RAZGOVOR ZA POSAO

Niste li prekvalificirani za ovu poziciju?

Osobe koje vas intervjuiraju ponekada će vas pitati je li mislite da ste prekvalificirani za poziciju na koju se prijavljujete. Odgovaranje na ovo pitanje može bit nezgodno. Najbolje bi bilo da na ovo pitanje odgovorite tako što objasnite zbog čega ste zainteresirani za poziciju, čak iako ste možda prekvalificirani za ulogu. Osim toga pokušajte pokazati na koji način će vaše vještine koristiti kompaniji.

Osoba koja intervjuira postaviti će ovo pitanje, jer želi saznati hoće li kandidat za kojeg se odluče ostati dugoročno na radnom mjestu ili će ipak odmah tražiti bolju priliku koja više odgovora njihovom radnom iskustvu i sposobnostima. Žele pronaći osobe koje su istinski zainteresirane za tu poziciju, u odnosu na one koje žele bilo koji posao, te brzo nastaviti dalje s potragom za poslom. Dakle vi trebate sa svojim odgovorima uvjeriti poslodavca da ćete biti lojalni i da dugoročno želite ostati u njihovoj kompaniji.

Prvi korak u prevladavanju problema prekvalificiranosti je biti iskren i dati osobi koja zapošljava do znanja da je to posao koji vi zapravo želite dugoročno raditi. Kada tražite novi posao onda ponekada trebate, ne samo poslodavcu nego i sebi, odgovoriti jeste li prekvalificirani za određenu poziciju.

U vašem odgovoru htjeti ćete pokazati da je to posao koji vi želite, iako imate više kvalifikacije ili radnog iskustva nego što taj posao to zahtjeva.

Tako nešto je vrlo uobičajeno, pogotovo kod osoba koje žele malo više ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Na primjer, recimo da ste regionalni voditelj prodaje koji dnevno radi po 12 sati i često mora putovati. Međutim, želite više vremena provoditi s obitelji i vratiti se na „normalnu“ ulogu prodavača u kojoj i zapravo leži vaša prava strast. Ovo ima savršenog smisla, zar ne?

Ako u tom slučaju vi ne objasnite osobi koja vas zapošljava što vi uistinu želite, onda će on gledati na to kao nešto čudno jer se želite vratiti na nižu poziciju. Vjerojatno će i pomisliti da niste uspjeli pronaći radno mjesto na svojoj trenutno razini, pa ćete se privremeno zadovoljiti za ovu poziciju.

I još nešto, sasvim je normalno da su kandidati malo prekvalificirani. Nikada ne možete pronaći savršenog kandidata koji se savršeno poklapa s potrebama poslodavca.

Podijeli:

Još savjeta

Lekcija koju sam učila 8 mjeseci

Trebalo mi je da promjenim čak četiri poslodavca i osam mjeseci da naučim niže navedeno i postavim si pravila kod sljedećeg zapošljavanja.

Koje ti se sve promjene događaju kad promijeniš posao?

Promjena posla je zasigurno svojevrsni šok za nas pa treba osluškivati svoje potrebe, posebice na samom početku. Primjera napuštanja svog radnog mjesta i zamjenom novog ima na pretek, no sami čin neminovno iziskuje i određene promjene, htjeli mi to ili ne.

Kako ostvariti ciljeve?

Postavljanje i ostvarivanje ciljeva zvuči teško i naporno. Odraslo. Ozbiljno. Preozbiljno. No, zapravo, može biti kao igra. Nakon što sam napravila rezime svojih prošlogodišnjih ciljeva i s ponosom izračunala da sam ih uspjela ostvariti čak preko 80% (ukupno ih je bilo preko 40), htjela sam i s tobom podijeliti kako i Ti to možeš uspjeti :)

Kako postići maksimalan angažman radnika?

U svojoj osnovi, angažiranost zaposlenika je mjera koja nam kazuje koliki trud je zaposlenik spreman uložiti. To je ključ produktivnosti, zadržavanja i cijelog niza ostalih KPI kao što su zadovoljstvo, sigurnost, apsentizam (odsustvo s posla).

Jeste li vi materijal za menadžment?

Možda se pitate, imate li sve što je potrebno da budete menadžer ili ako uopće želite biti jedan. Možda vam se ponudilo promaknuće i niste sigurni biste li trebali prihvatiti. Bitno je sjetiti se da čak ako netko misli da ste materijal za menadžment, ne znači da to morate prihvatiti ukoliko je to nešto što ne iskreno želite raditi. Nije svima suđeno da budu šefovi. To je u redu sve dok vaša odluka nije donesena zbog straha. Strah od pozicije moći, iako ste kvalificirani i željni toga, ne bi vas trebao sprječavati da se prebaciti na neku od pozicija u menadžmentu.

Kako provesti SWOT analizu i unaprijediti svoje poslovanje

SWOT analiza je snažan alat koji vam može pomoći da bolje razumijete vaše poslovanje, identificirate ključne snage i prilike te prepoznate slabosti i prijetnje s kojima se suočavate. U ovom članku, detaljno ćemo istražiti kako provesti SWOT analizu korak po korak i kako je iskoristiti za poboljšanje vaše tvrtke ili projekta.


© 2025 Adorio - made within Croatia