, držati zaposlenike odgovornim za njihovo ispunjavanje i brzo reagirati kada zaposlenici trebaju podršku."
Drugim riječima, menadžeri ne bi trebali samo pomoći svom timu da razviju vještine i unaprijede svoje karijere, već i da budu jasni u pogledu očekivanja i daju iskrenu povratnu informaciju o uspješnosti.

7. Ima jasnu viziju / strategiju za tim


Stephanie Davis, koja je osvojila jednu od Googleovih "Great Manager" nagrada, izjavila je da joj je izvješće o povratnim informacijama pomoglo da shvati koliko je važno da se vizija tima poistovjećuje s vizijom tvrtke.
Jasna i zajednička vizija može pomoći članovima vašeg tima da dobro rade zajedno.

8. Ima ključne tehničke vještine koje pomažu u savjetovanju teama


Google je zaključio kako
"U Google-u smo uvijek vjerovali da biti menadžer, pogotovo u dijelu inženjerstva, morate biti jako stručni ili bolji stručnjak od ljudi koji rade za vas, no ispada da je to apsolutno najmanje važno. To je važno, ali blijedi u usporedbi s drugim kvalitetama vođenja tima."
Dakle, sva nada nije izgubljena ukoliko se nađete u situaciji da upravljate ljudima koji znaju nešto više od vas.

9. Suradnja u Googleu


Google je nedavno proširio svoju listu za dvije nove osobine, za koje je istraživanje zaposlenika pokazalo, da je učinkovita suradnja među odjelima i bolje donošenje odluka važno za Googleove zaposlenike.
Bilo da ste u velikoj korporaciji, u početnoj fazi ili u neprofitnoj organizaciji, upravljanje timom i njegovo postizanje uspjeha ovisi barem djelomično o tome koliko dobro možete raditi s drugim teamovima.

10. Osoba koja donosi velike odluke


Zadnja stavka je podsjetnik, da koliko god je važno da menadžer sluša i dijeli informacije, važno je da zaposlenici cijene osobu koja donosi odluke.
Obrazložite svom timu, zašto ste donijeli neke odluke, zbog kojih je team uspio. To će pomoći vašem timu da razumiju kontekst i prioritete, poboljšati vlastito donošenje odluka u budućnosti i ostati angažirani i informirani.



Stav Ziv, urednik/pisac za TheMuse.com

Podijeli:

Još savjeta

13 mogućih razloga zbog čega vas još nitko nije zaposlio

Traženje posla je teško. Pogotovo ako dugo traje… učiniti će vam se da postaje sve gore i taj cijeli proces može biti tako obeshrabrujući ☹ Ali umjesto da odustanete od potrage za poslom ili nastavite tražiti posao na vaš već uobičajeni način, možda ćete imati korist od toga da razmislite zašto ne postižete željene rezultate. Koji je pravi razlog zbog kojeg vas nitko nije zaposlio? Uočavanje problema će vam dugoročno pomoći da uštedite na vremenu kod potrage za poslom.

Gdje se vidiš za pet godina?

Teško je vidjeti se negdje za pet godina ako ne razmišljamo proaktivno. Zato treba stalno gledati kako da se što kvalitetnije izgrađujemo, osobno i profesionalno.

Gdje se vidite za 5 godina?

Ako ste nedavno diplomirali i zapravo tek započinjete karijeru, onda biste najvjerojatnije htjeli samo reći da nemate pojma što želite radit za 5 godina, samo tražite neki posao s kojim možete plaćati vaše račune

Je li vrijeme da napokon date otkaz?

Kako znati je li ipak došlo vrijeme da date otkaz? Postoji pet znakova na temelju kojih možete bez sumnje zaključiti da je vrijeme da promijenite posao, ili da uvedete drastične promjene na Vašem radnom mjestu.

Zašto edukacija u inozemstvu mora biti na tvojoj To do listi

Bilo koja vrsta edukacije je uvijek poželjna i dobrodošla, no kada se nađeš u internacionalnom okruženju, to je posebna čar. Priče koje slušaš, znanje koje dobivaš i energija koju upijaš iz trenutka u trenutak postaje tvoja hrana, tvoj pokretač. Nesvjesno postaješ produktivniji nego inače, fokusiranost je prisutna cijelo vrijeme iako misliš da tvoj mozak ne može primiti više niti jedan podatak, spoznaješ svoje nove mogućnosti, gradiš novog, boljeg sebe.

Kako ostvariti ciljeve?

Postavljanje i ostvarivanje ciljeva zvuči teško i naporno. Odraslo. Ozbiljno. Preozbiljno. No, zapravo, može biti kao igra. Nakon što sam napravila rezime svojih prošlogodišnjih ciljeva i s ponosom izračunala da sam ih uspjela ostvariti čak preko 80% (ukupno ih je bilo preko 40), htjela sam i s tobom podijeliti kako i Ti to možeš uspjeti :)


© 2022 Adorio - made within Croatia