Savjet za karijeru

Kada tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je.

Martina Raškaj, mag.oec.

Više se ne osjećaš motivirano s trenutnom plaćom? Smatraš da zaslužuješ veću? Ne znaš kada je pravo vrijeme za tražiti povišicu? Ono postoji samo ukoliko imaš određene uvjete.

Svakoga od nas motiviraju različite stvari i beneficije koje eventualno nudi naš poslodavac. Nekome je bitno da mu firma osigura besplatni parking ili službeni mobitel, a nekoga pak veseli i motivira fleksibilna plaća i mogućnost rada od doma. Pri vrhu motivacijskih čimbenika je uvijek bila i plaća; mjerimo koliko vrijedi naše vrijeme provedeno na poslu u zamjenu za određeni iznos novca. S vremenom ili zbog određenih razloga, u nama se pojavi osjećaj da vrijedimo više i želimo to kompenzirati traženjem povišice. No, kada je najbolje i pravo vrijeme za tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je. Sigurnost u uspješan ishod možeš očekivati ukoliko se dobro pripremiš, a za primjer ću navesti zaposlenika koji 2 godine radi u marketingu jedne manje firme.

Niže su navedeni argumenti/uspješno obavljeni zadaci na temelju kojih navedeni zaposlenik traži povišicu:
- napravljen je redizajn web stranice na temelju kojeg se povećala posjećenost, zadržavanje posjetitelja te broj upita za uslugama koje firma nudi
- novim i zanimljivim sadržajem na društvenim mrežama povećan je broj fanova i engagement
- predložen je i osmišljen newsletter koji se redovito šalje, a na temelju kojeg je povećan broj upita za uslugama, kao i porast posjetitelja na web stranici
- kroz godine su uspješno organizirane radionice za potencijalne klijente koje su uvijek ocijenjene visokom ocjenom od strane sudionika te koje su generirale nove klijente.

Iz primjera je vidljivo da se radi o konkretnim i uspješnim rezultatima koji su na kraju, između ostalog, omogućili dolazak novih klijenata, tj. više prihoda. To ne mora i ne može uvijek biti krajnji cilj jer sve ovisi što radiš i čime se bavi tvoja firma. Razlozi mogu biti i da je ubrzan određeni proces kojim se štedi vrijeme ili je osmišljen dio procesa kojim se dobiva na efikasnosti proizvodnje, nekim inovativnim idejama si unaprijedio organizacijsku kulturu i podigao kvalitetu radne atmosfere... Primjera ima puno, samo oni u konačnici trebaju prikazati koji je bio tvoj doprinos u njima.

Razmisli o svojim zadacima, obavezama, idejama, prijedlozima i sugestijama koje su prihvaćene i realizirane. Sve ono što je polučilo određenim napretkom, poboljšanjem ili unaprjeđenjem je pravovaljani razlog i dobar argument na temelju kojeg imaš velike šanse za dobiti povišicu.

Podijeli:

Image Description

Martina Raškaj, mag.oec.

Savjetnica za životopis i zapošljavanje. VELIKI optimist. Strastveni istraživač. Vječni putnik. Područje rada: Promjena kao komfor zona.
Još savjeta

Stvari koje nikada ne biste trebali nositi na radnom mjestu

Odijevanje za posao ne predstavlja samo odabir odjeće koja je udobna i koja nam se sviđa, već i razumijevanje kako naše odjevne odluke mogu utjecati na naš profesionalni imidž i kako nas drugi doživljavaju u radnom okruženju. U različitim industrijama i tvrtkama postoje različita pravila i očekivanja kada je u pitanju odijevanje, no postoje određeni univerzalni principi koji se odnose na većinu radnih mjesta. U ovom članku, usmjerit ćemo se na ono što definitivno nije prikladno nositi u većini profesionalnih okruženja i dati smjernice koje će vam pomoći da ostanete profesionalni, a istovremeno vjerni svom stilu. Pritom, važno je imati na umu da pravilan odabir odjeće može značajno doprinijeti vašem samopouzdanju i profesionalnom razvoju.

Jeste li blizu burnouta?

Tanka je granica između posvećenosti vašoj karijeri i pretjeranog radoholičarstva. Naravno… trebate biti marljivi i odlično obavljati svoj posao, ali ne po cijeni vašeg zdravlja. Neki od nas pretpostavljaju da je preopterećenost na poslu nešto što se rutinski od nas očekuje. I iako je istina da se od svih nas očekuje da učinimo više nego što smo uspjeli u prošlosti, važno je prepoznati znakove kada prezaposlenost doseže opasnu razinu

Putovanje karijere

Jesam li na stanici za odlazak?

Nemaš vlastiti kapital, a želiš pokrenuti biznis?

Načine financiranja možemo podijeliti na tradicionalne i netradicionalne. U tradicionalne se načine ubrajaju vlastita sredstva, tj. ušteđevina, pomoć obitelji, krediti, razni poticaji, leasing, dobavljači i kupci.

Jeste li vi materijal za menadžment?

Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.

Kako se nositi s osobnim problemima na poslu?

U današnjem brzom i zahtjevnom radnom okruženju, balansiranje između privatnog života i poslovnih obveza može biti izazovno. Osobni problemi, bilo da se radi o obiteljskim pitanjima, zdravstvenim brigama, financijskim poteškoćama ili emocionalnim izazovima, često se prelijevaju u naše profesionalne živote. Kako se nositi s takvim situacijama može biti ključno za očuvanje mentalnog zdravlja i produktivnosti na poslu.


© 2025 Adorio - made within Croatia