Savjet za karijeru
Sve tajne sastanka
Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu.
Martina Raškaj, mag.oec.

Dobra je priprema pola obavljenog posla. Tako i na sastanku možete briljirati, čak i ako ga samostalno održavate po prvi put. Sve je uvijek stvar vježbe i pripremljenosti. Sa svakim sljedećim sastankom, bit ćete pametniji, još bolje pripremeljeni, s još više iskustva. No, od kuda uopće početi, kako strukturirati sastanak, što trebate izbjegavati i što poslije?
Kako se dobro pripremiti?
Predvidite, a onda i razradite sve moguće scenarije. Prije svega, posvetite se temi sastanka. Razradite ju po natuknicama (ako je moguće), a korak više koji možete napraviti je da dnevni red sastanka pošaljete klijentu nekoliko dana ranije kako bi se i on mogao kvalitetno pripremiti. Prolazite sastanak u glavi, glumite sebe pa drugu stranu, postavite pitanja za koja mislite da bi vas mogli pitati, napravite strategiju pozitivnog i negativnog odgovora. Zamolite kolegu s većim iskustvom da odradi probni sastanak s vama. Što sigurniji budete u sebe, to ćete bolje vladati situacijom.
Struktura sastanka
Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu. On treba biti iskren, a druga strana će se odmah bolje osjećati. Već ste u prednosti, a da druga strana toga često nije ni svjesna. Kreće se uvijek s jednostavnim i laganim temama, poput puta do mjesta sastanka, sezona poslovanja - uvod ili tzv. čavrljanje. Neka ne traje duže od par minuta. Glavni dio neka bude profesionalno odrađen, držite se agende i glavne teme sastanka. Obavezno vodite bilješke, a na kraju još jednom ponovite ono što je dogovoreno i tražite drugu stranu da potvrdi.
Dozvoljene i "zabranjene" teme
Dozvoljeno je biti opušten, nasmijati se, dati kompliment, a poželjno je držati se teme, ne odugovlačiti i biti što konkretniji i efikasniji. Nije sramota ako ne znate odgovor na pitanje. Dapače, budite iskreni, recite da ste novi u ovom poslu te da ćete u najkraćem roku saznati odgovor i javiti. Ono što svakako treba izbjegavati na sastanku su etničke, rasne, vjerske i političke teme. Tome jednostavno nije mjesto na sastanku. Čak i ako klijent postavi pitanje na neku od spomenutih tema, odgovorite neutralno i spontano prijeđite na drugu temu jer nikad ne znate kako vaš odgovor i stav može utjecati na drugu stranu.
Što nakon sastanka?
Kako biste ostavili još profesionalniji dojam, a i radi lakšeg praćenja komunikacije, isti ili najkasnije sljedeći dan pošaljite e-mail osobi s kojom ste bili na sastanku. Zahvalite se na njihovom vremenu i ugodno provedenom sastanku te istaknite dogovorene obaveze i datume do kada se iste trebaju ispuniti. Na vama je da preuzmete kontrolu oko ispunjavanja obaveza s obje strane i pratite do željenog ishoda.
Imajte sliku sastanka u glavi, dobro upoznajte tematiku, budite sigurni u sebe i ne dopustite da vas iznenade.
Danas ti se smiju, sutra ti žele biti najbolji prijatelji
Ponekad je to smijanje, ponekad negodovanje, kritiziranje ili zabrinutost. Razloga takvom ponašanju može biti nekoliko.
Jeste li vi materijal za menadžment?
Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.
Kako izabrati ispravan font i veličinu fonta za životopis
Kod pisanja životopisa morate donijeti puno odluka. Trebate odlučiti koje informacije ćete uvrstiti, kako ih oblikovati i općenito koji format životopisa je najprikladniji za vas. Uz toliko dostupnog izbora, određivanja ispravnog odabira fonta može biti teška odluka.
Kako pronaći neobjavljene poslovne prilike?
U potrazi za poslom, mnogi od nas oslanjaju se isključivo na oglase za posao koje nalazimo na Internet portalima. Međutim, značajan broj poslovnih prilika nikada ne bude javno objavljen. Ove "skrivene" poslove može biti teško pronaći, ali uz prave metode i strategije, možete otvoriti nove mogućnosti za zaposlenje.
Razumijevanje prednosti rada od kuće kao introvert
Rad od kuće sada je već uobičajen u mnogim industrijama gdje pojedinci mogu obavljati većinu svog posla na računalu. A introvertima to može donijeti razne prednosti i nedostatke dok se prilagođavaju novom načinu rada. Učenje načina za prevladavanje nekih prepreka koje proizlaze iz rada od kuće može pomoći ovim zaposlenicima da na novom formatu radnog mjesta steknu ugodno iskustvo. U ovom članku raspravljamo o prednostima i nedostacima rada od kuće kao introvert, dijelimo vještine koje treba razviti za ovu vrstu stila rada.
Kada je najbolje poslati prijavu za posao?
U nekoliko savjeta sam i sama prije vjerovala, no isti su se vremenom pokazali nebitnima. "Nemoj slati prijavu za posao kasno navečer jer je nepristojno", "Nemoj je slati vikendom da eventualno ne smetaš potencijalnom poslodavcu", i razni drugi... Pa kada je onda najbolje vrijeme za poslati prijavu za posao?