Savjet za karijeru

Sve tajne sastanka

Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu.

Martina Raškaj, mag.oec.

Dobra je priprema pola obavljenog posla. Tako i na sastanku možete briljirati, čak i ako ga samostalno održavate po prvi put. Sve je uvijek stvar vježbe i pripremljenosti. Sa svakim sljedećim sastankom, bit ćete pametniji, još bolje pripremeljeni, s još više iskustva. No, od kuda uopće početi, kako strukturirati sastanak, što trebate izbjegavati i što poslije?

Kako se dobro pripremiti?
Predvidite, a onda i razradite sve moguće scenarije. Prije svega, posvetite se temi sastanka. Razradite ju po natuknicama (ako je moguće), a korak više koji možete napraviti je da dnevni red sastanka pošaljete klijentu nekoliko dana ranije kako bi se i on mogao kvalitetno pripremiti. Prolazite sastanak u glavi, glumite sebe pa drugu stranu, postavite pitanja za koja mislite da bi vas mogli pitati, napravite strategiju pozitivnog i negativnog odgovora. Zamolite kolegu s većim iskustvom da odradi probni sastanak s vama. Što sigurniji budete u sebe, to ćete bolje vladati situacijom.

Struktura sastanka
Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu. On treba biti iskren, a druga strana će se odmah bolje osjećati. Već ste u prednosti, a da druga strana toga često nije ni svjesna. Kreće se uvijek s jednostavnim i laganim temama, poput puta do mjesta sastanka, sezona poslovanja - uvod ili tzv. čavrljanje. Neka ne traje duže od par minuta. Glavni dio neka bude profesionalno odrađen, držite se agende i glavne teme sastanka. Obavezno vodite bilješke, a na kraju još jednom ponovite ono što je dogovoreno i tražite drugu stranu da potvrdi.

Dozvoljene i "zabranjene" teme
Dozvoljeno je biti opušten, nasmijati se, dati kompliment, a poželjno je držati se teme, ne odugovlačiti i biti što konkretniji i efikasniji. Nije sramota ako ne znate odgovor na pitanje. Dapače, budite iskreni, recite da ste novi u ovom poslu te da ćete u najkraćem roku saznati odgovor i javiti. Ono što svakako treba izbjegavati na sastanku su etničke, rasne, vjerske i političke teme. Tome jednostavno nije mjesto na sastanku. Čak i ako klijent postavi pitanje na neku od spomenutih tema, odgovorite neutralno i spontano prijeđite na drugu temu jer nikad ne znate kako vaš odgovor i stav može utjecati na drugu stranu.

Što nakon sastanka?
Kako biste ostavili još profesionalniji dojam, a i radi lakšeg praćenja komunikacije, isti ili najkasnije sljedeći dan pošaljite e-mail osobi s kojom ste bili na sastanku. Zahvalite se na njihovom vremenu i ugodno provedenom sastanku te istaknite dogovorene obaveze i datume do kada se iste trebaju ispuniti. Na vama je da preuzmete kontrolu oko ispunjavanja obaveza s obje strane i pratite do željenog ishoda.

Imajte sliku sastanka u glavi, dobro upoznajte tematiku, budite sigurni u sebe i ne dopustite da vas iznenade.

Podijeli:

Image Description

Martina Raškaj, mag.oec.

Savjetnica za životopis i zapošljavanje. VELIKI optimist. Strastveni istraživač. Vječni putnik. Područje rada: Promjena kao komfor zona.
Još savjeta

Kako napustiti posao koji mrzite?

Napuštanje nekog posla kojeg mrzite može vam poboljšati raspoloženje i dati vam priliku da tražite nove profesionalne izazove. Međutim, kada napuštate posao, a pritom treba ostati profesionalan, može biti izazovno. Možete naučiti kako otići u prijateljskom „tonu“ sa svojim nadređenim i kolegama kako biste i u budućnosti mogli održavati te odnose. U ovom članku raspravljamo o tome kada biste trebali napustiti posao, o prednostima napuštanja posla i savjetima kako to učiniti.

Feedback - još uvijek iznimka, a ne pravilo

Danas su, nažalost, ljubaznost i pohvala rijetkost. No, s pozitivnim feedbackom i pravilnim pristupom razveselit ćete ljude, namamiti im osmijeh na lice i bit će vam zahvalni. S negativnom povratnom informacijom treba biti nešto oprezniji.

Tračevi na radnom mjestu - Kako ne postati glavna tema uredskih razgovora?

U svijetu gdje je komunikacija ključ uspjeha, radna mjesta nisu imuna na fenomen tračeva. Tračevi na radnom mjestu mogu imati različite posljedice, od stvaranja neprijateljskog okruženja do utjecaja na profesionalni razvoj pojedinca.

Putovanje karijere

Jesam li na stanici za odlazak?

Kako ostvariti ciljeve?

Postavljanje i ostvarivanje ciljeva zvuči teško i naporno. Odraslo. Ozbiljno. Preozbiljno. No, zapravo, može biti kao igra. Nakon što sam napravila rezime svojih prošlogodišnjih ciljeva i s ponosom izračunala da sam ih uspjela ostvariti čak preko 80% (ukupno ih je bilo preko 40), htjela sam i s tobom podijeliti kako i Ti to možeš uspjeti :)

Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji

Ponekad je to smijanje, ponekad negodovanje, kritiziranje ili zabrinutost. Razloga takvom ponašanju može biti nekoliko.


© 2024 Adorio - made within Croatia