SAVJET ZA KARIJERU

Vještine koje će ti pomoći da napreduješ na svojem poslu

Biti dobar u obavljanju svojih poslovnih zadataka, ponekada ti neće biti dovoljno kako bi napredovao i kako bi se ugodno osjećao u svom poslovnom okruženju. Ove vještine olakšat će ti stvaranje dobrih odnosa na poslu, te rješavanje problema

Prestanite samo pričati nego počnite i slušati

Neki ljudi misle da samo sa svojom pričom mogu doći do vrha. Dijeliti svoje znanje s drugima je važno, ali slušanje ti može koristiti na više načina. Puno toga možeš naučiti ukoliko ćeš znati slušati druge. Kao aktivni slušatelj, steći ćeš uvid u pravo značenje riječi drugih osoba — tvog šefa, kolege ili kupaca. Moći ćeš razumjeti što od tebe očekuje šef, naučiti što motivira tvoje kolege te otkriti što tvoji kupci trebaju od tebe. Ova bitna vještina drastično će poboljšati tvoju izvedbu na poslu jer je ključna u izgradnji odnosa s drugima.

Rješavaj probleme umjesto da se žališ na njih

Svako radno mjesto ima svoje probleme te je teško izbjeći osjećaj u kojem ti oni smetaju. No žaljenje na te probleme neće ti nimalo pomoći. Naprotiv, može biti jako štetno s jer negativnost demotivira okolinu. Umjesto da se žališ na probleme, pokušaj naći rješenje istog. Većina će te nakon toga smatrati „herojem“, osim naravno onih konstantno negativnih kolega, kojih baš i ne želimo oko sebe.

Razmišljaj kritički

Kada donosiš neku odluku, možda ćeš biti u iskušenju da to učiniš što je prije moguće, jer te za stolom čeka još dosta posla kojeg moraš napraviti u kratkom vremenu. Što brže možeš riješiti problem ili shvatiti kako doći do cilja, brže ćeš i tu stavku prekrižiti s popisa i krenuti na sljedeću stvar. Iako ti se može činiti da kritičko razmišljanje može biti gubitak vremena, biti ćeš puno uspješniji. Tvoje vještine kritičkog razmišljanja dobro će ti poslužiti, te ih koristi za procjenu svake opcije prije nego što odlučiš koja će od njih najvjerojatnije imati najbolji ishod.

Budi učinkovit upravitelj vremena

Kao netko s puno radnih obaveza, tvoj život je dosta užurban. Ako se trudiš napredovati na poslu, postati će još teže obzirom da će ti se i povećati odgovornosti. Kako ćeš uspjeti sve to obaviti? Šteta što danu ne možemo dodati nekoliko sati. Međutim, možeš bolje iskoristiti one koje imaš. Sposobnost upravljanja svog vremena je jako bitna, te je jedna od najkonkurentnijih vještina koje možeš imati. Jedina opasnost koja ti se može obiti o glavu, je da što više stvari rješavaš, vjerojatno ćeš od šefa dobiti i više zadataka. No to je rizik s kojim ćeš morati živjeti ukoliko težiš nekom uspjehu.

Probaj se slagati sa svima

Uzimajući u obzir sve različite osobnosti zaposlenika unutar tvrtke, očekivanja tvog šefa da se slažeš sa svima je prilično težak zadatak. Kada shvatiš da ti se oni ne moraju sviđati, nego da se samo moraš slagati s njima, zadatak izgleda puno jednostavnije. Odlične međuljudske vještine omogućit će ti da ispuniš želju svog šefa za skladom na radnom mjestu. Sposobnost pregovaranja pomoći će ti da izbjegneš moguće konflikte. A da biste radili kao tim, što ćete morati učiniti kako bi vaše radno mjesto dobro funkcioniralo, morati ćeš znati kako uskladiti svoje ponašanje s ostalima.

Pokaži im da znaš biti vođa

A ukoliko želiš doći do vrha, morat ćeš pokazati svoju sposobnost vođenja. A vođa ne možeš biti bez sljedbenika, pa prvo što moraš učiniti je navesti ljude da te poštuju i dovoljno ti vjeruju. Pokaži svom šefu tvoje sposobnosti vođenja, tako što ćeš pokazati da možeš delegirati posao drugima i da si spreman preuzeti odgovornost ne samo za njihove uspjehe nego i za njihove neuspjehe.

Podijeli:

Još savjeta

Započeti karijeru u maloj ili velikoj firmi, pitanje je sad!

Čak i Jack Ma, osnivač najveće e-commerce firme na svijetu Alibaba, u svom poznatom govoru ističe kako je karijeru bolje započeti u maloj firmi. Tvrdi da si u velikoj firmi dio velikog stroja, jedan kotačić koji pomaže da taj veliki stroj funkcionira, dok u maloj firmi naučiš što je strast prema poslu i puno različitih stvari odjednom.

Ostvarivanje velikih ciljeva

Imati nešto čemu se radujemo samo će potaknuti vašu karijeru prema naprijed i dati veće značenje poslu koji radite svaki dan.

Kako napustiti posao koji mrzite?

Napuštanje nekog posla kojeg mrzite može vam poboljšati raspoloženje i dati vam priliku da tražite nove profesionalne izazove. Međutim, kada napuštate posao, a pritom treba ostati profesionalan, može biti izazovno. Možete naučiti kako otići u prijateljskom „tonu“ sa svojim nadređenim i kolegama kako biste i u budućnosti mogli održavati te odnose. U ovom članku raspravljamo o tome kada biste trebali napustiti posao, o prednostima napuštanja posla i savjetima kako to učiniti.

Opišite vašeg idealnog poslodavca

Kada vas poslodavac pita kako izgleda vaš idealna kompanija, vi ćete u sebi vjerojatno pomisliti da je to ona koja nudi plaću preko 20 tisuća kuna, neograničen godišnji odmor i samo četverodnevni radni tjedan

Tračevi na radnom mjestu - Kako ne postati glavna tema uredskih razgovora?

U svijetu gdje je komunikacija ključ uspjeha, radna mjesta nisu imuna na fenomen tračeva. Tračevi na radnom mjestu mogu imati različite posljedice, od stvaranja neprijateljskog okruženja do utjecaja na profesionalni razvoj pojedinca.

Kako izgraditi osobni brend?

U današnjem svijetu prepunom konkurencije, izgradnja i održavanje osobnog brenda postaje ne samo korisno, već i ključno za profesionalni uspjeh. Osobni brend nije samo za poznate osobe ili vrhunske poslovne lidere; to je nešto što svaki zaposlenik može - i trebao bi - razvijati. U ovom članku pišemo o važnosti izgradnje osobnog brenda i dajemo praktične savjete kako to postići.


© 2025 Adorio - made within Croatia