SAVJET ZA KARIJERU

Vještine koje će ti pomoći da napreduješ na svojem poslu

Biti dobar u obavljanju svojih poslovnih zadataka, ponekada ti neće biti dovoljno kako bi napredovao i kako bi se ugodno osjećao u svom poslovnom okruženju. Ove vještine olakšat će ti stvaranje dobrih odnosa na poslu, te rješavanje problema

Prestanite samo pričati nego počnite i slušati

Neki ljudi misle da samo sa svojom pričom mogu doći do vrha. Dijeliti svoje znanje s drugima je važno, ali slušanje ti može koristiti na više načina. Puno toga možeš naučiti ukoliko ćeš znati slušati druge. Kao aktivni slušatelj, steći ćeš uvid u pravo značenje riječi drugih osoba — tvog šefa, kolege ili kupaca. Moći ćeš razumjeti što od tebe očekuje šef, naučiti što motivira tvoje kolege te otkriti što tvoji kupci trebaju od tebe. Ova bitna vještina drastično će poboljšati tvoju izvedbu na poslu jer je ključna u izgradnji odnosa s drugima.

Rješavaj probleme umjesto da se žališ na njih

Svako radno mjesto ima svoje probleme te je teško izbjeći osjećaj u kojem ti oni smetaju. No žaljenje na te probleme neće ti nimalo pomoći. Naprotiv, može biti jako štetno s jer negativnost demotivira okolinu. Umjesto da se žališ na probleme, pokušaj naći rješenje istog. Većina će te nakon toga smatrati „herojem“, osim naravno onih konstantno negativnih kolega, kojih baš i ne želimo oko sebe.

Razmišljaj kritički

Kada donosiš neku odluku, možda ćeš biti u iskušenju da to učiniš što je prije moguće, jer te za stolom čeka još dosta posla kojeg moraš napraviti u kratkom vremenu. Što brže možeš riješiti problem ili shvatiti kako doći do cilja, brže ćeš i tu stavku prekrižiti s popisa i krenuti na sljedeću stvar. Iako ti se može činiti da kritičko razmišljanje može biti gubitak vremena, biti ćeš puno uspješniji. Tvoje vještine kritičkog razmišljanja dobro će ti poslužiti, te ih koristi za procjenu svake opcije prije nego što odlučiš koja će od njih najvjerojatnije imati najbolji ishod.

Budi učinkovit upravitelj vremena

Kao netko s puno radnih obaveza, tvoj život je dosta užurban. Ako se trudiš napredovati na poslu, postati će još teže obzirom da će ti se i povećati odgovornosti. Kako ćeš uspjeti sve to obaviti? Šteta što danu ne možemo dodati nekoliko sati. Međutim, možeš bolje iskoristiti one koje imaš. Sposobnost upravljanja svog vremena je jako bitna, te je jedna od najkonkurentnijih vještina koje možeš imati. Jedina opasnost koja ti se može obiti o glavu, je da što više stvari rješavaš, vjerojatno ćeš od šefa dobiti i više zadataka. No to je rizik s kojim ćeš morati živjeti ukoliko težiš nekom uspjehu.

Probaj se slagati sa svima

Uzimajući u obzir sve različite osobnosti zaposlenika unutar tvrtke, očekivanja tvog šefa da se slažeš sa svima je prilično težak zadatak. Kada shvatiš da ti se oni ne moraju sviđati, nego da se samo moraš slagati s njima, zadatak izgleda puno jednostavnije. Odlične međuljudske vještine omogućit će ti da ispuniš želju svog šefa za skladom na radnom mjestu. Sposobnost pregovaranja pomoći će ti da izbjegneš moguće konflikte. A da biste radili kao tim, što ćete morati učiniti kako bi vaše radno mjesto dobro funkcioniralo, morati ćeš znati kako uskladiti svoje ponašanje s ostalima.

Pokaži im da znaš biti vođa

A ukoliko želiš doći do vrha, morat ćeš pokazati svoju sposobnost vođenja. A vođa ne možeš biti bez sljedbenika, pa prvo što moraš učiniti je navesti ljude da te poštuju i dovoljno ti vjeruju. Pokaži svom šefu tvoje sposobnosti vođenja, tako što ćeš pokazati da možeš delegirati posao drugima i da si spreman preuzeti odgovornost ne samo za njihove uspjehe nego i za njihove neuspjehe.

Podijeli:

Još savjeta

Istakni svoje rezultate i osiguraj razgovor za posao

Životopisi se mogu isticati svojim vizualnim i sadržajnim dijelom. Prilagodi ga svakom novom oglasu na koji se javljaš.

Od fakulteta do posla: Ključni koraci za uspješan prelazak studenata na tržište rada

Ulazak u svijet tržišta rada može biti uzbudljiv, ali i izazovan za studente i nedavne diplomante. Prijelaz iz akademskog okruženja u radno okruženje zahtijeva prilagodbu, nove vještine i razumijevanje dinamike tržišta rada. U ovom članku, istražujemo ključne korake koji vam mogu pomoći da uspješno napravite taj važan skok u vašoj karijeri.

Kako povećati vlastitu vrijednost poslodavcu: 10 savjeta za uspješno napredovanje na poslu

Jedan od najvažnijih ciljeva svakog zaposlenika je postati nezamjenjiv u očima svog poslodavca. Kako biste se istaknuli i postali neprocjenjivi član tima, potrebno je uložiti trud i energiju u razvoj svojih vještina i kvaliteta.

Što možeš naučiti iz moje kampanje za potragom poslodavca iz snova

Slanje životopisa i hodanje od intervjua do intervjua po cijelom Zagrebu postali su svakodnevica. Neki ljudi jednostavno su me samo htjeli upoznati jer su bili oduševljeni idejom o kampanji i mojim proaktivnim pristupom u traženju posla, a naravno, bilo je i onih koji su mi odmah ponudili i konkretne pozicije u svojim kompanijama.

Kako provesti SWOT analizu i unaprijediti svoje poslovanje

SWOT analiza je snažan alat koji vam može pomoći da bolje razumijete vaše poslovanje, identificirate ključne snage i prilike te prepoznate slabosti i prijetnje s kojima se suočavate. U ovom članku, detaljno ćemo istražiti kako provesti SWOT analizu korak po korak i kako je iskoristiti za poboljšanje vaše tvrtke ili projekta.

10 osobina koje čine dobrog menadžera, prema Googleovim internim istraživanjima

U Google-u smo uvijek vjerovali da biti menadžer, pogotovo u dijelu inženjerstva, morate biti jako stručni ili bolji stručnjak od ljudi koji rade za vas, no ispada da je to apsolutno najmanje važno.


© 2025 Adorio - made within Croatia