Savjet za karijeru
Što i kako s vizitkama?
Ulazak u poslovni svijet pun je izazova. Osim kvalifikacija koje ste trebali zadovoljiti za određenu početničku poziciju, pohvalno bi bilo da poznajete i poslovni bonton.
Martina Raškaj, mag.oec.

Na vašem prvom poslu dostave vam kutiju s vizitkama i očekuju da znaju što ćete i kako s njima. Trebate li ih uvijek nositi sa sobom, kome ih dati, kada ih dati, kako se ponaša s njima, vrlo su vjerojatno pitanja koja ćete si postaviti.
Ulazak u poslovni svijet pun je izazova. Osim kvalifikacija koje ste trebali zadovoljiti za određenu početničku poziciju, pohvalno bi bilo da poznajete i poslovni bonton. Rijetki su oni koji će vam sve objasniti i naučiti vas jer, nažalost, najčešće nema vremena za takve stvari. Jedan dio poslovnog bontona obuhvaćaju i vizitke ili posjetnice.
Mjesto za vizitke
Kada vam vizitke napokon budu izrađene, kupite si prikladan etui za iste, bilo u specijaliziranim dućanima ili ga naručite preko interneta koji pruža puno veći izbor, a i povoljnije cijene.
Vrlo vjerojatno nećete morati hodati uokolo s etuijem s vizitkama, osim ako vam drugačije nije rečeno ili ako smatrate da ih trebate imati uvijek sa sobom zbog same prirode posla kojim se bavite. Ako vam je etui pomalo nespretan, umetnite nekoliko vizitki u svoj novčanik i tako uvijek budite spremni na neočekivana upoznavanja i izvan radnog vremena.
Kome dati vizitku?
Vizitke se ne dijele šakom i kapom, već se daju određenim ljudima. Kojim? Onim za koje smatrate da bi vam mogli biti od poslovne koristi, prije ili kasnije. Naravno da ih nećete skupljati kao sličice za album svjetskog nogometnog prvenstva pa stoga ipak malo razmislite.
Kada dati vizitku?
Postoji nekoliko situacija u kojima se možete naći kao poslovni čovjek, a u svakoj od njih se s vizitkama drugačije ponaša. Vizitke se uglavnom razmijene odmah na početku upoznavanja. Imajte na umu da ako ih razmijenjujete s ljudima iz drugih kultura, običaj i sam čin razmjene može biti drugačiji. Tako npr. ako razmjenu radite s Kinezima, trebate je pružiti s obje ruke u znak poštovanja, a kad je primite, malo je proučite kako biste se upoznali s osobom koja vam ju je uručila.
1. Sastanak
Kada već sjedite na sastanku, očito je da ste već nekako stupili u kontakt s tom osobom. Toj osobi ne trebate dati vizitku jer već imate njegov ili njezin e-mail ili broj telefona. No, ukoliko vam druga strana ipak pruži svoju vizitku, a to je najčešće zbog formalnosti, možete iz pristojnosti dati i vi svoju. Na sastanku se mogu naći i neki novi ljudi s kojima biste mogli surađivati. Obavezno ih tražite vizitke, a ukoliko ih nemaju, zapišite si njihove kontakte. Nemojte poslije zvati odgovornu osobu s kojom ste dogovorili sastanak i trošiti njegovo vrijeme kako biste dobili kontakte. Pokažite se pametnima i iskusnima.
2. Predavanja, seminari, konferenecije i druga okupljanja
Ljudi doslovce dolaze naoružani s vizitkama, nose ne samo etuije, već i original-kutijice u kojima su naručili svih 100 ili 200 komada. Takva okupljanja su blagom dati izvor novih poznanstava i zato je dobro da ih ponesete čim više. Usputni savjet: kada primite vizitku od druge strane, notirajte neki podatak ili nešto po čemu ćete se sjećati te konkretne osobe. Vjerujte da kada dođete nazad u ured, više se nećete sjećati imena ni one prve osobe koju ste upoznali.
3. Slučajni susreti
Kolega ili prijatelj vas je upoznao s osobom koja vam se učini zanimljivom iz određenog razloga za vaš posao. Ako vidite da je atmosfera formalna, zatražite ili dajte svoju vizitku. Ako je atmosfera ipak u opuštenijem tonu, možete čak i zapisati kontaktni broj u svoj mobitel.
Što kada dobijete vizitku?
U narednih 24 sata javite se toj osobi ili osobama od kojih ste dobili vizitke. Zašto? Da ih podsjetite na vas i da vas još bolje upamte. Pošaljite kratak e-mail ili čak SMS poruku ako procijenite da je primjereno, uz popratni tekst kako vam je drago da ste se upoznali na tom određenom mjestu ili događanju tog datuma te da se veselite mogućoj budućoj suradnji.
Također, obzirom da ćete dobivati vizitke, negdje ih treba i odložiti. Kupite si prikladan etui te ih posložite po željenom načinu.
Vizitke koje dobijete pametno čuvajte, a one koje dijelite - dijelite mudro!
Zašto je važno tražiti šefa povratnu informaciju?
Neke stvari radimo nesvjesno ili vjerojatno ne znamo drugačije. I baš zato trebamo tražiti šefa, i kolege, povratnu informaciju. Recite mu da biste htjeli porazgovarati s njim i hrabro nastupite. Pitajte ga je li zadovoljan vašim radom, smatra li da postoje vještine koje trebate vježbati, koje stvari radite odlično i koja su mu daljnja očekivanja.
Četiri savjeta kako izgraditi svoj identitet na LinkedIn-u
Profil na LinkedIn-u zahtijeva više angažmana i osmišljenu strategiju nego ti se to možda na prvu čini.
Kako postaviti ciljeve za praksu?
Ciljevi su odličan način da steknete motivaciju tijekom prakse i da budete sigurni da ćete u kratkom vremenskom razdoblju naučit što je više moguće. Praćenje vaših ciljeva i napretka može vam pomoći u stjecanju vještina koje ćete trebati za početak svoje karijere i biti u mogućnosti da ih jasno pokažete u svom životopisu. U ovom ćemo članku raspravljati o tome koji su ciljevi prakse, koracima potrebnim za stvaranje ciljeva učenja za praksu i razmotriti primjere ciljeva prakse.
Ravnoteža između privatnog i poslovnog života: Kako postići uspjeh u oba područja?
U današnjem brzom i zahtjevnom svijetu, pronalazak ravnoteže između karijere i privatnog života može biti izazov. Ipak, održavanje ove ravnoteže ključno je ne samo za osobno zadovoljstvo i zdravlje, već i za profesionalnu efikasnost. Evo nekoliko savjeta kako postići harmoniju između poslovnih obveza i osobnih interesa, uz primjere praksi koje neki poslodavci koriste za promicanje ove ravnoteže.
Lekcija koju sam učila 8 mjeseci
Trebalo mi je da promjenim čak četiri poslodavca i osam mjeseci da naučim niže navedeno i postavim si pravila kod sljedećeg zapošljavanja.
Razumijevanje prednosti rada od kuće kao introvert
Rad od kuće sada je već uobičajen u mnogim industrijama gdje pojedinci mogu obavljati većinu svog posla na računalu. A introvertima to može donijeti razne prednosti i nedostatke dok se prilagođavaju novom načinu rada. Učenje načina za prevladavanje nekih prepreka koje proizlaze iz rada od kuće može pomoći ovim zaposlenicima da na novom formatu radnog mjesta steknu ugodno iskustvo. U ovom članku raspravljamo o prednostima i nedostacima rada od kuće kao introvert, dijelimo vještine koje treba razviti za ovu vrstu stila rada.