Savjet za karijeru
Kada tražiti povišicu?
Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je.
Martina Raškaj, mag.oec.

Više se ne osjećaš motivirano s trenutnom plaćom? Smatraš da zaslužuješ veću? Ne znaš kada je pravo vrijeme za tražiti povišicu? Ono postoji samo ukoliko imaš određene uvjete.
Svakoga od nas motiviraju različite stvari i beneficije koje eventualno nudi naš poslodavac. Nekome je bitno da mu firma osigura besplatni parking ili službeni mobitel, a nekoga pak veseli i motivira fleksibilna plaća i mogućnost rada od doma. Pri vrhu motivacijskih čimbenika je uvijek bila i plaća; mjerimo koliko vrijedi naše vrijeme provedeno na poslu u zamjenu za određeni iznos novca. S vremenom ili zbog određenih razloga, u nama se pojavi osjećaj da vrijedimo više i želimo to kompenzirati traženjem povišice. No, kada je najbolje i pravo vrijeme za tražiti povišicu?
Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je. Sigurnost u uspješan ishod možeš očekivati ukoliko se dobro pripremiš, a za primjer ću navesti zaposlenika koji 2 godine radi u marketingu jedne manje firme.
Niže su navedeni argumenti/uspješno obavljeni zadaci na temelju kojih navedeni zaposlenik traži povišicu:
- napravljen je redizajn web stranice na temelju kojeg se povećala posjećenost, zadržavanje posjetitelja te broj upita za uslugama koje firma nudi
- novim i zanimljivim sadržajem na društvenim mrežama povećan je broj fanova i engagement
- predložen je i osmišljen newsletter koji se redovito šalje, a na temelju kojeg je povećan broj upita za uslugama, kao i porast posjetitelja na web stranici
- kroz godine su uspješno organizirane radionice za potencijalne klijente koje su uvijek ocijenjene visokom ocjenom od strane sudionika te koje su generirale nove klijente.
Iz primjera je vidljivo da se radi o konkretnim i uspješnim rezultatima koji su na kraju, između ostalog, omogućili dolazak novih klijenata, tj. više prihoda. To ne mora i ne može uvijek biti krajnji cilj jer sve ovisi što radiš i čime se bavi tvoja firma. Razlozi mogu biti i da je ubrzan određeni proces kojim se štedi vrijeme ili je osmišljen dio procesa kojim se dobiva na efikasnosti proizvodnje, nekim inovativnim idejama si unaprijedio organizacijsku kulturu i podigao kvalitetu radne atmosfere... Primjera ima puno, samo oni u konačnici trebaju prikazati koji je bio tvoj doprinos u njima.
Razmisli o svojim zadacima, obavezama, idejama, prijedlozima i sugestijama koje su prihvaćene i realizirane. Sve ono što je polučilo određenim napretkom, poboljšanjem ili unaprjeđenjem je pravovaljani razlog i dobar argument na temelju kojeg imaš velike šanse za dobiti povišicu.
Zašto su poslovne titule važne?
Svako radno mjesto uključuje jedinstveni naziv radnog mjesta kojim tvrtke označavaju svoje zaposlenike i ukratko opisuju njihove odgovornosti. Nazivi poslova mogu se razlikovati od tvrtke do tvrtke, što može uzrokovati i razlike u plaćama između poslova koji rade istu stvar. Razumijevanje važnosti naziva posla može vam pomoći da bolje pregovarate na novoj poziciji i pomoći vam da dobijete novčanu naknadu koju zaslužujete. U ovom članku odgovaramo na pitanja o nazivima poslova, uključujući njihovu svrhu, zašto su važni, kako utječu na vašu plaću i načine na koje možete razgovarati o svom trenutnom ili budućem nazivu radnog mjesta s potencijalnim poslodavcem.
Feedback - još uvijek iznimka, a ne pravilo
Danas su, nažalost, ljubaznost i pohvala rijetkost. No, s pozitivnim feedbackom i pravilnim pristupom razveselit ćete ljude, namamiti im osmijeh na lice i bit će vam zahvalni. S negativnom povratnom informacijom treba biti nešto oprezniji.
14 savjeta kako se ponašati prvi dan na novom poslu
U ljudskoj je prirodi da formiramo percepciju o novim suradnicima na temelju početnih dojmova. Takve jednostavne prosudbe drugih osoba se mogu pretvoriti i u dugoročne percepcije koje mogu utjecati na vašu karijeru i na uspjeh u kompaniji u kojoj radite. To je dobra vijest za osobe koje ostavljaju dobar prvi dojam, međutim ako ostavljate negativan prvi dojam onda bi vam to dugoročno moglo ugroziti karijeru
Gdje se vidiš za pet godina?
Teško je vidjeti se negdje za pet godina ako ne razmišljamo proaktivno. Zato treba stalno gledati kako da se što kvalitetnije izgrađujemo, osobno i profesionalno.
Recite mi koji je vaš najveći neuspjeh?
Neka pitanja poput ovoga nema smisla postaviti. Međutim, iako na ovo pitanje vjerojatno želite odgovoriti „Ne tiče vas se", ipak to ne možete. Neki menadžeri će vas to pitati kako bi saznali nešto o vama što možda ne biste olako priznali, a ako ne želite odgovoriti onda će vidjeti kako se ponašate pod pritiskom ili nelagodom.
Vječne tehnike upravljanja vremenom: Kako učinkovito iskoristiti svaki trenutak
U svijetu koji neprestano juri, čini se da nikada nemamo dovoljno vremena. Radimo pod pritiskom rokova, obaveza i neprekidne distrakcije. No, unatoč ovim izazovima, postoje vječne tehnike upravljanja vremenom koje nam mogu pomoći da uspostavimo ravnotežu i iskoristimo svaki trenutak na najbolji mogući način