Kada tražiti povišicu? Pexels
Savjet za karijeru

Kada tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je.

Martina Raškaj, mag.oec.

Martina Raškaj, mag.oec.

2 min. čitanja

Više se ne osjećaš motivirano s trenutnom plaćom? Smatraš da zaslužuješ veću? Ne znaš kada je pravo vrijeme za tražiti povišicu? Ono postoji samo ukoliko imaš određene uvjete.

Svakoga od nas motiviraju različite stvari i beneficije koje eventualno nudi naš poslodavac. Nekome je bitno da mu firma osigura besplatni parking ili službeni mobitel, a nekoga pak veseli i motivira fleksibilna plaća i mogućnost rada od doma. Pri vrhu motivacijskih čimbenika je uvijek bila i plaća; mjerimo koliko vrijedi naše vrijeme provedeno na poslu u zamjenu za određeni iznos novca. S vremenom ili zbog određenih razloga, u nama se pojavi osjećaj da vrijedimo više i želimo to kompenzirati traženjem povišice. No, kada je najbolje i pravo vrijeme za tražiti povišicu?

Idealno vrijeme za tražiti povišicu je kada možeš "prikazati" svoj doprinos ili napredak. Što to konkretno znači? Drugoj strani je poželjno argumentirati zašto smatraš da zaslužuješ povišicu, a ne samo tražiti je. Sigurnost u uspješan ishod možeš očekivati ukoliko se dobro pripremiš, a za primjer ću navesti zaposlenika koji 2 godine radi u marketingu jedne manje firme.

Niže su navedeni argumenti/uspješno obavljeni zadaci na temelju kojih navedeni zaposlenik traži povišicu:
- napravljen je redizajn web stranice na temelju kojeg se povećala posjećenost, zadržavanje posjetitelja te broj upita za uslugama koje firma nudi
- novim i zanimljivim sadržajem na društvenim mrežama povećan je broj fanova i engagement
- predložen je i osmišljen newsletter koji se redovito šalje, a na temelju kojeg je povećan broj upita za uslugama, kao i porast posjetitelja na web stranici
- kroz godine su uspješno organizirane radionice za potencijalne klijente koje su uvijek ocijenjene visokom ocjenom od strane sudionika te koje su generirale nove klijente.

Iz primjera je vidljivo da se radi o konkretnim i uspješnim rezultatima koji su na kraju, između ostalog, omogućili dolazak novih klijenata, tj. više prihoda. To ne mora i ne može uvijek biti krajnji cilj jer sve ovisi što radiš i čime se bavi tvoja firma. Razlozi mogu biti i da je ubrzan određeni proces kojim se štedi vrijeme ili je osmišljen dio procesa kojim se dobiva na efikasnosti proizvodnje, nekim inovativnim idejama si unaprijedio organizacijsku kulturu i podigao kvalitetu radne atmosfere... Primjera ima puno, samo oni u konačnici trebaju prikazati koji je bio tvoj doprinos u njima.

Razmisli o svojim zadacima, obavezama, idejama, prijedlozima i sugestijama koje su prihvaćene i realizirane. Sve ono što je polučilo određenim napretkom, poboljšanjem ili unaprjeđenjem je pravovaljani razlog i dobar argument na temelju kojeg imaš velike šanse za dobiti povišicu.


Image Description

Martina Raškaj, mag.oec.

Savjetnica za životopis i zapošljavanje. VELIKI optimist. Strastveni istraživač. Vječni putnik. Područje rada: Promjena kao komfor zona.
4
Pročitaj sljedeće Oslobodite se straha samo jednim pitanjem
Pročitaj sljedeće

Oslobodite se straha samo jednim pitanjem

Kada god da se nađete pred zidom, uhvati vas strah, nedoumica, ne znate treba li riskirati, koliko god banalna situacija bila, zapitajte se: Što je najgore što mi se može dogoditi?

Martina Raškaj, mag.oec.

2 min. čitanja
Zašto je važna motivacija?

Zašto je važna motivacija?

Kažu da motivacija prosječno traje 3 do 5 dana, pa sami zaključujemo treba nas često motivirati. Sve je super dok nas ima tko motivirati ili još bolje ako smo dovoljno snažni da se motiviramo sami.

Gordana Kadoić, mag.oec.

2 min. čitanja
Unapređenje - usudiš li se izaći iz zone komfora?

Unapređenje - usudiš li se izaći iz zone komfora?

S unapređenjem neophodno dolaze novi zadaci, nove situacije, ali i više odgovornosti. Ako ti svejedno unapređenje i izlazak iz zone komfora zvuče kao veliki rizik, uvijek se zapitaj što je najgore što se može dogoditi.

Martina Raškaj, mag.oec.

4 min. čitanja
Što i kako s vizitkama?

Što i kako s vizitkama?

Ulazak u poslovni svijet pun je izazova. Osim kvalifikacija koje ste trebali zadovoljiti za određenu početničku poziciju, pohvalno bi bilo da poznajete i poslovni bonton.

Martina Raškaj, mag.oec.

3 min. čitanja

Adorio
© 2019 adorio - made within Croatia