Savjet za karijeru

10 osobina koje čine dobrog menadžera, prema Googleovim internim istraživanjima

U Google-u smo uvijek vjerovali da biti menadžer, pogotovo u dijelu inženjerstva, morate biti jako stručni ili bolji stručnjak od ljudi koji rade za vas, no ispada da je to apsolutno najmanje važno.

Prije 20 godina, najvjerojatnije biste se jako nasmijali da vam netko kaže da će vam se život neopozivo promijeniti zbog jedne tvrtke koja se zove Google.

No, kao što znate, Google je postao najveći subjekt u jednoj od najvećih tehnoloških tvrtki na svijetu. I to vam daje uvid u njegovo snažno istraživanje o tome što čini velikog menadžera.
Nije tajna, da biti dobar menadžer, može napraviti razliku u tome koliko je vaš tim sretan i koliko dobro funkcionira. Google ne samo da je to dokazao skepticima prije nekoliko godina, već je i identificirao 10 ponašanja svojih najboljih menadžera. Pa zašto onda ne naučiti od jedne od najuspješnijih tvrtki ikada?

1. Dobar voditelj


Zaposlenici trebaju i cijene menadžera koji ih trenira i izaziva, i to ne samo kada su u zaostatku.
Kao što je jednom Avery Augustine rekao, "Kada su u pitanju klijenti, škripavi kotač će najčešće biti podmazan." Isto vrijedi za zaposlenike kojima upravljate.

2. Osnažuje team i ne koristi se mikromenadžment


Mikromenadžment je uobičajena pogreška koju menadžeri čine, a da je uopće ne shvaćaju, koja obeshrabruje i frustrira zaposlenike.
No, Googleovo istraživanje je otkrilo da njegovi najbolji menadžeri to ne rade, umjesto toga nude pravu ravnotežu slobode i savjeta, pokazujući da vjeruju svojim izravnim izvješćima i zagovaraju tim.

3. Stvara timsko okruženje, pokazujući da mu je stalo za uspjeh i dobrobit cijelog tima


U prvoj iteraciji popisa, to je opisano kao "izražava interes i brigu za uspjeh i osobnu dobrobit članova tima".
Nekoliko godina kasnije, tvrtka je ažurirala ovaj unos kako bi odražavala istraživanja o psihološkoj sigurnosti koja omogućuje preuzimanje rizika, što je Google identificirao kao važnu karakteristiku učinkovitih timova, i nepristranost, ili proces osvješćivanja i suzbijanja nesvjesnih predrasuda.
Nije samo dovoljno imati raznolik tim, dobri vođe i menadžeri nastoje stvoriti inkluzivno okruženje svaki dan.

4. Produktivan je i usmjeren na rezultate


Zaposlenici ne žele raditi za menadžera koji je lijen. Žele biti član teama koji je produktivan i uspješan, i to je teško ako lider ne postavi letvicu.
"Kao menadžer, smatrat će vas se uzorom. Ne možete očekivati da će ljudi dati sve od sebe na poslu ako ne vide vas da to radite, zato se trudite uvijek dati najbolje od sebe."

5. Dobar je komunikator - sluša i dijeli informaciju



Učinkovito komuniciranje jedna je od osnova dobrog menadžera. Ali važno je također zapamtiti da veliki menadžeri daju prednost slušanju.
"Usmjereno, znatiželjno slušanje donosi emocionalno i osobno ulaganje u one koji rade za nas."
"Kada slušate ljude, osjećaju se osobno cijenjenima. To je znak predanosti."

6. Podržava razvoj karijere i daje povratnu informaciju o radu zaposlenika


Google je ukazao na istraživanje Gallupa, koja su pokazala da samo polovica zaposlenika zna koja očekivanja trebaju ispuniti na poslu.
"Ohrabriti zaposlenike da preuzmu inicijativu. Menadžeri moraju postaviti jasna očekivanja, držati zaposlenike odgovornim za njihovo ispunjavanje i brzo reagirati kada zaposlenici trebaju podršku."
Drugim riječima, menadžeri ne bi trebali samo pomoći svom timu da razviju vještine i unaprijede svoje karijere, već i da budu jasni u pogledu očekivanja i daju iskrenu povratnu informaciju o uspješnosti.

7. Ima jasnu viziju / strategiju za tim


Stephanie Davis, koja je osvojila jednu od Googleovih "Great Manager" nagrada, izjavila je da joj je izvješće o povratnim informacijama pomoglo da shvati koliko je važno da se vizija tima poistovjećuje s vizijom tvrtke.
Jasna i zajednička vizija može pomoći članovima vašeg tima da dobro rade zajedno.

8. Ima ključne tehničke vještine koje pomažu u savjetovanju teama


Google je zaključio kako
"U Google-u smo uvijek vjerovali da biti menadžer, pogotovo u dijelu inženjerstva, morate biti jako stručni ili bolji stručnjak od ljudi koji rade za vas, no ispada da je to apsolutno najmanje važno. To je važno, ali blijedi u usporedbi s drugim kvalitetama vođenja tima."
Dakle, sva nada nije izgubljena ukoliko se nađete u situaciji da upravljate ljudima koji znaju nešto više od vas.

9. Suradnja u Googleu


Google je nedavno proširio svoju listu za dvije nove osobine, za koje je istraživanje zaposlenika pokazalo, da je učinkovita suradnja među odjelima i bolje donošenje odluka važno za Googleove zaposlenike.
Bilo da ste u velikoj korporaciji, u početnoj fazi ili u neprofitnoj organizaciji, upravljanje timom i njegovo postizanje uspjeha ovisi barem djelomično o tome koliko dobro možete raditi s drugim teamovima.

10. Osoba koja donosi velike odluke


Zadnja stavka je podsjetnik, da koliko god je važno da menadžer sluša i dijeli informacije, važno je da zaposlenici cijene osobu koja donosi odluke.
Obrazložite svom timu, zašto ste donijeli neke odluke, zbog kojih je team uspio. To će pomoći vašem timu da razumiju kontekst i prioritete, poboljšati vlastito donošenje odluka u budućnosti i ostati angažirani i informirani.



Stav Ziv, urednik/pisac za TheMuse.com

Podijeli:

Još savjeta

Savjeti za smanjivanje provođenja vremena pred ekranima

U današnjem digitalnom dobu, provođenje vremena pred ekranima postalo je neizbježno. Bilo da je riječ o pametnim telefonima, tabletima, televizorima ili računalima, ekran je postao središnji dio naših života. Međutim, prekomjerno korištenje ekrana može imati negativne posljedice na naše zdravlje i dobrobit. Stoga je važno naučiti kako kontrolirati vrijeme koje provodimo pred ekranima.

Ravnoteža između privatnog i poslovnog života: Kako postići uspjeh u oba područja?

U današnjem brzom i zahtjevnom svijetu, pronalazak ravnoteže između karijere i privatnog života može biti izazov. Ipak, održavanje ove ravnoteže ključno je ne samo za osobno zadovoljstvo i zdravlje, već i za profesionalnu efikasnost. Evo nekoliko savjeta kako postići harmoniju između poslovnih obveza i osobnih interesa, uz primjere praksi koje neki poslodavci koriste za promicanje ove ravnoteže.

Feedback - još uvijek iznimka, a ne pravilo

Danas su, nažalost, ljubaznost i pohvala rijetkost. No, s pozitivnim feedbackom i pravilnim pristupom razveselit ćete ljude, namamiti im osmijeh na lice i bit će vam zahvalni. S negativnom povratnom informacijom treba biti nešto oprezniji.

Razumijevanje prednosti rada od kuće kao introvert

Rad od kuće sada je već uobičajen u mnogim industrijama gdje pojedinci mogu obavljati većinu svog posla na računalu. A introvertima to može donijeti razne prednosti i nedostatke dok se prilagođavaju novom načinu rada. Učenje načina za prevladavanje nekih prepreka koje proizlaze iz rada od kuće može pomoći ovim zaposlenicima da na novom formatu radnog mjesta steknu ugodno iskustvo. U ovom članku raspravljamo o prednostima i nedostacima rada od kuće kao introvert, dijelimo vještine koje treba razviti za ovu vrstu stila rada.

Zašto su poslovne titule važne?

Svako radno mjesto uključuje jedinstveni naziv radnog mjesta kojim tvrtke označavaju svoje zaposlenike i ukratko opisuju njihove odgovornosti. Nazivi poslova mogu se razlikovati od tvrtke do tvrtke, što može uzrokovati i razlike u plaćama između poslova koji rade istu stvar. Razumijevanje važnosti naziva posla može vam pomoći da bolje pregovarate na novoj poziciji i pomoći vam da dobijete novčanu naknadu koju zaslužujete. U ovom članku odgovaramo na pitanja o nazivima poslova, uključujući njihovu svrhu, zašto su važni, kako utječu na vašu plaću i načine na koje možete razgovarati o svom trenutnom ili budućem nazivu radnog mjesta s potencijalnim poslodavcem.

Recite mi koji je vaš najveći neuspjeh?

Neka pitanja poput ovoga nema smisla postaviti. Međutim, iako na ovo pitanje vjerojatno želite odgovoriti „Ne tiče vas se", ipak to ne možete. Neki menadžeri će vas to pitati kako bi saznali nešto o vama što možda ne biste olako priznali, a ako ne želite odgovoriti onda će vidjeti kako se ponašate pod pritiskom ili nelagodom.


© 2025 Adorio - made within Croatia